AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #41 Skrevet 6. januar 2015 (endret) Det var nok bygdetulling-divisjonen som tror at vi har ministerstyre og at regjeringen kan overstyre rettsorganer ved dekret. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/p480x480/10926176_822296834472578_1472736424937097322_o.png Anonymous poster hash: 69994...52b Endret 7. januar 2015 av pinar 6
Sir Winston Skrevet 6. januar 2015 #42 Skrevet 6. januar 2015 Det viser seg atter en gang at det er lettere å være i opposisjon der man kan si hva man vil uten å måtte ta ansvar for det, enn å være i posisjon, der det forventes at man leverer varene. Det var dog utrolig, dette er andre gangen i dag jeg er helt og aldeles enig med deg!! Og, dette ser vi jo eksempler på nå hver dag, hvor sverte-apprenticen Hadjik uttaler seg får åpen mikrofon i alle medier
Sir Winston Skrevet 6. januar 2015 #43 Skrevet 6. januar 2015 Hva vis det faktisk er noe i det at "kampen mot terror" med usa i spissen, vil at han skal være et sted de kan ha kontroll på Krekar og at det stedet er Norge? Jeg ville trodd at det kunne være fullt så mye kontroll dersom han satt i fengsel i Irak og omegn!?
Druid Skrevet 6. januar 2015 #44 Skrevet 6. januar 2015 Jeg ville trodd at det kunne være fullt så mye kontroll dersom han satt i fengsel i Irak og omegn!? Såpass destabilisert som Irak er nå, er det ren gambling, selv om jeg neppe tror vår kjære Krekar har så stor overlevelsesmuligheter hverken i Irak, Kurdiske områder ELLER hos IS. Man skal egentlig verdsette det faktum at det finnes slike mennsker som stort sett er ønsket død av stort sett alle parter. Så langt var vel man nærmest en utlevering før IS satte igang og Irak hadde større amerikanske forpliktelser, og jeg er overasket over at de ikke klarte få en avtale da. Akkurat nå får man bare vente til området er litt mere stabilt og man ser hvilken side som kommer ut på topp. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #45 Skrevet 6. januar 2015 Det er egentlig ingen instanser som motarbeider utseendelsen, vi har bare kommet i den situasjonen at han ikke er mulig å sende ut. Krekar kom til Norge som flykning gjennom FN kvote. En av de spesielle faktorene med denne gruppen, er at de kommer til mottakslandet helt uten statsborgerskap; grunnlaget for å komme i flykningekvoten er at man bytter ut sine papirer med FN -papirer. Det er et krav i Flykning-reglene til FN som tilsier at hvis du reiser til landet som du flykter fra, så mister du FN-papirene dine og du er i praksis statsløs. Så langt er dette overkommelig : normalt sett ville man da sent han tilbake på første fly tilbake og alt ville være tilbake til normalen. Så kommer den trikky biten: Vi anerkjenner Kurderene. Vi anerkjenner at det finnes en folkegruppe i dette området som er beskyttelsesverdige og som er under trussel fra landene rundt. Det gjør at vi per definisjon MÅ akseptere ett imaginært Kurdistan. Så fra vårt synspunkt var aldri Krekar i Irak. Så fra FN sin side er Krekar Iraker og følgelig har han ikke rett på beskyttelse når han reiser tilbake til det geografiske landet Irak, mens fra vårt ståsted er han Kurder og vi anerkjenner at han strengt tatt skal sendes tilbake til de kurdiske områdene. Dit kan han ikke sendes uten pass. Men han har ikke rett på Norsk pass (fordi han brøt FN-reglene, og fikk avslag på Asylsøknaden siden han ikke er under trussel i Kurdisstan), han har ikke FN-pass lenger og han kan ikke få tilbake sine statsborgerrettslige status siden VI annerkjenner Kurderenes spesielle beskyttelsesbehov og derfor ikke kan sende han til Irak. Åh, vel da er det enkelt, vi bare slutter å annerkjenne Kurdistan. La oss gjøre livet vårt litt enklere med å faktisk forholde oss til dagens geografiske grenser og tilhørende nasjonalstater. Blir litt enklere å sklle mellom opprørere , kriinelle , terrorister og frihetskjempere da. Ikke sant? Vel. Vi har desverre invistert altfor mye i Kurdistan på dette tidspunktet. Faktisk så mye at vi er egentlig er militært forpliktet til å støtte dem i kampen mot IS siden mange av de oljeinstalasjonene som er instalert der og som kan ende opp med å tjene penger til IS om IS vinner, er Norske. Ohhhh, jeg vet hva vi gjør, vi kjører en f**king black-ops med han: setter han på ett norsk Herkules og flyr han rett inn i de kurdiske områdene og dumper han på flyplassen der. Genialt! Vel, en ting er at Kurderene HELLER ikke liker Krekar, og Krekar er en trussel for det Kurdiske selvstyre. Det vil derfor være destabiliserende mot dem og deres allierte.... Som tilfeldigvis er USA og som har Krekar på sin terrorliste. Og å snike inn en kjent terrorleder inn i strategiske områder av Irak, vil skape diplomatiske problemer mellom Irak , og Norge på overflaten og Irak og Kurdiske selvstyre/USA på baksiden, kansje ikke verden mest spektakulære sjakktrekk. Så kansje vi skal vente å se hva de diplomatiske korpset kan finne på, og erkjenne at Krekar sittende under overvåking og beskyttelse i en leilighet i Norge er en av de mest effektive og kosteffektive måtene å passifisere Krekar som terrorist og de som støtter og følger han. Kan vi ikke sende ham tilbake til de ikke-kurdiske områdene i Irak? Anonymous poster hash: cabdc...f7e
Drizzt Skrevet 6. januar 2015 #46 Skrevet 6. januar 2015 Kan vi ikke sende ham tilbake til de ikke-kurdiske områdene i Irak? Anonymous poster hash: cabdc...f7e Jeg mener å huske at på et tidspunkt var Australia veldig interessert i å få ham utlevert i forbindelse med en rettssak. Hva skjedde med denne muligheten å sende ham ut vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #47 Skrevet 6. januar 2015 Jeg mener å huske at på et tidspunkt var Australia veldig interessert i å få ham utlevert i forbindelse med en rettssak. Hva skjedde med denne muligheten å sende ham ut vet jeg ikke. De innså vel at som sant er, hvis de tok i mot han var de "stuck" med han. Som en svarteper. Så de tok vel til vettet. Anonymous poster hash: 69994...52b 1
Druid Skrevet 6. januar 2015 #48 Skrevet 6. januar 2015 Kan vi ikke sende ham tilbake til de ikke-kurdiske områdene i Irak? Anonymous poster hash: cabdc...f7e Ikke så lenge irakerne ikke kan garantere for at han ikke får dødsstraff. I disse dager er ikke det sannsynlig, og det har blitt mindre sannsynlig siste 12 månedene.
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 6. januar 2015 #49 Skrevet 6. januar 2015 Morsomt og høre alle bortforklaringer som FRPere kommer med. 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #50 Skrevet 7. januar 2015 Morsomt og høre alle bortforklaringer som FRPere kommer med. Ja, Erna og Siv bør gå av nå, ikke sant? Anonymous poster hash: 78f7a...7c6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #51 Skrevet 7. januar 2015 Ja, Erna og Siv bør gå av nå, ikke sant? Anonymous poster hash: 78f7a...7c6 Lurer på hvor jeg skrev at de burde gå av............... Anonymous poster hash: fb290...550
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå