Gå til innhold

Vanligste årsak til gjensitting

Hva er vanligst?  

2 stemmer

1. 1. Hva er vanligst?

• Komme for sent på skolen
      1
    • Kaste snøball
      3
    • Glemme å gjøre lekser
      6
    • Bråke i timen
      10
    • Andre ting
      8

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror ikke det er det største problemet i grunnskolen akkurat....Dessuten...Sex på ekle innestengte doene?!Ugh.....

Klemz fra:

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri skjedd meg. Praktiserte ikke slikt på min skole. Trodde foresten ikke at det var lov lengre.

(Men nå var jordbær verdens snilleste elev..)

Gjest Anonymous
Skrevet

sitte igjen???

er det noe som brukes i Norge??

På min skole gjorde de ikke det..

men så kom jo de fleste elevene med buss, da... så da kunne de jo ikke holde oss igjen.. (da hadde vi jo ikke kommet oss hjem)

Gjest timien-
Skrevet

På barneskolen hadde vi ukeplan og alt arbeidet skulle leveres tirsdag. Dersom du da ikke hadde gjort det du skulle åtte du sitte igjen og gjøre dette.. Og det måtte jeg da noen ganger...

Skrevet

Skolen som jeg gikk på praktiserte så&si aldri gjensitting.

Kun i ekstreme tilfeller. :kul:

Skrevet

Vi fikk røde lapper. Røde lapper som var på størrelse med et vanlig postkort. Og så ble det krysset ut hva som var grunnen, og så måtte dette vises foreldre og man måtte få underskrift hjemmefra .....Jeg fikk en eller to husker jeg - pga "glemt" gymtøy og glemte lekser en gang. :( Huff det var fryktelig flaut og ikke kjekt å få kjeft hjemme.

Gjensitting er jeg ikke sikker på om ble brukt.

Men jeg skjønner jo poenget med sånt da - for lærerene har ikke noen virkemidler lenger når det er noe elevene gjør galt eller ikke følger opp skolearbeidet. Ved gjensitting så kan de markere seg og forhåpentligvis så skjønner eleven at det er alvor og skjerper seg. Iallefall så funka sånne "ris bak speilet" på meg .... :wink:

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg satt igjen flere ganger da jeg var alt for gla i å skravle i timen. Det var på ungdomsskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...