Gå til innhold

Hva tjener egentlig kvinner på å gjøre karrière og ta høy utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei kvinne tjener penger på å gjøre karrière og tjener penger for andre. Samtidig som de blir mindre populære blant mulige friere fordi de arbeider for mye, blir sett på som kjedeligere, stresset, for kravstore og ikke vil ha barn.

En mann tjener jo mer penger, blir mer populære blant mulige kjærester, blir mer attraktive pga selvtillit, blir mer interessante for andre mennesker, får mer status, respekt osv. Bare positive ting med andre ord.

Hvorfor får da mange kvinner seg karrière?



Anonymous poster hash: ff3b1...d65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle kvinner er så interesserte i å føye seg etter menns krav.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

"tjener penger for andre"

Man tjener penger til seg selv også, det er derfor man får lønn. Og hvis man ikke vil tjene penger for andre får man starte for seg selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligheten til å være selvstendig økonomisk. Men gjesp! Jeg eeeeer så lei disse trådene.

Anonymous poster hash: 744ec...bd1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Hvis de får seg en karriere kan de luke ut de mannfolka som ikke vil ha en kvinne med karriere. Som jeg tror er i mindretall.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kvinner er så interesserte i å føye seg etter menns krav.

Men vi menn skal føye oss etter deres? Er ikke rent få damer som krever alskens lønninger og høy utdannelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi menn skal føye oss etter deres? Er ikke rent få damer som krever alskens lønninger og høy utdannelse.

Har jeg sagt at dere skal det eller?

Til TS. Å ikke skaffe seg jobb/utdannelse er ren idioti, betyr ikke at man må ta master og jobbe heltid, men å være en hjemmeværende er å gi deg selv en bjørnetjeneste. Hva skjer når mannen er voldelig?utro?drikker opp alle pengene? Du har da ingen steder å gå, du må bli, derfor bør alle kvinner ha en jobb.

Grunnen til at menn ønsker å kneble kvinnene er fordi de da kan behandle henne som de vil uten at hun kan komme seg vekk fra helvete. Menn som synes kvinner ikke bør jobbe er menn som antageligvis ønsker kvinner vondt. Eventuelt lever de i en fantasi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke for eksempel Gunhild Stordalen og Celina Midelfart er attraktive for friere og lever et beriket liv?

Anonymous poster hash: 654dd...f45

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at dere skal det eller?

Til TS. Å ikke skaffe seg jobb/utdannelse er ren idioti, betyr ikke at man må ta master og jobbe heltid, men å være en hjemmeværende er å gi deg selv en bjørnetjeneste. Hva skjer når mannen er voldelig?utro?drikker opp alle pengene? Du har da ingen steder å gå, du må bli, derfor bør alle kvinner ha en jobb.

Grunnen til at menn ønsker å kneble kvinnene er fordi de da kan behandle henne som de vil uten at hun kan komme seg vekk fra helvete. Menn som synes kvinner ikke bør jobbe er menn som antageligvis ønsker kvinner vondt. Eventuelt lever de i en fantasi.

Det jeg mente med karrière var veldig krevende jobber som betalt store summer. Slik som å være advokat eller kirurg. Eller andre jobber som er harde å utdanne seg til, å få eller en må arbeide hardt i. Ikke det å ha et godt arbeid, som selvsagt bare er bra. Det å ha arbeid er selvsagt bra for alle, siden mannen fort kan dø eller er som du sier voldelig, utro eller drikker.

Anonymous poster hash: ff3b1...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvrespekt?

Lykke?

Livskvalitet?

Utfordringer?

Ganske fornøyd med å være kravstor, jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med karrière var veldig krevende jobber som betalt store summer. Slik som å være advokat eller kirurg. Eller andre jobber som er harde å utdanne seg til, å få eller en må arbeide hardt i. Ikke det å ha et godt arbeid, som selvsagt bare er bra. Det å ha arbeid er selvsagt bra for alle, siden mannen fort kan dø eller er som du sier voldelig, utro eller drikker. Anonymous poster hash: ff3b1...d65

Personlig så er jeg jo enig i det derre karrierehysteriet har blitt for mye, men jeg mener det gjelder begge kjønn. Det er ikke bra for barn å vokse opp med 2 slitne foreldre som kommer hjem kl 18 hver kveld og aldri ha tid til noe og det heller ikke sunt hvis "bare" 1 av foreldrene er sånn. Mange som har vokst opp med en far som aldri er der for dem..

Hvis jeg skal bli sammen med noen vil jeg at han skal ha en vanlig jobb, ikke masse ansvar og overtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor og hva vil du med tråden, ts?



Anonymous poster hash: d242e...8bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke for eksempel Gunhild Stordalen og Celina Midelfart er attraktive for friere og lever et beriket liv?

Anonymous poster hash: 654dd...f45

De er attraktive kvinner ellers, hvilket er hovedgrunnen til at menn liker dem.

Ellers er jo Celina arving og har formue stor nok til å styre sin egen hverdag ganske mye mer enn de fleste med moderat gode jobber innen finans.

TS, som svar; for selvrealiseringens skyld (gode og interessante jobber krever ofte utdannelse) og for trygghetens skyld (nesten halvparten skiller seg, man kan ikke leve for alltid på en manns penger).

Anonymous poster hash: ee883...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kvinne tjener penger på å gjøre karrière og tjener penger for andre. Samtidig som de blir mindre populære blant mulige friere fordi de arbeider for mye, blir sett på som kjedeligere, stresset, for kravstore og ikke vil ha barn. En mann tjener jo mer penger, blir mer populære blant mulige kjærester, blir mer attraktive pga selvtillit, blir mer interessante for andre mennesker, får mer status, respekt osv. Bare positive ting med andre ord. Hvorfor får da mange kvinner seg karrière? Anonymous poster hash: ff3b1...d65

Å ikke gjøre karriære har aldri vært noe alternativ. Jeg tjener penger, har hatt mange nok friere, og er gift og har barn med en av dem (en er jo nok når det er den riktige). Hvorfor skulle jeg ikke gjort karriære?

hvis du ser på meg som stresset, kravstor og kjedelig bryr det meg rett bak. Jeg ser ingen ting negativt med at jeg har en god jobb.

Anonymous poster hash: ec5da...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ligger jo noe i at en vellykket karriære ofte er viktigere for at en mann skal lykkes på andre fronter i livet, mens det ikke er like nødvendig for mange kvinner. At mange kvinner ikke ønsker å gjøre seg avhengig av andre forstår jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva skal jeg gjøre når jeg blir så gammel at jeg skal motta pensjon og så har jeg ingenting å motta fordi jeg ikke har jobbet?

Jeg vil gjøre noe jeg liker og til helvete med alle mannfolk om det faktisk hadde vært slik at jeg ble mindre attraktiv av å ta en mastegrad. Det er heldigvis ikke slik og jeg har en flott og fantastisk samboer som også vil få en krevende jobb. Men vi vil begge ha barn en gang likevel :)



Anonymous poster hash: 87cc5...01f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG en tråd om kvinner vs menn!!!

Anonymous poster hash: 35886...28c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...