Gjest Kritisk Skrevet 8. januar 2015 #21 Skrevet 8. januar 2015 Kanskje dette kan hjelpe TS: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/disse-bilene-har-plass-til-tre/a/10073842/ Jeg ville også godt for stasjonsvogn, kjenner flere familier som er kjempe fornøyd med skoda. Mange som er fornøyd med toyota også.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #22 Skrevet 8. januar 2015 Ford S max bør ha nok bagasjeplass, og jeg er ganske sikker på at du får plass til det du trenger av seter bak. Den er også veldig god å kjøre og ligger sødig på veien. Det, eller en Superb. Anonymous poster hash: 63700...470
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #23 Skrevet 8. januar 2015 Kanskje dette kan hjelpe TS: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/disse-bilene-har-plass-til-tre/a/10073842/ Jeg ville også godt for stasjonsvogn, kjenner flere familier som er kjempe fornøyd med skoda. Mange som er fornøyd med toyota også. Her kommer toyota langt ned på lista ihvertfall Anonymous poster hash: 27fa8...c18
HvittHus Skrevet 8. januar 2015 #24 Skrevet 8. januar 2015 Superb eller Octavia. Vi kjøpte ny Octavia i år, og det er veldig god plass i baksetet, god sittekomfort i to av baksetene, god benplass, og etter min mening svært god plass i bagasjen. Driftsikker bil til en god pris.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #25 Skrevet 8. januar 2015 Superb eller Octavia. Vi kjøpte ny Octavia i år, og det er veldig god plass i baksetet, god sittekomfort i to av baksetene, god benplass, og etter min mening svært god plass i bagasjen. Driftsikker bil til en god pris. Vi skal avgårde og se på Skoda og en liten tur innom BMW i dag, veldig lyst på 5-serien. Anonymous poster hash: 27fa8...c18 1
HvittHus Skrevet 8. januar 2015 #26 Skrevet 8. januar 2015 Vi skal avgårde og se på Skoda og en liten tur innom BMW i dag, veldig lyst på 5-serien. Anonymous poster hash: 27fa8...c18 Hvis du topper bilen med utstyr får du veldig mye bil for pengene med Skoda. Vi sto i valget mellom Rav4 og Ocatavia 4X4, og valgte tilslutt Octavia selv om den har et litt kjedelig utseendemessig interiør. Mye billigere å reparere når garantien går ut, ikke ille pris på service, og lave driftsutgifter.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #27 Skrevet 8. januar 2015 Kanskje dette kan hjelpe TS: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/disse-bilene-har-plass-til-tre/a/10073842/ Jeg ville også godt for stasjonsvogn, kjenner flere familier som er kjempe fornøyd med skoda. Mange som er fornøyd med toyota også. Den oversikten ville jeg tatt med en STOR klype salt. De har antagelig forlest seg på spesifikasjonene i bredden, men ikke testet i praksis. Nå er det ikke en aktuell bil for TS, men hel konkret har jeg erfaring med Ford Focus og der får du knapt ETT barnesete inn, i hvert fall bakovervendt. Vi byttet bil fordi vi ikke fikk plass til bilstol. I tillegg er baksetet så skrått at det utelukker nesten samtlige bilstoler, og at særlig babyer vil få en uheldig sittestilling. Det er så skrått at "liggende" stilling blir tilsvarende sittende. Anonymous poster hash: 10a4c...549
