Gå til innhold

Blir ferdig sivilingeniør til sommeren, har lyst å jobbe med det jeg hadde på Bachelor (Ingeniør).


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, sitter i en litt kinkig situasjon...

Var ferdig med Bachelor Ingeniør innen Automasjon for 2 år siden nå, og det var noe jeg trivdes veldig godt med. Hadde søkt på en del Master/Siv.Ing, da jeg var usikker på om jeg ville jobbe eller studere, og det endte da med videre studie.

Fant ut etter første året at det jeg hadde valgt (FysMat) ikke var så artig likevel. Veldig forskjellig fra Automasjon, men vi hadde noen relevante fag.

Valgte da å fortsette med dette, i stedet for å droppe ut eller begynne på ny master...og her er jeg da.

Driver på med jobbsøking nå, og har funnet en del jobber innen Automasjon som jeg godt kunne tenkt meg! Disse er da vanlige ingeniørjobber.

Vil det slå negativt ut at jeg har en Siv. Ing påbygning innen noe som ikke er så relevant, eller kan jeg fortsatt spille på Bachelorgraden min? Hvordan vil jeg stille mot andre Ingeniører som f. eks bare har Bachelor?

Er jeg "stuck" i den spesialiseringen jeg har valgt nå?



Anonymous poster hash: 2fb0c...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å søke? Ingeniører og sivilingeniører gjør omtrent akkurat den samme jobben hos oss (bygg og anlegg).



Anonymous poster hash: 25fa4...532
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, nå vet ikke jeg så mye om hvordan det er innen automasjon, men vi ingeniører kalles jo ofte poteter. Vi kan brukes til mye selv om vi ikke har nøyaktig rett spesialisering. Det viktigste er interessen :)



Anonymous poster hash: 25fa4...532
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...