Gå til innhold

Har du noengang ringt ambulanse?

Fremhevede innlegg

Gjest Vevila
Skrevet

Ja, etter en slosskamp hvor den ene var bevisstløs.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ringte en gang da en kompis falt under landing av et veldig høyt hopp. Fikk ikke kontakt og han fikk et anfall av en eller sort. Viste seg at han hadde svelgt tungen, så jeg måtte dra den ut sa de på tlf! Var ekkelt, var bare 14 den gangen... Gikk fint med han heldigvis :-)

Ringte en gang senere da jeg fant en døddrukken jente på et utested, fikk veldig lite kontakt med henne og når vi løftet henne opp så gikk hun 2 skritt før hun kollapset og vi ikke fikk kontakt i det hele. Hadde også veldig svak puls! Ambulanse kom ikke, men legevakten kom da kontoret var bare 100 meter unna. Så jeg og en veninne bar henne bort dit. Hun kviknet til etterhvert heldigvis og legen ringte moren som kom å hentet henne! Bortsett fra tidenes fyllesyke gikk det fint med hun.

Anonymous poster hash: 92eb7...579
Skrevet

Mange ganger. Ser jeg noen ligge på gata, sjekker jeg tilstanden mens jeg ringer. Privat har jeg vært mer heldig, men det har hendt og det har gått bra.

Skrevet

Ringt to ganger; én gang da en kollega klarte smelle hodet sitt i en dørkarm så han silblødde så det rant inn i øynene hans, og én gang da en kunde svimte av og slo hodet sitt i en bordkant så blodet fosset.

De andre ansatte på stedet frøs til og klarte ikke gjøre noe, så jeg er veldig glad jeg tydeligvis ikke får panikk i slike situasjoner. AMK ba meg om å snakke litt saktere på telefonen, så det skal jeg prøve neste gang :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte inn til legevakta for min samboer. De sendte ambulanse med engang. Så jeg har aldri ringt, men det har blitt sent til oss. Han var med i en rallykræsj, (selvom du sitter i bur og masse utstyr, så kan det bli stygt uansett.) Heldigvis gikk det bra. :)

Anonymous poster hash: 28f81...023
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ringt 3-4 ganger, eller mer, pga epilepsianfall hos brukere på jobben, som ikke har gitt seg etter at vi har gitt stesolid. Har gått fint alle gangene. Anfallene har gitt seg omtrent samtidig som ambulansen har kommet, og de har vært veldig hyggelige og hjelpsomme. De har kommet etter ca 10 minutter.

Jeg har ringt en gang da en ung gutt syklet i full fart nedover en bakke og traff en bom :( han lå på bakken og stønnet og skreik lenge før de kom. Fikk vanvittig vondt av han.

Anonymous poster hash: 5daf4...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...