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #28 Skrevet 8. januar 2015 Har bekjente som har Touran, og å sitte i baksetene er som å sitte på kirkebenker, det er jo heller ikke spesielt stor plass i bagasjen til barnevogn +++ til en familie på fem. Vi vil helst ha 5-seter. Anonymous poster hash: 27fa8...c18 De som vi kjenner kunne dra på telttur i en uke uten å måtte ha taboks i tillegg. Fikk med seg telt, bagasje og vogn(emmaljunga edge duo) til den minste uten problem. Tre bilstoleri i baksetet. Baksetene kan justeres frem og tilbake for å få mer/mindre plass i bagasjerommet. Er barna plaget med bilsyke, anbefales det også høyere biler fremfor stasjonsvogner. Vi vurderte aldri stasjonsvogn. Vi ville ha flerbruksbil, og angrer ikke på kjøpet. Kjempegod å kjøre, og jeg liker at jeg kan sette meg rett inn i bilen, i stedet for ned. Men det finnes også større alternativ av flerbruksbiler enn touran. Og at baksetene er som kirkebenker? Kjenner meg ikke igjen i det. Jeg har sittet baki flere ganger på lengre turer, ikke ubehagelig i det hele tatt, og har god oversikt ut på veien, slapp å se rett i autovernet som man gjør i en stasjonsvogn/vanlig personbil. Men selvsagt, folk har forskjellige preferanser og de vet som regel hva de vil ha. Jeg skal ikke være påståelig å si at stasjonsvogn er et dårlig valg for dere. Det vil alltid være forskjellige meninger, uansett hvilken bil det er snakk om. Anonymous poster hash: 8f9f7...183
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #29 Skrevet 8. januar 2015 Dersom ønsket er en stasjonsvogn ville jeg helt klart gått for en Ford Mondeo. Da vi for ikke lenge siden var på utkikk etter ny bil henviste samtlige av forhandlerne oss til Ford. "Kravet" vårt var at bilen skulle være stasjonsvogn og ha minst like mye bagasjeplass som Mondeoen vi da hadde. Ingen av forhandlerne hadde bil å tilby oss som har like mye bagasjeplass som Mondeo, dersom vi skulle ha stasjonsvogn.Anonymous poster hash: 93e13...f80 1
Toolose Skrevet 8. januar 2015 #30 Skrevet 8. januar 2015 Vi kjøpte oss en Ford S Max da den opprinnelig har 7 seter og man legger ned de to bakerste setene, da har man svært god plass bak! Vi har 2 barn, men også 2 hunder som har bur bak, får plass til det, søskenvogn, bagasje ++ stor og fin plass inni bilen med mye comfor. Anbefaler 2 L diesel, en sterk bil!
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #31 Skrevet 8. januar 2015 Vil absolutt anbefale Subaru Legacy. Den har plass til tre barneseter. God plass for voksne i baksetet, jeg kan helt fint sitte bak mannen min uten at jeg føler det blir for liten plass. Ulempen er at midtsetet er ganske hardt. Det er også god baggasjeplass. Det aller beste er at den er stabil og gid å kjøre. Jeg føler meg veldig trygg ved dårlig føre. Vi har funnet vår type bil!!Anonymous poster hash: c7779...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #32 Skrevet 9. januar 2015 De som vi kjenner kunne dra på telttur i en uke uten å måtte ha taboks i tillegg. Fikk med seg telt, bagasje og vogn(emmaljunga edge duo) til den minste uten problem. Tre bilstoleri i baksetet. Baksetene kan justeres frem og tilbake for å få mer/mindre plass i bagasjerommet. Er barna plaget med bilsyke, anbefales det også høyere biler fremfor stasjonsvogner. Vi vurderte aldri stasjonsvogn. Vi ville ha flerbruksbil, og angrer ikke på kjøpet. Kjempegod å kjøre, og jeg liker at jeg kan sette meg rett inn i bilen, i stedet for ned. Men det finnes også større alternativ av flerbruksbiler enn touran. Og at baksetene er som kirkebenker? Kjenner meg ikke igjen i det. Jeg har sittet baki flere ganger på lengre turer, ikke ubehagelig i det hele tatt, og har god oversikt ut på veien, slapp å se rett i autovernet som man gjør i en stasjonsvogn/vanlig personbil. Men selvsagt, folk har forskjellige preferanser og de vet som regel hva de vil