Gå til innhold

Gamer damer eller menn mest?


AnonymBruker

  

37 stemmer

  1. 1. Hvem gamer mest, damer eller menn?

    • Menn
      29
    • Damer
      8


Anbefalte innlegg

Jeg føler at det er menn siden kvinnfolk er mer interessert i sminker, kleder osv..



Anonymous poster hash: 20a9c...4b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt klart flest menn (gutter) som gamer!



Anonymous poster hash: 66f32...306
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det avhenger litt av hvilke type spill det er snakk om, men typiske "gamer spill" er nok menn i klart flertall



Anonymous poster hash: 9b4ef...2b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det avhenger litt av hvilke type spill det er snakk om, men typiske "gamer spill" er nok menn i klart flertall

Anonymous poster hash: 9b4ef...2b3

Så hva du sier er egentlig at men og kvinner er ulike, og at vi liker forskjellige spill? Ja, det skulle omtrent beskrive det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen av dem gamer, det er det bare fjortiser som gjør. Mulig noen av dem spiller. :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Er nok menn det er flest av har jeg inntrykk av. Er gamer og jente selv, har i tillegg mange andre veldig "jentete" interesser, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok menn det er flest av har jeg inntrykk av. Er gamer og jente selv, har i tillegg mange andre veldig "jentete" interesser, da :P

Bra at du skjøt inn at du har jentete interesser ellers! Hva ville folk ellers tro om deg, en jente som gamer?

Anonymous poster hash: 5cc2f...96c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Bra at du skjøt inn at du har jentete interesser ellers! Hva ville folk ellers tro om deg, en jente som gamer?

Anonymous poster hash: 5cc2f...96c

Jeg nevnte det med tanke på at det sto dette i åpningsinnlegget.

Jeg føler at det er menn siden kvinnfolk er mer interessert i sminker, kleder osv..

Anonymous poster hash: 20a9c...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å huske at jeg leste et sted at jenter gamer mer, men det var Facebook spill. Når det gjelder "ordentlige" spill så er det helt klart flere menn som spiller. Jeg vet om en del jenter som spiller WoW, LoL og CS, men jeg har fått inntrykk av at få er flinke. Men det er mulig jeg bare har hatt uflaks når jeg spiller mot eller med andre. :vetikke: Kanskje menn som gamer er mer dedikerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at jeg leste et sted at jenter gamer mer, men det var Facebook spill. Når det gjelder "ordentlige" spill så er det helt klart flere menn som spiller. Jeg vet om en del jenter som spiller WoW, LoL og CS, men jeg har fått inntrykk av at få er flinke. Men det er mulig jeg bare har hatt uflaks når jeg spiller mot eller med andre. :vetikke: Kanskje menn som gamer er mer dedikerte.

Ja, det virker som disse undersøkelsene har blitt gjort av folk som enten ikke helt vet hva spill er, eller som aktivt ønsker å presentere en høy kvinneandel. Blir litt som NAFKAMs "halve befolkningen benytter seg av alternativ behandling", der de med viten og vilje ha definert massasje som alternativt. :P

Jeg får inntrykk av at jenter som spiller spill (ekskludert Farmville, Candy Crush og Wordfeud), ofte foretrekker rollespill og spill der de kan skape noe. Jeg kjenner nesten ingen jenter som spiller narrative spill (type BioShock Infinite, The Vanishing of Ethan Carter, The Walking Dead), noe jeg synes er litt merkelig, siden veldig mange av dem liker å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virker som disse undersøkelsene har blitt gjort av folk som enten ikke helt vet hva spill er, eller som aktivt ønsker å presentere en høy kvinneandel. Blir litt som NAFKAMs "halve befolkningen benytter seg av alternativ behandling", der de med viten og vilje ha definert massasje som alternativt. :P

Jeg får inntrykk av at jenter som spiller spill (ekskludert Farmville, Candy Crush og Wordfeud), ofte foretrekker rollespill og spill der de kan skape noe. Jeg kjenner nesten ingen jenter som spiller narrative spill (type BioShock Infinite, The Vanishing of Ethan Carter, The Walking Dead), noe jeg synes er litt merkelig, siden veldig mange av dem liker å lese.

Sant som du sier, de plukker vel ut de arenaene de vet jenter er aktive for å vise at jenter også spiller. Merkelig mange damer i 40-50 årene som er hardcore gamere isåfall :fnise:

Når det gjelder narrative spill så er det kanskje litt vel mye action i mange av de? Fordelen med WoW er at man kan gå rundt og chatte og ta quests uten at det blir for innviklet eller skummelt. BioShock Infinite og Walking Dead er mer min type spill av de du nevnte, men jeg kjenner ikke så mange andre jenter som har vært gjennom disse. Selv er jeg ganske altetende, trives med strategi, MOBA, RPG, MMORPG og FPS. Møtte en del jenter da jeg spilte Wow og Call of duty for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinnlig gamer her. Kjenner også mange andre jenter som spiller, men det er et klart flertall karer.



Anonymous poster hash: d77ac...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52% av alle gamere er menn/gutter. 48% er kvinner/jenter så vi hannkjønn er fremdeles såvidt i flertall.

http://venturebeat.com/2014/04/29/gaming-advocacy-group-the-average-gamer-is-31-and-most-play-on-a-console/

The average age of someone who plays games is 31 years old. In fact, more gamers are over the age of 36 than between the ages of 18 to 35 or under the age of 18. They are also mostly men, but by a slimming margin. Men make up 52 percent. From 2012 to 2013, the number of women gamers over the age of 50 grew by 32 percent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen av dem gamer, det er det bare fjortiser som gjør. Mulig noen av dem spiller. :P

Dette stemmer ikke. Gjennomsnitts gameren er på verdensbasis 31 år, i england er er det 35.

Tro kan du forøvrig gjøre i kjerka. Skal hjelpe deg litt på vei så kanskje du får deg et clue (tviler) :

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10159917/Average-video-game-fan-is-35-years-old.html

Average video game fan is 35 years old The typical video game player is 35, has one child and earns more than £23,000 a year, contrary to stereotypes of teenage game addicts.

The image of teenage boys glued to a video game console and never leaving the bedroom is wrong, according to a recent survey of 2,000 self-identified gamers in Britain.

In fact, the average gamer is 35 years old, in a relationship, works 32 hours a week and is just as likely to be female as male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnlig gamer her. Kjenner også mange andre jenter som spiller, men det er et klart flertall karer.

Anonymous poster hash: d77ac...1bd

52% av alle gamere er gutter, 48% er jenter på verdensbasis. Det er ikke noe "klart" flertall. Det er et mikroskopisk flertall. I England er forøvrig flertall kvinnelige gamere

Google er din venn, du burde sjekke opp påstandene dine der før du kommer med så bastante og påståelige "konklusjoner"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...