AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Man må være både blind, døv og lam for å ikke vite at islam rettferdiggjør drap. Det er ikke, som "ekspertene" på TV sier, slik at Muhammed var en fredelig mann og at Koranens budskap er fred og kjærlighet. Det er heller ikke slik at terroristene "mistolker" Koranen. Ta for eksempel dette: "Drep de vantro hvor enn dere finner dem." Anonymous poster hash: 69575...90d 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Du vet det finnes mange slike sitater i Bibelen også? Det er 1.7 milliarder muslimer, majoriteten er selvfølelig ordentlig og gode mennesker. På samme måte som at ikke alle nordmenn er Breivik. Anonymous poster hash: 077ad...049 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Du vet det finnes mange slike sitater i Bibelen også? Jeg har da aldri forsvart Bibelen! Jeg er ateist. Hold deg til tema, eller finn deg et annet forum. Anonymous poster hash: 69575...90d 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Man må være både blind, døv og lam for å ikke vite at islam rettferdiggjør drap. Det er ikke, som "ekspertene" på TV sier, slik at Muhammed var en fredelig mann og at Koranens budskap er fred og kjærlighet. Det er heller ikke slik at terroristene "mistolker" Koranen. Ta for eksempel dette: "Drep de vantro hvor enn dere finner dem." Anonymous poster hash: 69575...90d Du gjør jo samme feil som ekstremister, du tror religionen kan forklares på enkeltsitater og at man ikke kan tolke helheten. Et annet sitat fra koranen er forøvrig: å drepe ett menneske er som å drepe hele menneskeheten. Anonymous poster hash: 86c8d...ee2 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Jeg har da aldri forsvart Bibelen! Jeg er ateist. Hold deg til tema, eller finn deg et annet forum. Anonymous poster hash: 69575...90d Jeg holdt meg til tema. Anonymous poster hash: 077ad...049 5
EDM Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Du gjør jo samme feil som ekstremister, du tror religionen kan forklares på enkeltsitater og at man ikke kan tolke helheten.Et annet sitat fra koranen er forøvrig: å drepe ett menneske er som å drepe hele menneskeheten.Anonymous poster hash: 86c8d...ee2 Really? snakk om å kaste stein i glasshus isåfall. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Brevik var Norsk er alle nordmenn terrorister ? Anonymous poster hash: 6b2e8...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Brevik var Norsk er alle nordmenn terrorister ? Anonymous poster hash: 6b2e8...8e9 Breivik er faktisk den eneste Norske terroristen i nasjonens historie. I Islam er det hundre, om ikke tusenvis av slike. Anonymous poster hash: 7ce32...7b1 7
debattanten Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Du vet det finnes mange slike sitater i Bibelen også? Det er 1.7 milliarder muslimer, majoriteten er selvfølelig ordentlig og gode mennesker. På samme måte som at ikke alle nordmenn er Breivik. Anonymous poster hash: 077ad...049 Er de fleste ålreite mennesker? Så i Saudi Arabia, Iran, Pakistan, Afghanistan osv osv så er de Shariatilhengere, folk dømmes til døden for utroskap, piskes og lemlestes etter dom i fra rettssystemet. Kvinner og homoseksuelle blir jo også utsatt for en hel del fæle saker. Jaja, skikkelig ålreite mennesker. Endret 9. januar 2015 av debattanten 8
Gjest Badabing Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Breivik er faktisk den eneste Norske terroristen i nasjonens historie. I Islam er det hundre, om ikke tusenvis av slike. Anonymous poster hash: 7ce32...7b1 Men Breivik er ikke den eneste kristne terroristen opp gjennom årene. Jeg synes det virker som de fleste muslimer tar avstand fra terroren.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Du gjør jo samme feil som ekstremister, du tror religionen kan forklares på enkeltsitater og at man ikke kan tolke helheten. La meg gjette: Du har aldri lest Koranen? Man skal være ganske blåst i hodet for å lese en fredelig helhet ut av en bok som inneholder oppfordringer til drap på nesten hver side. Anonymous poster hash: 69575...90d 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Brevik var Norsk er alle nordmenn terrorister ? Anonymous poster hash: 6b2e8...8e9 Norskisme er ikke en religion/ideologi. Anonymous poster hash: 69575...90d 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Jeg holdt meg til tema. Anonymous poster hash: 077ad...049 Kom deg ut av tråden min. Anonymous poster hash: 69575...90d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Breivik er ikke den eneste kristne terroristen opp gjennom årene. Hold kristendommen utenfor, sa jeg! Kristendommen er forferdelig den også, men den har ingenting å gjøre med det som nå skjer. Anonymous poster hash: 69575...90d
