Gå til innhold

Hvorfor er menn i forhold utro?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

JEg stiller meg enda undrende til dette. Hvorfor er det slik at menn som har kjæreste velger å ha en elskerinne eller annet for sex og kos?

Får de ikke tilfredstilt sine behov hos sin kjæreste?

Anonymous poster hash: c39b3...4c3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at mange menn er forvirret i sin mannerolle. De forstår ikke at selv om alt er tilgjengelig, så er det ikke meningen at man skal teste alt sammen på en gang. Egentlig er de små gutter fremdeles og vil ha alle lekene i butikkvinduet, ikke bare en. Det er ganske tragisk.

Anonymous poster hash: ef291...62a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn trenger å spre sin... Det er genetisk betinget. Kvinner har ikke den trangen. Kvinner trenger en trygg og stabil mann i stedet, i mens menn trenger "jorder" å "så sin ... på".

Anonymous poster hash: 38c4b...3f6
  • Liker 3
Skrevet

JEg stiller meg enda undrende til dette. Hvorfor er det slik at menn som har kjæreste velger å ha en elskerinne eller annet for sex og kos?

Dette er en av de mest vanlige problemstillingene. Svært mange ekteskap går over i en administrativ form ganske fort, der det handler om å sjonglere mange ulike hensyn og der sex og kos fort blir salderingspost. Gitt at man har gjort forpliktelse knyttet til ekteskapet (Fått barn, kjøpt felles hus, tatt opp ytterligere økonomiske forpliktelser) er det ofte ikke mulig å bare gå ut av forpliktelsene på kort tid.

Men Sex og kos er egentlige de primære funksjonene i ett forhold, og man må derfor finne en måte å plukke opp dette også. Da skjer ofte utroskap.

Jeg tror at mange menn er forvirret i sin mannerolle. De forstår ikke at selv om alt er tilgjengelig, så er det ikke meningen at man skal teste alt sammen på en gang. Egentlig er de små gutter fremdeles og vil ha alle lekene i butikkvinduet, ikke bare en. Det er ganske tragisk.

Anonymous poster hash: ef291...62a

Du beskriver den egentlige mannsrollen; det er kun tragisk fra ditt syn fordi du ikke anerkjenner at dette EGENTLIG er målet.

• Liker 1
Skrevet

Påstanden er litt generaliserende, tror jeg.

Hvis jeg skal generalisere like mye:

- det er mye mer interessant for ei kvinne å ha en mann hun ikke bestandig har kontroll på.

- kvinner blir glade i menn på bakgrunn av et bestemt sett med egenskaper. Ikke fordi kvinner vil elske menn som er utro, men fordi utroskapen er en slags uønsket følge av disse egenskapene. Videre gir det kvinna et slags prosjekt med med mannen: hun skal få han til å slutte å være utro og komme tilbake til henne.

- jo mer attraktiv en mann er, jo større er hans muligheter i kjærlighetslivet. Ei kvinne vil, naturligvis, velge en mest mulig attraktiv mann. Han på sin side vet at om han forliser dette forholdet, fikser han seg ganske fort et nytt. Motstykket er en mann som er litt mindre heldig. Han har ikke de samme valgmuligheter og er mer tilbøyelig til å legge mer i forholdet, men har mindre sannsynlighet for å bli utkåret og komme i et forhold.

• Liker 5
Skrevet

Fordi menn trenger å spre sin... Det er genetisk betinget. Kvinner har ikke den trangen. Kvinner trenger en trygg og stabil mann i stedet, i mens menn trenger "jorder" å "så sin ... på".

Anonymous poster hash: 38c4b...3f6

... men velger spenning framfor trygghet. (Bare les kontaktannonser: "morsom, spennende" står det, "inngir trygghet" står nærmest andri.)

• Liker 2
Skrevet

Du har helt rett. Det er ingen unnskyldning for å være utro selvsagt, men det er mer forståelig at menn er utro enn at kvinner er det.

Anbefaler denne boken, Sex At Dawn. Der blir mye at dette forklart på en god, vitenskapelig måte.

http://www.amazon.com/Sex-Dawn-Stray-Modern-Relationships/dp/1491512407

Før var det jo ikke en gang vanlig at man hadde én partner, men heller at alle hadde sex med alle innenfor stammen man var i, og at man i fellesskap oppdro barna innenfor sin egen stamme. Og totalt sett har det fungert slik mye lenger enn det "moderne parforhold" som i dag er vanlig.

Det er jo ganske logisk også, fordi sjansen for å dø før i tiden (enten av sykdom eller rovdyr) var jo enormt mye større enn den er i dag, og da sier det seg selv at det er viktig å forsikre seg om at menneskeheten overlever ved å pare seg med flest mulig kvinner.

Så hvis en mann sier "Jeg skjønner egentlig ikke hva som skjedde" kan han faktisk ha et poeng, selv om sannsynligvis bare ljuger deg opp i ansiktet.

Så hold dere på matta, mannfolk!

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er kvinner i forhold utro ?

