Gå til innhold

Sædkvalitetstest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har erfaring med sædkvalitetstester for hjemnebruk? Samboer har lyst til å ta en slik test, men vil ta hjemme i første omgang. Noen som har erfaring og eventuelt anbefalinger?

Anonymous poster hash: d5bfb...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bruk penger på det! Vi gjorde det å resultatet ble at han hadde dårlig/ingen sædkvalitet. Men vi ble gravide :) leste om flere som hadde prøvd og de fikk samme resultat..

Anonymous poster hash: 241b8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk penger på det! Vi gjorde det å resultatet ble at han hadde dårlig/ingen sædkvalitet. Men vi ble gravide :) leste om flere som hadde prøvd og de fikk samme resultat..

Anonymous poster hash: 241b8...e03

Takk for svar :) vi har prøvd en stund nå og føler det kanskje er neste steg før jeg blir utredet.. Hva slags test brukte dere og hvor kjøpte dere hen?

Anonymous poster hash: d5bfb...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hadde heller sendt han til utredning først. Man får henvisning til dette via fastlege ig da får du et korrekt svar. Slik jeg har forstått det er ikke de på apoteket veldig sikkre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det. Jeg har hatt cyster i eggstokkene mine og har blitt fortalt at jeg sannsynligvis ikke kunne få barn. Mannen min har diagnosen variscocele og har også blitt informert om at sjansen for å få barn er lavere. MEN, etter to år med prøving fikk vi endelig en gullklump til denne verden. Det etter å ha bekymret oss i mange netter over tanken om å ikke få barn.

Vær positiv, tenk at alt er mulig og ikke fokuser på det som KAN være en mulighet men likevel er veldig usannsynlig.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det. Jeg har hatt cyster i eggstokkene mine og har blitt fortalt at jeg sannsynligvis ikke kunne få barn. Mannen min har diagnosen variscocele og har også blitt informert om at sjansen for å få barn er lavere. MEN, etter to år med prøving fikk vi endelig en gullklump til denne verden. Det etter å ha bekymret oss i mange netter over tanken om å ikke få barn.

Vær positiv, tenk at alt er mulig og ikke fokuser på det som KAN være en mulighet men likevel er veldig usannsynlig.

Lykke til :)

Så bra det endte godt for dere! :) Har du kun cyster eller er det en diagnose du har?

Anonymous poster hash: d5bfb...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) vi har prøvd en stund nå og føler det kanskje er neste steg før jeg blir utredet.. Hva slags test brukte dere og hvor kjøpte dere hen?

Anonymous poster hash: d5bfb...c4d

Jeg tror det var den fra billigetester.no.

Hvor lenge har dere prøvd? Det er ikke noen dans på roser når prøvetiden drøyer! Vi prøvde i 7 mnd før det klaffet. Men fikk MA i uke 14. :/

Anonymous poster hash: 241b8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist! Har du blitt gravid igjen etter MA? Vi har nå prøvd i et år og jeg må si skuffelsen er like stor hver mnd.

Anonymous poster hash: d5bfb...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sæd blir testet blir sædcellene telt, bevegelse blir vurdert og sædcellenes bevegelse blir vurdert blant annet. Dette vil du aldri kunne få vurdert med hjemmetester. Dropp å bruke penger på hjemmetester så unngår du og unødvendig frustrasjon.

Anonymous poster hash: 4d61d...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist! Har du blitt gravid igjen etter MA? Vi har nå prøvd i et år og jeg må si skuffelsen er like stor hver mnd.

Anonymous poster hash: d5bfb...c4d

Nei ikke enda :( det er super frustrerende å må begynne på nytt!!

Håper det klaffer for dere snart!

Klem :)

Anonymous poster hash: 241b8...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...