Gå til innhold

Bare jeg som liker å ha en slik første date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har for noen måneder siden gått ut av et langvarig forhold og er klar for å treffe menn igjen. Jeg har fått god kjemi med et par stykker som er litt bekjente fra før, men som jeg ikke har møtt skikkelig før.

Jeg har fått inntrykk av at menn ofte vil gå ut å spise, ha filmkveld eller dra på kino på første møte. Jeg er litt sånn at jeg synes det er megaskummelt og kunne heller tenkt meg å møttes på byen litt spontant. F.eks at jeg først drar ut med venninner for å så avtale i løpet av kvelden å møte vedkommende spontant. Føler at det blir mindre klein når man har hatt litt å drikke, samt ser jeg for meg at alt blir litt lettere og mindre stivt. Man trenger heller ikke å sitte å prate hele kvelden, for man kan unnskylde seg med at ´´nå skal jeg og venninnene mine dra videre. Hyggelig å treffe på deg``. Da får vi på en måte sett kjemien ann litt, før vi evt. tar en skikkelig date.

Synes slike "gå ut å spise" er så stivt og kleint. Man er helt edru og man har flere timer forran seg med vedkommende. Hva om man går tom for samtaleemner og blir sittendes å kikke i luften? Hva om jeg ikke klarer å spise opp hele middagen (gud, så flaut :P)? Blir nesten som en eksamen hvor man sitter og måler hverandre opp og ned i tankene mens man vurderer om man er god nok.

Hva synes dere? Jeg synes det er flaut å si at jeg heller vil møtes på byen, når de har spurt om å dra ut å spise en fin middag liksom.



Anonymous poster hash: d0a01...08a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så glad i å møtes på byen. Har ikke venner som går ut selv, og blir enten til at jeg sitter og drikker solo først, eller møter en full jente klin edru selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fallerifallera

Jeg foretrekker å være edru når jeg måter en ny person, for å gi best mulig inntrykk. Så er ikke så fan av å møte noen på byen. Syntes det å dra ut å gjøre noe, filmkveld, middag osv er kjempekoselig :) Det er jo slik man blir ordentlig kjent med noen føler jeg. Før likte jeg ikke dette, og var livredd for at det skulle bli kleint. Dette ga seg heldigvis etterhvert, og er ikke noe jeg tenker noe særlig over lenger. Men hver sin smak! Kanskje gutten blir lettet over at du heller vil møtes på byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at middagsdate eller kino kan bli litt kleint første gangen,det samme gjelder kaffedate på formiddag.

Jeg foretrekker å møtes på ettermiddag/tidlig kveld på en rolig pub eler cafe der man kan drikke litt,men samtidig føre en samtale uten å bli overdøvet av for høy musikk. Filmkveld eller annen type hjemmedate venter jeg alltid med til jeg har blitt bedre kjent med personen,gjerne etter 4-5 treff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å møtes på kafé, uten alkohol første gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han forsleslår et møte, kan du bare foreslå å heller ta et par øl? :) Det er billigere enn en middag, du får alkohol og det er mindre stivt. Tar dere det på en fredag eller lørdag, vil det være mange andre også ute, så da blir det enda mindre privat og stivt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle postene over her, men jeg har et veldig godt råd til hvordan man skal få en første-date til å gå bra. Det handler kort og enkelt om 2 ting; mental forberedelse og rollespill.

Når man skal på en date med en person man ikke kjenner bør man se på det som et slags sosialt eksperiment, du spiller en rolle med utgangspunkt i deg selv. Når man spiller en slags rolle blir ikke fallhøyden så stor, og man slipper å gå med den vonde usikkerheten i bakhodet på "om h*n faktisk liker meg. Du skal selvfølgelig være deg selv, men det er IKKE verdens undergang om daten ikke går helt veien. Du vil til slutt bli dyktig på å spille disse spillene, og suksessraten din på dater vil skyte i været. Utseende har INGENTING å si, når en person har takket ja til en date så betyr det at h*n allerede har "godkjent" det ytre.

Disse rollespillene begrenser seg ikke bare til dater. Du kan drive med dette når du klipper deg, snakker med kasserer i bank, handler mat - egentlig passer det i de fleste settinger.

Misforstå meg rett, jeg snakker ikke om å manipulere folk. Jeg snakker om å utvikle seg, bli trygg i sosiale settinger. Når du blir god til å spille rollen vil du lære deg hvordan du skal behandle ulike typer mennesker, og du vil få en kompetanse som kan overføres til mange områder av livet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg har for noen måneder siden gått ut av et langvarig forhold og er klar for å treffe menn igjen. Jeg har fått god kjemi med et par stykker som er litt bekjente fra før, men som jeg ikke har møtt skikkelig før.

Jeg har fått inntrykk av at menn ofte vil gå ut å spise, ha filmkveld eller dra på kino på første møte. Jeg er litt sånn at jeg synes det er megaskummelt og kunne heller tenkt meg å møttes på byen litt spontant. F.eks at jeg først drar ut med venninner for å så avtale i løpet av kvelden å møte vedkommende spontant. Føler at det blir mindre klein når man har hatt litt å drikke, samt ser jeg for meg at alt blir litt lettere og mindre stivt. Man trenger heller ikke å sitte å prate hele kvelden, for man kan unnskylde seg med at ´´nå skal jeg og venninnene mine dra videre. Hyggelig å treffe på deg``. Da får vi på en måte sett kjemien ann litt, før vi evt. tar en skikkelig date.

Synes slike "gå ut å spise" er så stivt og kleint. Man er helt edru og man har flere timer forran seg med vedkommende. Hva om man går tom for samtaleemner og blir sittendes å kikke i luften? Hva om jeg ikke klarer å spise opp hele middagen (gud, så flaut :P)? Blir nesten som en eksamen hvor man sitter og måler hverandre opp og ned i tankene mens man vurderer om man er god nok.

Hva synes dere? Jeg synes det er flaut å si at jeg heller vil møtes på byen, når de har spurt om å dra ut å spise en fin middag liksom.

Anonymous poster hash: d0a01...08a

Trenger man alltid alkohol i blodet for å kunne snakket med en person?. Hva har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt rart at du vil date bekjente, men at du ikke kan være edru når dere først skal se om det er noen gnist der? Kan forsåvidt forstå det hvis det er snakk om nettdating, selv om jeg personlig heller ville foretrukket å gå en tur eller lignende edru.

Ellers er jeg enig med deg i at å dra ut å spise første gang man møtes alene kan være litt voldsomt. Jeg er i alle fall ikke komfortabel i den situasjonen og har derfor bare vært i den en eneste gang. Liker korte møter første gang. Ta en kaffe, gå en tur, dra på pub å spille biljard eller et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer du menn på nettet? Da er selvsagt ting alltid kleinere for en 1. date.

Det er jo normalt å treffe folk i det virkelige liv i utgangspunktet. Og da er middagsdate mindre awkward rett og slett fordi du har truffet vedkommende og snakket litt allerede.



Anonymous poster hash: d2b19...b7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en kar helt tilfeldig, vi hadde god kjemi, thats it.

Så matcha vi på tinder senere en gang, første daten var filmkveld, begge to klin edru.

Kunne ikke vært bedre synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...