Gå til innhold

Gamer damer eller menn mest?


AnonymBruker

  

37 stemmer

  1. 1. Hvem gamer mest, damer eller menn?

    • Menn
      29
    • Damer
      8


Anbefalte innlegg

Jeg mener å huske at jeg leste et sted at jenter gamer mer, men det var Facebook spill. Når det gjelder "ordentlige" spill så er det helt klart flere menn som spiller. Jeg vet om en del jenter som spiller WoW, LoL og CS, men jeg har fått inntrykk av at få er flinke. Men det er mulig jeg bare har hatt uflaks når jeg spiller mot eller med andre. :vetikke: Kanskje menn som gamer er mer dedikerte.

Jeg har også merket det samme, det finnes mange kvinnelige League of legends, starcraft og WoW spillere men det er sjeldent jeg har møtt noen flinke... faktisk har jeg bare møtt dårlige jente gamere med bare 1 eneste unntak.

Faktisk er hele esport miljøet dominert av gutter. Det er ingen profesjonelle kvinnelige pro gamers som deltar i noen esport turneringer i det hele tatt faktisk.

Det er bare ei jente jeg vet om som er flink til å game, og det er bestevenninda mi. Men hu har invistert hele livet sitt til gaming så a gjør ikke annet enn å raide å spille league dagen lang.

Hu har jo også haugevis av pro spillere som hele tiden oppdaterer hu med nye taktikker å kommer med innspill slik at hu suger til seg masse informasjon

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Salvesen

Undertegnede er av den oppfatning at quinder som regel foretrekker reality-fjernsyn fremfor fjernsynsspill. Man skulle derfor bli meget overrasket dersom det ikke skulle vise seg at menn "gamer" mer enn quinder. Undertegnede må dog innrømme at man finner det usedvanlig trivelig med de quinder som også fatter en interesse for denne aktiviteten.

Endret av Salvesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertegnede er av den oppfatning at quinder som regel foretrekker reality-fjernsyn fremfor fjernsynsspill. Man skulle derfor bli meget overrasket dersom det ikke skulle vise seg at menn "gamer" mer enn quinder. Undertegnede må dog innrømme at man finner det usedvanlig trivelig med de quinder som også fatter en interesse for denne aktiviteten.

La meg gjette: Du tenker på konsollplattform ala Commodore 64?

Anonymous poster hash: c13f0...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

La meg gjette: Du tenker på konsollplattform ala Commodore 64?

Anonymous poster hash: c13f0...86e

Hva tar De meg for? En dinosaur? Man er da selv i besittelse av en SpilleStasjon3 :opplyser:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen av dem gamer, det er det bare fjortiser som gjør. Mulig noen av dem spiller. :P

Haha den var god :P Folk på 30 og under har jo vokst opp til supernintendo og oppover så er jo naturlig man liker å spille da :P

Dette stemmer ikke. Gjennomsnitts gameren er på verdensbasis 31 år, i england er er det 35.

Tro kan du forøvrig gjøre i kjerka. Skal hjelpe deg litt på vei så kanskje du får deg et clue (tviler) :

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10159917/Average-video-game-fan-is-35-years-old.html

Average video game fan is 35 years old The typical video game player is 35, has one child and earns more than £23,000 a year, contrary to stereotypes of teenage game addicts.

The image of teenage boys glued to a video game console and never leaving the bedroom is wrong, according to a recent survey of 2,000 self-identified gamers in Britain.

In fact, the average gamer is 35 years old, in a relationship, works 32 hours a week and is just as likely to be female as male.

Har hørt om dette før og tror ikke på det egentlig, syns det er folk som vokste opp til nintendo og supernintendo osv som spiller mest spill. tviler på at en 35 åring sitter og spiller super mario galaxy 2 :P

Hva tar De meg for? En dinosaur? Man er da selv i besittelse av en SpilleStasjon3 :opplyser:

Jeg har en x markerts boks en

Anonymous poster hash: 20a9c...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Jeg spiller og har gjort det stort sett hele livet, men det er flest menn som spiller sånn generelt ja. Facebook-spill teller ikke når jeg tenker på noen som gamer.

Men det er flere jenter som spiller nå enn da jeg var liten. Vokste opp på 80-tallet, og da var det ingen andre jenter som spilte, som jeg visste om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange nye studier som viser at kvinner spiller mer, men da er jo alt av Facebook-spill og mobil-spill inkludert. Hvis man tar vekk de kategoriene som ligger innunder Facebook o.l. er det flest menn, men likevel mange jenter også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hva man definerer som gaming, inkluderer det alt ned til Candy Crush Saga så tror jeg nok ikke den kjønnsforskjellen er så stor som folk innbiller seg. Er definisjonen at man må sitte på en selvbygget superPC på et rom som lukter veldig innestengt og spille CS 5-6 timer i strekk hver dag, så er det kanskje flest gutter.

Forøvrig idiotisk "argumentasjon" at kvinner ikke spiller fordi vi er mer opptatt av sminke, klær og reality-TV. Det er som å si at menn umulig kan ha tid til å spille fordi de er opptatt av fotball, biler og pupper. Og reality-TV forsåvidt, de sitter der limt til MAX og Discovery som nesten utelukkende sender reality-drama fra diverse "maskuline" yrkesgrupper.

Det går jo faktisk an å bruke mascara og spille samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange nye studier som viser at kvinner spiller mer, men da er jo alt av Facebook-spill og mobil-spill inkludert. Hvis man tar vekk de kategoriene som ligger innunder Facebook o.l. er det flest menn, men likevel mange jenter også.

Er ikke du en gamer da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest menn er barnslige ja,

Anonymous poster hash: c0355...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende er blitt nevnt, men ikke understreket kraftig nok i tråden: Å bruke tid og penger på Facebook- og mobilspill gjør deg ikke til gamer.

Punktum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flest menn er barnslige ja,

Anonymous poster hash: c0355...d8c

Haha, nei...

Joda, tror jeg kvalifiserer til den tittelen. :P

Kvinnelige gamere er kule :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sier jo du er gamer og du er jo langt ifra barnslig :)

Hvem sa dere var barnslige?

AB over her ymtet jo frampå.

Selv synes jeg det er viktig å være barnslig i blant. Ta vare på sitt indre barn. I tillegg har jo barn det ofte mye morsommere enn voksne, så jeg tar meg ikke nær av å bli kalt barnslig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her ymtet jo frampå.

Selv synes jeg det er viktig å være barnslig i blant. Ta vare på sitt indre barn. I tillegg har jo barn det ofte mye morsommere enn voksne, så jeg tar meg ikke nær av å bli kalt barnslig. :)

Ser han sier det er menn som er barnslige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser han sier det er menn som er barnslige :P

Flest menn, altså fordi det er flere menn enn kvinner som gamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...