ha. Jeg skal ikke være påståelig å si at stasjonsvogn er et dårlig valg for dere. Det vil alltid være forskjellige meninger, uansett hvilken bil det er snakk om.Anonymous poster hash: 8f9f7...183 Vi har samme erfaringer med TS når det gjelder Touran, flere vi kjenner også. Møkkabil. Glad vi er kvitt den, ikke plass til noenting, og trangt foran med bilseter bak, trangt for 3 mann som ikke sitter i bilstol. Anonymous poster hash: 1b7aa...884 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #33 Skrevet 9. januar 2015 Den oversikten ville jeg tatt med en STOR klype salt. De har antagelig forlest seg på spesifikasjonene i bredden, men ikke testet i praksis. Nå er det ikke en aktuell bil for TS, men hel konkret har jeg erfaring med Ford Focus og der får du knapt ETT barnesete inn, i hvert fall bakovervendt. Vi byttet bil fordi vi ikke fikk plass til bilstol. I tillegg er baksetet så skrått at det utelukker nesten samtlige bilstoler, og at særlig babyer vil få en uheldig sittestilling. Det er så skrått at "liggende" stilling blir tilsvarende sittende. Anonymous poster hash: 10a4c...549 Vi har veldig god erfaring med BMW. Vi har en nyere 5-serie med 2 bakovervendte seter og et barn på pute, og de sitter ikke trangt. Masse plass til oss foran selvom man har bakovervendte seter også. Gpd plass til bagasje. Anonymous poster hash: 1b7aa...884 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #34 Skrevet 9. januar 2015 De som vi kjenner kunne dra på telttur i en uke uten å måtte ha taboks i tillegg. Fikk med seg telt, bagasje og vogn(emmaljunga edge duo) til den minste uten problem. Tre bilstoleri i baksetet. Baksetene kan justeres frem og tilbake for å få mer/mindre plass i bagasjerommet. Er barna plaget med bilsyke, anbefales det også høyere biler fremfor stasjonsvogner. Vi vurderte aldri stasjonsvogn. Vi ville ha flerbruksbil, og angrer ikke på kjøpet. Kjempegod å kjøre, og jeg liker at jeg kan sette meg rett inn i bilen, i stedet for ned. Men det finnes også større alternativ av flerbruksbiler enn touran. Og at baksetene er som kirkebenker? Kjenner meg ikke igjen i det. Jeg har sittet baki flere ganger på lengre turer, ikke ubehagelig i det hele tatt, og har god oversikt ut på veien, slapp å se rett i autovernet som man gjør i en stasjonsvogn/vanlig personbil. Men selvsagt, folk har forskjellige preferanser og de vet som regel hva de vil ha. Jeg skal ikke være påståelig å si at stasjonsvogn er et dårlig valg for dere. Det vil alltid være forskjellige meninger, uansett hvilken bil det er snakk om.Anonymous poster hash: 8f9f7...183 Du vet det finnes forskjellige typer stasjonsvogner eller? Her sitter jeg ikke å ser i autovernet i vår. Komemr an på hvem merke du velger. Touranen har harde og bratte seter, i tillegg til dårlig bagasjeplas, det er trangt foran i den med bilstoler bak. Anonymous poster hash: 1b7aa...884 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #35 Skrevet 9. januar 2015 Stusser på dere som sier det er dårlig bagasjeromsplass i en touran, den har flere liter kapasitet enn mange stasjonsvogner på markedet? Men det er jo hvis man ikke har 7 seter, og så sant man bruker nettet, så hvis man ikke gjør det er det jo mindre plass.. Anonymous poster hash: 1dc79...ae9
