Gå til innhold

Får alle hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer veldig på dette, egentlig har jeg ikke noe med det, men ble nysgjerrig.

I min slekt har vi et par som vil ha hjelp til å få barn de kan ikke få på natrulig måte da han er steril. Damen er ganske tilbakestående og kan ikke jobbe selvstendig, han er lett tilbakestående og fungerer dårlig sosialt. De liker ikke jobbe og dermed går på nav, ingen av de har fullført skole, de leier en leilighet med bare et soverom og har veldig slett hygiene, og klarer ikke å ordne økonomien sin. De betaler ikke husleie i riktig tid og nå står i fare for å miste leilgheten pga at de ikke har betalt for seg, lensmann og alt er koplet inn da det er snakk om store summer. De mener nå at de skal prøve å få hjelp til å få barn. Jeg ønsker disse alt godt her i livet, men alikevel tenker jeg stakkars unge hvis de skulle få en. Men mitt spørsmål er, får alle hjelp uansett? Kunne de fått barn på naturlig måte hadde de jo fått det.. Situasjonen er såppas ekstrem at de i det lange løp hadde muligvis fått barneverent på døra også..



Anonymous poster hash: a78e4...65f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må vel gjennom noen samtaler på forhånd for å se om man egner seg for å få barn? Mener jeg har hørt det i hvertfall.

Anonymous poster hash: 15a5c...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen skal vurdere omsorgsevnen før det gis assistert befruktning. Vi fikk ingen spørsmål om personlig egnethet, men de du kjenner har gjerne såpass problemer at legen i forbindelse med utredning vil skjønne at de er reduserte og se behov for videre undersøkelser. Det kan da f.eks bes om sosialrapport fra kommunen og uttalelse fra deres behandlere ved tvil. Slik du beskriver situasjonen, høres det for meg ut til at de vil få avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...