Gå til innhold

Vanligste årsak til gjensitting

Gjest anonym

Hva er vanligst?  

2 stemmer

1. 1. Hva er vanligst?

• Komme for sent på skolen
      1
    • Kaste snøball
      3
    • Glemme å gjøre lekser
      6
    • Bråke i timen
      10
    • Andre ting
      8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil nok tro det er lekseglemming eller bråk i timen. Har selv fått sitte igjen for å glemme leksa og å kaste snøball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitchenwitch,ei innlogget

Nå er det vel ikke alle skoler som praktiserer gjensitting heller... Vi hadde det en kort periode på ungdomsskolen, men lærerene fant visst ut at det ikke hadde den ønskede effekten - de kuttet det i hvert fall ut igjen etter en stund. :)

Ellers er det vel glemming og forsentkomming som er de vanligste årsakene til at elever blir straffet med anmerkning eller gjensitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

På barneskolen ble gjensitting mye brukt.

På ungdomsskolen hadde vi parade..måtte møte en halvtime før skoletid og hjelpe vaktmesteren med drittjobber.

Møtte man ikke opp på den fikk man dobbel.. Funka vel greit nok, men ikke akkurat en straff man blir så skremt av.

Vaktmesteren hadde hjelp hver dag han.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dette er vel ting som nesten aldri blir brukt lenger, ihvertfall ikke der jeg jobber.

Tror nok Norges samfunn har kommet lenger enn som så( ihvertfall liker jeg å tro det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

:o Jeg trodde ikke at gjensitting ble praktisert i norske skoler i dag... Er det virkelig slik enkelte plasser? Må innrømme at jeg ser ikke helt meningen med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
Annonse

Vi måtte sitte igjen på barneskolen hvis vi ikke hadde gjort lekser. Da satt vi igjen og gjorde leksene. Nå er det litt over ti år siden jeg gikk ut av småskolen, så aner ikke hvordan det er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har aldri opplevd igjensitting på skolen,så jeg veit i grunn ikke hva det går ut på.Dessuten skjønner jeg ikke vitsen med det.

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...