79kreps Skrevet 9. januar 2015 #36 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Om en har råd til å kjøpe en 5-serie så vurderer en ikke Subaru og en del andre merker som blir nevnt her. BMW gir kvalitetsfølelse, de er ekstremt fine å se på, god plass og en nydelig bil å kjøre. Skoda gir MYE bil for pengene, med det er også det som er med Skoda. En får ikke veldig mye kvalitetsfølelse av å sitte i en Skoda, men en får følelsen over å gjort ett smart kjøp. Mercedes har også mye fine biler som gir skikkelig kvalitetsfølelse. Ett annet alternativ kan være Passat eller Audi A6. Eventuelt VW Touareg, Audi Q5, BMX X5 og den type biler. Det kan også være lurt å se på bruktbiler, type 3 år gammel som har hatt det største verdifallet. Mye gode kjøp å gjøre her også. Prøvekjør ihvertfall mye ulike biler til du finner den som du liker best. Er utrolig mye fine biler å velge mellom, og i prisklassen dere skisserer så kan dere være innom det meste. Bare pass på å kjøp med ok motor. Det kjipeste er en flott bil med kjip motor, da sitter en igjen å angrer på kjøpet til slutt. Og hold dere nå unna disse 7-seterne med mindre dere har behov for en bil med 7 seter. Endret 9. januar 2015 av 79kreps
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #37 Skrevet 9. januar 2015 Om en har råd til å kjøpe en 5-serie så vurderer en ikke Subaru og en del andre merker som blir nevnt her. BMW gir kvalitetsfølelse, de er ekstremt fine å se på, god plass og en nydelig bil å kjøre. Skoda gir MYE bil for pengene, med det er også det som er med Skoda. En får ikke veldig mye kvalitetsfølelse av å sitte i en Skoda, men en får følelsen over å gjort ett smart kjøp. Mercedes har også mye fine biler som gir skikkelig kvalitetsfølelse. Ett annet alternativ kan være Passat eller Audi A6. Eventuelt VW Touareg, Audi Q5, BMX X5 og den type biler. Det kan også være lurt å se på bruktbiler, type 3 år gammel som har hatt det største verdifallet. Mye gode kjøp å gjøre her også. Prøvekjør ihvertfall mye ulike biler til du finner den som du liker best. Er utrolig mye fine biler å velge mellom, og i prisklassen dere skisserer så kan dere være innom det meste. Bare pass på å kjøp med ok motor. Det kjipeste er en flott bil med kjip motor, da sitter en igjen å angrer på kjøpet til slutt. Og hold dere nå unna disse 7-seterne med mindre dere har behov for en bil med 7 seter. Fordi om man har råd til å kjøp en 5-serie, så betyr ikke det at man ikke kan vurdere andre bilmerker. Kan være at de har andre ting de også vil bruke penger på, og derfor vil undersøke litt rundt. Finnes ekstremt gode og praktiske subaru modeller. Anonymous poster hash: 1b7aa...884 3
charmita Skrevet 9. januar 2015 #38 Skrevet 9. januar 2015 Hva med Ford C-Max, eller S-Max de bilene er romslige. Vi skal ut å se på en og prøvekjøre,gleder meg! :-) Vi har tre barn,og alltid mye bagasje når vi skal på tur. Ønsker dere lykke til i letingen i bil jungelen ;-)
79kreps Skrevet 9. januar 2015 #39 Skrevet 9. januar 2015 (endret) Tja. Subaru er dyr i drift, dyre deler, hjulstøy osv. Hjelper ikke med praktiske løsninger om helheten ikke holder mål. Endret 9. januar 2015 av 79kreps
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #40 Skrevet 9. januar 2015 Kanskje ikke i aktuelt for TS, men vi har Mercedes E-klasse stasjonsvogn og den har vel fortsatt desidert mest plass av alle stasjonsvogner på markedet fortsatt (og mer enn de fleste SUV bortsett fra Range Rover...). Null problem med to barnestoler/beltestoler + en smal voksen/stort barn på pute i baksetet for kortere turer (ikke superkomfy på langtur). Vi har aldri trengt takboks på ferie, selv med stor tvillingvogn, to reisesenger og hauger bagasje. Anonymous poster hash: 379c9...a1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå