AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #41 Skrevet 7. januar 2015 1/3 av sykelig overvektige har blitt utsatt for seksuelle overgrep, 1/3 har blitt mobbet og 1/3 er livsnytere. Jeg regner med at du kan underbygge dette med statistikk og forskning, men savner linker..? Anonymous poster hash: f80ef...b6a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #42 Skrevet 7. januar 2015 Tror det er en del her som har gått glipp av et vesentlig poeng med slankeoperasjoner; nemlig at kroppen resettes. Fra å være på en evig slankekur, som også en livsstilsendring for veldig mange vil være, iom at kroppen alltid kjemper for å nå sin høyeste vekt, så vil dette være fjernet. Sultsug, søtsug, alt sug, vil i praksis være borte, iallfall for en stund. Så fremfor at resten av livet skal være en evig kamp, så vil det da være mulighet til å oppnå livsstilsendringer UTEN at man sprekker, som veldig mange vil gjøre. Nå er det forresten på trappene et medikament som i foreløpige dyreforsøk viser lovende resultater til å gjøre det samme. Så kanskje om noen år så er slike inngrep unødvendige: http://news.sciencemag.org/biology/2014/12/three-one-drug-cuts-body-weight-third Det er veldig få som må være på snedig diett etter vektnedgang.de fleste kan spise normalt og da trene. Poenget med dette som alt annet er at man ikke må gå tilbake til gamle vaner..Anonymous poster hash: fc8e9...0dc
pusekatta Skrevet 7. januar 2015 #43 Skrevet 7. januar 2015 Det er klart at det er mange og sammensatte grunner til overvekt, men det er jo en kjennsgjerning at de fleste er overvektige fordi de spiser for mye i forhold til hvor mye de beveger seg. At de heller vil ha en slankeoperasjon enn å gå ned i vekt på "normalt" vis, som heller ikke vil være så vanskelig for majoriteten, forstår jeg ikke helt.. Når de har tatt operasjonen blir de jo tvingt til å være flinke, men kan heller ikke forstå at de vil utsette seg selv for en slik operasjon istedenfor å trimme/spise sunt. Når det er sagt, så kan det jo umulig være så enkelt, for da hadde vel ingen trengt slankeoperasjoner..? 1
Silfen Skrevet 7. januar 2015 #44 Skrevet 7. januar 2015 Det er veldig få som må være på snedig diett etter vektnedgang.de fleste kan spise normalt og da trene. Poenget med dette som alt annet er at man ikke må gå tilbake til gamle vaner..Anonymous poster hash: fc8e9...0dc Feil. Dersom du leser deg litt opp om emnet så vil du se en bred enighet om akkurat det samme fra leger og forskere. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #45 Skrevet 7. januar 2015 Problemet ser litt annerledes ut herfra. Noen har sansen for å støtte en som har hatt det vanskelig og har tatt et stort skritt for å snu livet sitt. Og noen blir furtne over at andre får den støtten, såpass at det må klages på nett for å finne meningsfeller... TS her. Er det meg du sikter til som "må klage på nett for å finne meningsfeller?" Jeg har ikke behov for slankeoperasjon, og jeg synes jo for så vidt at det er bra at tilbudet finnes, men jeg synes det er et utrolig drastisk steg å ta. Jeg synes også at det er foruroligende hvor "vanlig" det ser ut til å ha blitt å få gjennomført en slik operasjon - bare i min ikke spesielt store bekjentskapskrets vet jeg om 3 stykker som har gjennomført en slik operasjon. Anonymous poster hash: 53e26...98e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #46 Skrevet 7. januar 2015 Feil. Dersom du leser deg litt opp om emnet så vil du se en bred enighet om akkurat det samme fra leger og forskere. Vel, som overvektig selv og selv gått ned en del kilo alene. Så kan jeg trygt si at det jeg sier stemmer.. De fleste kurs jeg har vært på og de aller fleste jeg kjenner som har gått ned holder seg der, med unntak av de som går tilbake til gammel livsstil.Anonymous poster hash: fc8e9...0dc
Silfen Skrevet 7. januar 2015 #47 Skrevet 7. januar 2015 Vel, som overvektig selv og selv gått ned en del kilo alene. Så kan jeg trygt si at det jeg sier stemmer.. De fleste kurs jeg har vært på og de aller fleste jeg kjenner som har gått ned holder seg der, med unntak av de som går tilbake til gammel livsstil.Anonymous poster hash: fc8e9...0dc Herlighet. DIN persolige situasjon er da ikke ensbetydende med all fedmeforskning som er gjort. Les deg litt opp. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #48 Skrevet 7. januar 2015 Feil. Dersom du leser deg litt opp om emnet så vil du se en bred enighet om akkurat det samme fra leger og forskere. Og tror du må lese litt nyere forskning.for det kommer nå frem mer og mer at slankeoperasjoner ikke var så bra som først antatt. Jeg kvalifiserte for dette selv og legen min la fram alle muligheter i en time, men frarådet faktisk slankeoperasjon da ettervirkningene viser seg å ikke være fullt så positive. Så derfor er det færre og færre som får det innvilget. Men hadde jeg ønsket hadde jeg fått det. Jeg gikk ned selv via kostholdendring og trening.Anonymous poster hash: fc8e9...0dc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #49 Skrevet 7. januar 2015 Herlighet. DIN persolige situasjon er da ikke ensbetydende med all fedmeforskning som er gjort. Les deg litt opp. Er det mulig... Min erfaring tilsier at det du sa om at dette gjelder alle er feil. Og ingen forskning sier noe om det DU sier. For jeg har lest om dette emnet og det er kun det første året til to år kroppen prøver hardt og komme til alle til maks vekt. Ikke resten av livet, det er kun spesielle tilfeller.. Vil tro jeg har mer erfaring med dette da jeg har gått ned en del kilo alene og oppfølging av lege...Anonymous poster hash: fc8e9...0dc
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2015 #50 Skrevet 7. januar 2015 Jeg regner med at du kan underbygge dette med statistikk og forskning, men savner linker..? Anonymous poster hash: f80ef...b6a Jeg har studert ernæring på fagskole. Vi besøkte Nordagutu rehabiliteringssenter. Det var der jeg ble presentert med dette. Hvis du googler dem, kan du jo se op du finner det selv.
Silfen Skrevet 7. januar 2015 #51 Skrevet 7. januar 2015 Og tror du må lese litt nyere forskning.for det kommer nå frem mer og mer at slankeoperasjoner ikke var så bra som først antatt. Jeg kvalifiserte for dette selv og legen min la fram alle muligheter i en time, men frarådet faktisk slankeoperasjon da ettervirkningene viser seg å ikke være fullt så positive. Så derfor er det færre og færre som får det innvilget. Men hadde jeg ønsket hadde jeg fått det. Jeg gikk ned selv via kostholdendring og trening.Anonymous poster hash: fc8e9...0dc Selvsagt er de ikke så bra. Det er massevis av komplikasjoner. Men det tilsier likevel ikke at det er en måte som for mange ekstremt overvektige foreløpig er den eneste løsningen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #52 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har studert ernæring på fagskole. Vi besøkte Nordagutu rehabiliteringssenter. Det var der jeg ble presentert med dette. Hvis du googler dem, kan du jo se op du finner det selv. Mulig det, men hvis man først skal fremsette påstander i en debatt, så er det jaggu å forvente at man hoster opp kildene sjæl, altså. Anonymous poster hash: f80ef...b6a
Gjest Daenerys Skrevet 7. januar 2015 #53 Skrevet 7. januar 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
Wonderbitch Skrevet 7. januar 2015 #54 Skrevet 7. januar 2015 En venninne av meg har tatt slankeoperasjon og jeg synes hun har vært utrolig flink i ettertid. Veldig streng på hva hun kan spise, når og hvor mye. I tillegg til at hun beveger seg veldig mye i forhold til før. Hun har også gått ned veldig mye i ettertid. Så ja, jeg kan forstå at folk kaller de flinke. Denne personen jeg snakker om var for stor til å leve et vanlig liv i forkant av operasjonen, og trening ville vært umulig. Kostholdet teller jo mest, men jeg kan forstå at noen tyr til operasjon for å få en ny start, og å gjøre det vanskeligere å gi blaffen.
got2go Skrevet 7. januar 2015 #55 Skrevet 7. januar 2015 Enig. Hadde de tatt noen grep tidligere så hadde de ikke kommet i en fedmesituasjon i første omgang. Hva er det som tilsier at de kommer til å ville ta noen grep nå? Jeg kjenner 2 fedmeopererte, de holder på å ese ut igjen begge to.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå