Gå til innhold

"Boligprisene vil gå amok"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Anbefaler å kjøpe nybygg tidlig i prosessen. Det gjorde jeg og boligen hadde økt i verdi med 450.000 to år senere, da den sto klar.

Det irriterer meg at dette i det hele tatt er lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det irriterer meg at dette i det hele tatt er lov...

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 28352...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her vil ikke skje.

Dine gode innlegg er som alltid understøttet av gode argumenter eller sannsynliggjort ved bevisførsel eller kilder. De er som alltid svært hjelpsomme i debatten. Hva hadde KG vært uten deg! Takk, på vegne av alle.

Anonymous poster hash: 28352...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene leiligheten i et vertikaldelt to-mannsbolig på Godlia, med primærareal 106 kvm (over 3 plan), byggeår 1922, ikke noe renovert siden 1991, 3 soverom, hvorav man må gå gjennom et av de for å komme til et av de andre, bad med toalett kun i kjelleren, gikk nettopp 1,8 mill over prisantydning. 6 mill ga noen for denne upraktiske boligen (med en fantastisk hage).



Anonymous poster hash: 8108d...fac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine gode innlegg er som alltid understøttet av gode argumenter eller sannsynliggjort ved bevisførsel eller kilder. De er som alltid svært hjelpsomme i debatten. Hva hadde KG vært uten deg! Takk, på vegne av alle.

Anonymous poster hash: 28352...4d3

Vær så god. :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det plutselig går mot massiv arbeidsledighet i Norge kan jeg ikke forstå at prisene skal gå nedover, annet enn i steder med spesielle markedsmekanismer (Stavanger f.eks), eller områder uten press.

Inflasjonen er forventet og ligge tilnærmet normalt fremover og lønnsveksten skal svekkes, men den vil likevel mest sannsynlig ligge på rundt 2-3% for folk flest. Med rentefradrag på lån og dagens rentenivå så sørger dette for at det i bunn og grunn er gratis og låne penger om dagen. Fremover ser det ut til at renten skal ned mot 0%, spesielt om ESB begynner med denne pengetrykkingen som det snakkes om i dag.

Europa og verdensøkonomien går ikke spesielt bra og har ikke gjort det på lenge. Spennende tider, men ser ut til at det er gode tider for de som eier hus og har fast jobb fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper ikke det kommer noen boligknekk før om mange år. Jeg har nettopp kommet meg inn på boligmarkedet og kjøpt meg hus 30 min fra Oslo... En boligknekk ville ødelagt mye for meg. Det ville blandt annet gjort det ufattelig vanskelig for meg å studere fulltid etterhvert da jeg sikkert ville fått et topplån med skyhøy rente på....

Anonymous poster hash: 9a9b7...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at dette i det hele tatt er lov...

Hvorfor det?

Ofte er nybygg priset sånn at antatt prisstigning er tatt med i prisen.

Hvis ikke de fleste husene er forhåndssolgt, så vil ikke utbygger bygge. (For de vil ikke brenne inne med boliger ingen vil ha.)

Og man må jo betale ett innskudd når kontrakten signeres, som man binder opp i kanskje 2 år, mens man fortsatt må bo ett annet sted til det nye står ferdig.

Dessuten tar man jo ofte enorm risiko i forhold til at markedet kan endre seg mye fra du skriver kjøpekontrakt, og til du får solgt eksisterende bolig. (Kjøper og selger ikke i samme marked.)

Anonymous poster hash: 04ac9...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...