Gå til innhold

Tips til familiebil.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke i aktuelt for TS, men vi har Mercedes E-klasse stasjonsvogn og den har vel fortsatt desidert mest plass av alle stasjonsvogner på markedet fortsatt (og mer enn de fleste SUV bortsett fra Range Rover...). Null problem med to barnestoler/beltestoler + en smal voksen/stort barn på pute i baksetet for kortere turer (ikke superkomfy på langtur). Vi har aldri trengt takboks på ferie, selv med stor tvillingvogn, to reisesenger og hauger bagasje.

Anonymous poster hash: 379c9...a1d

E-klasse er den eneste som har mer plass enn Skoda Superb, ifølge oversikter vi sjekket før vi kjøpte. Men to helt ulike prisklasser. Og kanskje litt forskjellig driftskostnader også?

Vi hadde uansett ikke råd til mærsja :ler:

Anonymous poster hash: 10a4c...549

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er litt sjokkert over at kun en har anbefalt Ford Mondeo? Mondeoen er uslåelig på plass, både i bagasjerom og baksete. Jeg har kjørt mondeoen min med 5 voksne inni, alle hadde god plass og satt behagelig! Og jeg LIGGER å kjører, så i de fleste andre biler har ikke passasjeren bak meg plass i det hele tatt.

Mondeoen er også driftssikker, lite trøbbel og billig i drift til å være en så stor bil. For ikke å snakke om kjøre-egenskapene! Den tror je både du og mannen vil like, spesielt om dere velger en med litt motor ;)

Anonymous poster hash: 263bd...cb1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er litt sjokkert over at kun en har anbefalt Ford Mondeo? Mondeoen er uslåelig på plass, både i bagasjerom og baksete. Jeg har kjørt mondeoen min med 5 voksne inni, alle hadde god plass og satt behagelig! Og jeg LIGGER å kjører, så i de fleste andre biler har ikke passasjeren bak meg plass i det hele tatt.

Mondeoen er også driftssikker, lite trøbbel og billig i drift til å være en så stor bil. For ikke å snakke om kjøre-egenskapene! Den tror je både du og mannen vil like, spesielt om dere velger en med litt motor ;)

Anonymous poster hash: 263bd...cb1

Nå som de nyeste modellene er tilgjengelig med 4-hjulstrekk ser jeg på det som drømmebilen, hadde vi bare ikke trengt ennå mer plass.

Men den plassen vi nå søker er ikke mulig å få i en stasjonsvogn. Har campingvogn, og har valgt en vogn med lite lasteplass så bilen burde ha plass til fortelt, barnevogn, et par barnesykler, fiskeutstyr osv.

Den dagen vi kvitter oss med barnevogna får vi et hav av plass :-D

Anonymous poster hash: 93e13...f80

Gjest celine
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt deres behov for stor bil og nok penger, ville jeg ha gått for Mercedes E-klasse :) (Eller aller helst nyere S-klasse, men det koster fort vekk mye mer)

Jeg låner en E-klasse innimellom, og den er nyyydelig å kjøre rundt i!

Skrevet

Vi tenker helt ny. Vi har god råd, men vil helst ikke ta av heller om du skjønner hva jeg mener? Vi skal bytte ut den vi har nå, har en toyota auris, men blir trangt med babysete bak i og liten bagasjeplass. Vi har en nissan leaf som "konebil" :)

Anonymous poster hash: 27fa8...c18

Den nye range rover sport med 7 seter hadde jeg valgt om jeg hadde god råd.

Ellers har vi selv BMW x5 som er veldig grei. Veldig god å kjøre, god plass, firehjulstrekk, trekker tilhenger lett osv.

AnonymBruker
Skrevet

Ford S-Max! God plass til tre seter, og veldig stort bagasjerom.

Anonymous poster hash: b740f...957
AnonymBruker
Skrevet

Hva med nye Nissan X-trail? Blanding av stasjonsvogn og SUV. Det er dessverre en del ventetid på å få denne.

Eller Hyundai Santa Fe?

Anonymous poster hash: e9b4e...9b2
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Subaru er dyr i drift, dyre deler, hjulstøy osv. Hjelper ikke med praktiske løsninger om helheten ikke holder mål.

Deler til BMW er ikke noe billigere, bil er dyrt uansett.

Anonymous poster hash: 1b7aa...884

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den nye range rover sport med 7 seter hadde jeg valgt om jeg hadde god råd.

Ellers har vi selv BMW x5 som er veldig grei. Veldig god å kjøre, god plass, firehjulstrekk, trekker tilhenger lett osv.

Tror dem bare var ute etter 5-seter. Men den range roveren er relativt dyr da... ikke sikkert dem tenker å bruke SÅ mye penger på bil. Vi var og så på range rover sport da vi skulle handle, men siden vi ville oppgradere båten også, så ble det BMW 5-serie istedet.

Anonymous poster hash: 1b7aa...884

• Liker 1
Skrevet

Ville hvertfall fått prøvekjørt samtlige biler og fått kjent på følelsen av å faktisk kjøre bilen selv. Alle har sine egne preferanser og meninger ang bilmerke.

Jeg personlig ville valgt volvo, v70/ xc70 har store bagasjerom samt at det er god plass i baksetet. Ikke minst er det virkelig komfort å kjøre. Bmw ville jeg også vurdert.

Anonymous poster hash: aa358...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...