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker automatisk at dersom feks en mann har et forhold til en dame men velger å være utro og ha en elskerinne så er det noe han savner i dagens forhold. Eller så er de kun ute etter et hull å tømme seg i.

Var inne på en chat side forleden, helt uskyldig, var mange nick med "gift mann etc" som ønsket å treffes.

Skrevet

Fordi verden ikke er definert. Alle mennesker kan finne sine veier, og det finnes ikke noe absolutt rett og galt. Hvis man ikke er religiøs så tror man ikke at det finnes absolutte sannheter. Det eneste som finnes er kulturerer hvor man i kulturen definerer hva som er rett og hva som er galt. Men ingen kulturer er rette og ingen kulturer er perfekte. Det er alltid en slags kamp imellom kulturer hvor man har definert hva man skal gjøre og hver enkelts drifter og følelser. Noen velger å følge sine behov på tvers av hva kulturen sier man skal gjøre dersom muligheten byr seg uten at man straffes eller frykter straffen fra kulturen. Noen ganger vil kulturen endre seg for å tilpasse seg til de som bryter med normene dersom det blir mer vanlig eller ustoppelig for kulturen.

• Liker 1
Gjest Nosoul
Skrevet

Men det samme gjelder jo for kvinner også. Hvorfor er kvinner i forhold utro? :vetikke:
I alle mine ungdomsår har det vært, uheldigvis, ganske utbredt med utroskap blant mennesker i forhold, kvinner som menn.

Jeg tror at kanskje mange sliter med å holde gnisten "vedlike" og holde lidenskapen gående. Det er nokså naturlig at slike ting går opp og ned, men jeg tror en del av oss mennesker sliter med å finne igjen både gnisten og lidenskapen. Ergo, jeg tror mange velger å være utro nettopp fordi de savner den følelsen der lidenskapen og gnisten er skikkelig "wow".
Dette er bare en liten del av det jeg tror er grunnen til at enkelte velger å være utro. Som med alt annet, det finnes andre muligheter og grunner til det også.

• Liker 2
Skrevet

Fordi verden ikke er definert. Alle mennesker kan finne sine veier, og det finnes ikke noe absolutt rett og galt. Hvis man ikke er religiøs så tror man ikke at det finnes absolutte sannheter. Det eneste som finnes er kulturerer hvor man i kulturen definerer hva som er rett og hva som er galt. Men ingen kulturer er rette og ingen kulturer er perfekte. Det er alltid en slags kamp imellom kulturer hvor man har definert hva man skal gjøre og hver enkelts drifter og følelser. Noen velger å følge sine behov på tvers av hva kulturen sier man skal gjøre dersom muligheten byr seg uten at man straffes eller frykter straffen fra kulturen. Noen ganger vil kulturen endre seg for å tilpasse seg til de som bryter med normene dersom det blir mer vanlig eller ustoppelig for kulturen.

Om man er i et forhold med en annen kvinne, eller gift, så er det vel en regel ofte i parforhold at man skal være trofast...

AnonymBruker
Skrevet

... men velger spenning framfor trygghet. (Bare les kontaktannonser: "morsom, spennende" står det, "inngir trygghet" står nærmest andri.)

Leser ikke kontaktannonser, men man kan vel både være trygg og spennende? Min mann er spennende og morsom, jeg føler meg likevel helt trygg på han og hans troskap til meg.

Anonymous poster hash: c2d76...990

Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

• Liker 1
Skrevet

Om man er i et forhold med en annen kvinne, eller gift, så er det vel en regel ofte i parforhold at man skal være trofast...

Som regel er denne relativt udefinert og underforstått.

Det er svært få par som faktisk setter seg ned og drar opp alle grensene om hva som er utroskap og hva som er innenfor og hva som skal kunne trigge unntak. Hvilket ofte er deler av problemet.

Vi går ofte inn i forhold med en relativt personlig oppfatning på hva det er og hvordan det skal fungere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at det ikke nødvendigvis betyr at han er lei av kona/kjæresten, eller at det er noe galt med sexlivet, selv om han er utro.

Mange gjør det fordi de trenger mer spenning i livet. Om man har vært lenge i et forhold, og livet har begynt å bli litt A4, søker de etter en flørt for å få mer spenning.

Dette tror jeg gjelder en stor andel av mennene som er/har vært utro.

• Liker 2
Skrevet

Dette.

Skrevet

man har alltid lyst på det man ikke kan få..

jeg derimot hadde ikke klart å vært utro. men det er bare sånn jeg er lagd. er man sammen med noen så er man det fordi man vil det. ønsker man noe annet er det bare å gå mener nå jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de blir forelsket - det oppstår følelser.

Jeg tror ikke det hender med menn like ofte.

Anonymous poster hash: 44168...d5b

Skrevet (endret)

Fordi de blir forelsket - det oppstår følelser.

Jeg tror ikke det hender med menn like ofte.

Anonymous poster hash: 44168...d5b

Nja, kvinner er like ille på byen og på julebord når det kommer til ONS som menn uten at noen følelser er involvert så teorien din holder ikke vann.

Endret av WubWub

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...