Gjest Badabing Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Hold kristendommen utenfor, sa jeg! Kristendommen er forferdelig den også, men den har ingenting å gjøre med det som nå skjer. Anonymous poster hash: 69575...90d Jo, fordi den er tett knyttet opp til det som skrives i hovedinnlegget. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Jo, fordi den er tett knyttet opp til det som skrives i hovedinnlegget. Kristendommen har ingenting med terroren i Paris å gjøre. I denne tråden er tema: terroristene er muslimer, og islam oppfordrer til å gjøre sånn som terroristene gjør. Anonymous poster hash: 69575...90d 5
Gjest Badabing Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Kristendommen har ingenting med terroren i Paris å gjøre. I denne tråden er tema: terroristene er muslimer, og islam oppfordrer til å gjøre sånn som terroristene gjør. Anonymous poster hash: 69575...90d I hovedinnlegget skrives det hva islam er ut fra kun ett sitat fra Koranen. Du finner helt like sitater i Bibelen, og derfor begynner denne typen retorikk å bli forferdelig kjedelig og usaklig. Man har hørt det så vanvittig mange ganger før, og det er lite hold i det. Generalisering av så store grupper fører heller ikke til ny kunnskap. 1
Jolene Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 La ut denne i en annen tråd, men den passer også inn her: 4
debattanten Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 I hovedinnlegget skrives det hva islam er ut fra kun ett sitat fra Koranen. Du finner helt like sitater i Bibelen, og derfor begynner denne typen retorikk å bli forferdelig kjedelig og usaklig. Man har hørt det så vanvittig mange ganger før, og det er lite hold i det. Generalisering av så store grupper fører heller ikke til ny kunnskap. Det var nok bare et eksempel. Jeg har ikke brukt mye tid på Koranen, men siden det er så høyaktuelt har jeg begynt litt. Det er ganske åpenbart at store deler av Koranen inneholder veldig mye om Kafir og oss vantro i VELDIG negativ forstand. 3
Snof Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Håper at vi etter denne hendelsen kan ta inn over seg at det å kalle islam fredens religion, ikke bare er en løgn, men også farlig. Å fortsette med slike tulleutsagn, de fleste vet vel ingenting om islam, så umuliggjør man ett oppgjør med islamismen, som har en KLAR sammenheng med islam. Islam trenger modernisering og en reformasjon, og det haster! Mange her lever i et paradigme der enhver religion er like god eller like ond, at det bare er en spirituell søken. For mange er det nærmest en ryggmarg refleks. Beklager å måtte si dette, men islam er langt ifra fredelig. Alle religionene er ulik, og de har ikke de samme verdiene eller budskap. I mange tilfeller har religion budskap som rett og slett menneskefiendtlig. Mange tror også at religion og politikk er adskilt, i islam er det veldig vanskelig å skille religion fra politikk, med et teologisk utgangspunkt. For dere som tviler, les koran, les historien om Muhammed, tenk selv, kom ut av paradigmet du lever i. Enkelte her sier at vi må tolke koran, lese den i sin helhet. Det er ikke så mye tolkning, det er vel heller "pick and choose". Det er et motstridende budskap i tullereligion islam. Utifra min gjennomgang, der jeg også tar høyde for historien til Muhammed, så tolker jeg at grupper som ISIS, Taliban og Boko Haram faktisk er de som står nærmest budskapet til islam. Noe vil tolke det annerledes, men da mistenker jeg at man egentlig bruker sin egen menneskelige moral. Uansett så er vel begge fortolkningene legitim. Her er paradokset. Hvordan fremmer man dette, når man samtidig skal forhindre rekruttering? De fleste muslimene har vel ikke lest koran, og hvis de gjør det så tar de til seg det de liker, men hopper over store deler som oppmuntrer til drap av "infidels". Noen her har for eksempel dratt fram noen av de bedre versene. Likevel må volds budskapet i islam fram. Islam er en religion som ALDRI har hatt en reformasjon og som er tatt fra den mørkeste delen av middelalderen. Kun ved å åpent snakke om volden og oppmuntring til jihad mot ikke troende, så skaper vi et grunnlag for en reformasjon. I mellomtiden kommer nok vi i vesten til å oppleve mange mindre terroraksjoner der grupper som Al Qaida og ISIS oppmuntrer troende til drap av oss ikke troende. Det kan være såpass enkle terroaksjoner der kun kniv brukes. Eksempel er at små terrorceller på 5-7 stykker angriper sivile i fellestransporten som buss/tog med kniver, kanskje midt i rushtrafikken. Samt terrorangrep mot mål som har sterk symbolsk verdi. Selv om det jeg sier kan virke brutalt, så vil jeg poengtere at de fleste muslimer er snille og fredelige. Det er religion, islam, som jeg kritiserer. Endret 9. januar 2015 av Snof 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå