Gå til innhold

Din antifeministiske ønskeliste - hva ønsker De, min herre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Salvesen

Men for å svare på Deres tråd:

Undertegnede har problemer med ny-feminisme (<- man er så klart ikke motstander av stemmerett for quinder) hva angår kjønnskvotering, sær-rettigheter og skjødesløse, konspiratoriske fortolkninger av demografiske forskjeller mellom quinder og mend. Undertegnede er av den forholdsvis bestemte oppfatning at en nasjon skal behandle sine statsborgere kun som individer - og ikke i lys av deres kjønn, rase, eller religion. Undertegnede er også av den oppfarning at quinder og menn velger og tenker forskjellig på gruppenivå, uten at det betyr at der på individnivå er noget som stanser en quinde fra å gjøre - og oppnå - presist det hun selv ønsker, makter og evner i livet.

Nu skal det også nevnes at dette er en del av undertegnedes problem med den Norske politiske venstreside generelt, og ikke bare mot selvutnevnte feminister. Der finnes også de som kaller seg "høyre-feminister", og undertegnede har ingen problemer med dem. Men man forstår allikevel ikke hvorfor også de skal kalle seg "feminister", da selve ordet utstråler at man står på noen slags "barrikade" - en som ikke eksisterer og som helt ærlig er en liten fornærmelse mot vestlige menn, om man får tillate seg å være så hårsår. Ei heller er det god høyrepolitikk å definere seg som "feminist".

Endret av Salvesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å holde meg veldig nøytral til ting, for å kunne ha et minst mulig følelsessverta syn på ting (føler man mye for noe, er det lett å havne i et tankesett som gjør at man ikke kan se ting fra synspunktet til folk som er uenige, og dermed blir man effektivt ganske blind for å ta til seg ny lærdom, noe som er veldig dumt om man faktisk tar feil), men akkurat dette plager meg en del, fordi det i mine øyne er like urettferdig som når et voldtektsoffer får beskjed om at det var hennes egen skyld, pga måten hu gikk kledd... Det er rett og slett ikke sant, og det er direkte forkastelig at det er en allment akseptert tankegang.

Jeg tror alle blir litt blindet av egne fordommer og synsvinkler av og til, uansett hvor mye man prøver å la være. Jeg ser jo at det er i hvert fall en debattant her som ikke tar meg alvorlig men helt ærlig, jeg er faktisk interessert å høre hva folk mener om temaet. Det har vært mye sterke meninger i det siste om feminisme og det at kvinner og deres behov tar for mye plass i samfunnet, så jeg åpnet denne tråden for å se hva som ligger bak. Det er lett å avskrive alt som trolleri og kvinnefiendtlighet men jeg tror jo at det ligger en del seriøse meninger bak. Alt er ikke fjasete bitterpikkprat, så jeg vil høre hva folk mener og samtidig skille trollene fra dem som har en faktisk mening bak. Jeg trenger overhodet ikke være enig for å ta folk seriøst, jeg vil bare gå litt dypere i materien og finne ut av ting. Så lenge folk holder seg saklig er jeg fornøyd.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle blir litt blindet av egne fordommer og synsvinkler av og til, uansett hvor mye man prøver å la være. Jeg ser jo at det er i hvert fall en debattant her som ikke tar meg alvorlig men helt ærlig, jeg er faktisk interessert å høre hva folk mener om temaet. Det har vært mye sterke meninger i det siste om feminisme og det at kvinner og deres behov tar for mye plass i samfunnet, så jeg åpnet denne tråden for å se hva som ligger bak. Det er lett å avskrive alt som trolleri og kvinnefiendtlighet men jeg tror jo at det ligger en del seriøse meninger bak. Alt er ikke fjasete bitterpikkprat, så jeg vil høre hva folk mener og samtidig skille trollene fra dem som har en faktisk mening bak. Jeg trenger overhodet ikke være enig for å ta folk seriøst, jeg vil bare gå litt dypere i materien og finne ut av ting. Så lenge folk holder seg saklig er jeg fornøyd.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Jeg tror det største problemet her, er det man kaller "the vocal minority", som da er de få feministene som har blitt ekstremister. De skriker opp om den minste lille ting, og rett og slett ødelegger hele saken om likestilling... De gjør at feminisme, som faktisk er en reell og nødvendig sak i store deler av verden, ikke blir tatt seriøst, og dette fører til at man får en del useriøse samtaler rundt akkurat dette temaet.

Når disse ekstremistene greier å vase vekk det at vi akkurat har landa på en komet, hvor vi fant biologisk materie, og en ny type vann, etter et oppdrag som har vart i 10 år, fordi han ene fyren på teamet hadde på seg en t-skjorte med tattoo-art på (lettkledde damer, moderne "pin upp"-stil). "Vi driter i dette enorme framskrittet i menneskets historie. Skjorta di er diskriminerende mot kvinner"...

Det er latterlig, og ødelegger den reelle saken om at kvinner skal likestilles med menn.

Et annet eksempel er spillet Grand Theft Auto, som blei forbudt i Australia, fordi det inneholder vold mot kvinner... Volden mot menn, derimot, den var selvfølgelig helt grei. Useriøse, bitre kjerringer, som bare er sure... De ødelegger for reelle feminister, som kjemper for en reell sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på Deres tråd:

Undertegnede har problemer med ny-feminisme (<- man er så klart ikke motstander av stemmerett for quinder) hva angår kjønnskvotering, sær-rettigheter og skjødesløse, konspiratoriske fortolkninger av demografiske forskjeller mellom quinder og mend. Undertegnede er av den forholdsvis bestemte oppfatning at en nasjon skal behandle sine statsborgere kun som individer - og ikke i lys av deres kjønn, rase, eller religion. Undertegnede er også av den oppfarning at quinder og menn velger og tenker forskjellig på gruppenivå, uten at det betyr at der på individnivå er noget som stanser en quinde fra å gjøre - og oppnå - presist det hun selv ønsker, makter og evner i livet.

Nu skal det også nevnes at dette er en del av undertegnedes problem med den Norske politiske venstreside generelt, og ikke bare mot selvutnevnte feminister. Der finnes også de som kaller seg "høyre-feminister", og undertegnede har ingen problemer med dem. Men man forstår allikevel ikke hvorfor også de skal kalle seg "feminister", da selve ordet utstråler at man står på noen slags "barrikade" - en som ikke eksisterer og som helt ærlig er en liten fornærmelse mot vestlige menn, om man får tillate seg å være så hårsår. Ei heller er det god høyrepolitikk å definere seg som "feminist".

Jeg er faktisk enig. Man skal ikke skjære alle feminister over en kam da de finnes i mange utgaver, men ordet feminisme er faktisk litt feil å bruke om man kjemper for likestilling. Det henspeiler på det feminine og det som har med den kvinnelige delen av befolkningen å gjøre. Kanskje på tide å fornye begrepene litt og kalle det for noe annet om man står på barrikadene for like rettigheter.

Å skrive sin mening på en saklig måte oppfatter jeg ikke som å være hårsår. Jeg ser jo mange av poengene deres selv om jeg er kvinne. I dagens Norge har vi kvinner det ganske greit, på enkelte områder synes jeg faktisk ting går litt for langt i vår retning. F.eks. synes jeg ikke noe om kvotering da jeg mener at den som er best egnet til jobben skal ha den, uavhengig av kjønn eller hvordan kjønnsfordelingen er ellers i bedriften/yrket generelt. Jeg blir også oppgitt over at menn som mishandles av kvinner skal dysses litt ned og ufarliggjøres fordi de skal være det sterke kjønn. Men jeg synes også det er en del meninger som kommer frem i enkelte tråder om feminister eller kvinner som gruppe som vitner mer om trolling og sure oppstøt enn ønske om saklig debatt. Derfor åpnet jeg denne tråden, så kan vi luke ut trollene og prøve å finne de seriøse stemmene. Jeg ser en fin tendens her nå, så jeg håper det holder seg sånn.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det største problemet her, er det man kaller "the vocal minority", som da er de få feministene som har blitt ekstremister. De skriker opp om den minste lille ting, og rett og slett ødelegger hele saken om likestilling... De gjør at feminisme, som faktisk er en reell og nødvendig sak i store deler av verden, ikke blir tatt seriøst, og dette fører til at man får en del useriøse samtaler rundt akkurat dette temaet.

Når disse ekstremistene greier å vase vekk det at vi akkurat har landa på en komet, hvor vi fant biologisk materie, og en ny type vann, etter et oppdrag som har vart i 10 år, fordi han ene fyren på teamet hadde på seg en t-skjorte med tattoo-art på (lettkledde damer, moderne "pin upp"-stil). "Vi driter i dette enorme framskrittet i menneskets historie. Skjorta di er diskriminerende mot kvinner"...

Det er latterlig, og ødelegger den reelle saken om at kvinner skal likestilles med menn.

Et annet eksempel er spillet Grand Theft Auto, som blei forbudt i Australia, fordi det inneholder vold mot kvinner... Volden mot menn, derimot, den var selvfølgelig helt grei. Useriøse, bitre kjerringer, som bare er sure... De ødelegger for reelle feminister, som kjemper for en reell sak.

Fullstendig enig!

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At menn skal få leve som de vil uten å bli stemplet som "feminine" eller mindre mandige. At det på samme måte som populærkulturen har banet vei for "tøffe jenter", også faderlige og omsorgsfulle menn skal få sin plass i rampelyset, uten at de fremstilles som "svake" eller en parodi.

Ja til frihet til å velge sitt eget liv uten å møte stigma og fordommer! Nei til et firkantet mannsideal!

Anonymous poster hash: 3c6d3...9cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurte på hvor lenge det ville ta før den idiotiske skjortegreia dukket opp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare nevne at tråden under denne passet godt sammen med denne

Din antifeministiske ønskeliste - hva ønsker De, min herre?

ønsker meg rundere rumpe!

:fnise:

Så fint at du demonstrerer dine holdninger til dette ved å avspore tråden og prove å latterliggjøre problemstillingene.

Jeg visste fra før av hvordan dine holdninger var så det er ikke en overraskelse.

Anonymous poster hash: b49e6...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes også det er en del meninger som kommer frem i enkelte tråder om feminister eller kvinner som gruppe som vitner mer om trolling og sure oppstøt enn ønske om saklig debatt.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Og der har vi det igjen ja diffuse anklager uten å konkret henvise til et eneste eksempel av det.

Ble du skuffet over mangelen av ekstreme holdninger du var ute etter i denne tråden TS? Fikk du ikke kvinnehatet du var ute etter?

Anonymous poster hash: b49e6...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på hvor lenge det ville ta før den idiotiske skjortegreia dukket opp...

Skjortegreia i seg selv var jo temmelig idiotisk da siden det finnes utallige andre viktige saker å ta tak i. Det er sånne ting som gir folk grunn til å hate eller latterliggjøre feminister, og ofte også alle kvinner som gruppe. Jeg som kvinne vil helst slippe å bli assosiert med den type unødvendige saker.

På den annen side har den vel blitt dratt frem i det uendelige av de med en torn (eller en hel tornebusk) i siden til feminismen, så det er på tide å la det ligge.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har vi det igjen ja diffuse anklager uten å konkret henvise til et eneste eksempel av det.

Ble du skuffet over mangelen av ekstreme holdninger du var ute etter i denne tråden TS? Fikk du ikke kvinnehatet du var ute etter?

Anonymous poster hash: b49e6...786

Klarer du ikke å holde deg til saken uten å ty til personangrep?

Jeg kunne ha funnet eksempler på det jeg mener er trolleinnlegg men for det første ønsker jeg ikke å henge ut enkeltpersoner (selv ikke AB'er) her i tråden og dra debattene deres inn i denne tråden. Da kan jeg heller diskutere saken i de gjeldende trådene.

For det andre er det ikke sikkert alle er av samme oppfatning som meg, og da går tråden over til å bli en diskusjon om hvilke tråder som er trolletråder eller ikke istedet for å omhandle det faktiske temaet; hvilke konkrete ting folk ønsker endringer på.

Nå var det befriende lite kvinnehat og trolling her i tråden så langt, så vær så snill å bidra til at det holder seg sånn.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke å holde deg til saken uten å ty til personangrep?

Jeg kunne ha funnet eksempler på det jeg mener er trolleinnlegg men for det første ønsker jeg ikke å henge ut enkeltpersoner (selv ikke AB'er) her i tråden og dra debattene deres inn i denne tråden. Da kan jeg heller diskutere saken i de gjeldende trådene.

For det andre er det ikke sikkert alle er av samme oppfatning som meg, og da går tråden over til å bli en diskusjon om hvilke tråder som er trolletråder eller ikke istedet for å omhandle det faktiske temaet; hvilke konkrete ting folk ønsker endringer på.

Nå var det befriende lite kvinnehat og trolling her i tråden så langt, så vær så snill å bidra til at det holder seg sånn.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Hva var grunnen til at du dro disse påstandene om kvinnehat inn i denne tråden da? Det skal bare stå uimotsagt mener du?

Nei legg merke til at hva menn ønsker her og andre steder er like rettigheter og like plikter, mens ALLT du hører fra feminister er krav om kvotering (aka diskriminering) og særrettigheter for kvinner.

Anonymous poster hash: b49e6...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bort med all form for kvotering basert på kjønn. Den beste skal ha jobben eller studieplassen, ikke så og så mange vaginaer i et styre eller studie.

Ikke særbehandling mhp senkede krav for kvinner. De får lære seg å yte like bra. Samme gjelder evt motsatt og.

Likestilling i barnefordelingssaker. Mor er ikke automatisk en bedre forsørger enn far.

Nå har verneplikt for kvinner kommet, så da kan jeg stryke det av listen.

Flere tilbud om krisesenter for menn. Og mer fokus på partnervold mot menn. De blir også utsatt for fysisk og psykisk vold. Både av kvinnelige partnere, og mannlige.

Sexuelle overgrep og trakassering av menn skal likestilles med kvinner. Falske anklagelse av dette skal og straffes greit.

Mulighet for juridisk abort for menn.

Anonymous poster hash: 80e91...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"because i am a girl"

Kun jenter skal få utdanning visstnok. Dette er noe av det jeg IKKE vil ha.

"Bring back our girls"

De 200 jentene som ble kidnappet bringer hele verden i kaos, de tusenvis av guttene og mannene som blir DREPT av boko haram derimot er ingen ting værdt, de blir ikke nevnt en gang. Dette er noe av det jeg IKKE vil ha.

"kvinnehelse" 72 900 resultater på google og enorme kampanjer, brosjyrer, og resurser fra det offentlige

"mannehelse" 666 resultater på google og så og si ingen ting fra det offentlige, hverken likestillingsministeren eller helseministeren gadd i det hele tatt å møte opp på movember eller mannedagen en gang.

Graviditet, underlivsplager og mensen forklarer IKKE denne enorme forskjellen.



Anonymous poster hash: b49e6...786
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var grunnen til at du dro disse påstandene om kvinnehat inn i denne tråden da? Det skal bare stå uimotsagt mener du?

Nei legg merke til at hva menn ønsker her og andre steder er like rettigheter og like plikter, mens ALLT du hører fra feminister er krav om kvotering (aka diskriminering) og særrettigheter for kvinner.

Anonymous poster hash: b49e6...786

Grunnen til at jeg nevnte trolling og sure oppstøt var fordi det var relevant for å få frem grunnen til å starte denne tråden; luke ut usaklige forumtroll og få frem de saklige innspillene. Du må gjerne være uenig i at enkelte tråder om temaet er trolling, men denne tråden skal ikke være en debatt om trolletråder. Det skal være en tråd om konkrete forslag til hva folk ønsker å endre på. Så ja, at jeg mener det generelt er i overkant mange trolletråder på forumet, for tiden spesielt om feminisme, skal faktisk stå uimotsagt i denne tråden. Ikke fordi du ikke har lov til å være uenig men fordi det ikke er trådens tema. Klarer du å respektere det? Du er velkommen til å komme med dine ønsker for hva du ønsker mer eller mindre av i samfunnet. Hvis du bare vil diskutere meg og min oppfatning av hva som er trolletråder, ber jeg pent om at du går ut av tråden og lager din egen tråd. For eksempel kan du ha den siste delen av innlegget ditt som utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde vært interessert TS så ville du ha funnet ut det meste på videoene her:

https://www.youtube.com/user/manwomanmyth/videos

Og de eldste videoene på denne kanalen:

https://www.youtube.com/user/girlwriteswhat/videos

Men jeg er helt sikker på at du kommer ikke til å se gjennom dem, for du er ikke virkelig interessert i å finne det ut. Kom tilbake hit etter å ha sett dem hvis du vil motbevise min fordom mot deg. Ellers går jeg ut fra at mine fordommer var helt korrekte.



Anonymous poster hash: b49e6...786
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du hadde vært interessert TS så ville du ha funnet ut det meste på videoene her:

https://www.youtube.com/user/manwomanmyth/videos

Og de eldste videoene på denne kanalen:

https://www.youtube.com/user/girlwriteswhat/videos

Men jeg er helt sikker på at du kommer ikke til å se gjennom dem, for du er ikke virkelig interessert i å finne det ut. Kom tilbake hit etter å ha sett dem hvis du vil motbevise min fordom mot deg. Ellers går jeg ut fra at mine fordommer var helt korrekte.

Anonymous poster hash: b49e6...786

Jeg er interessert i hva folk her inne personlig mener, så youtubevideoer er ikke interessant med mindre noen av dere lager en egen video og presenterer her.

Jeg kommer nok aldri til å klare å motbevise din fordom mot meg uansett hva jeg skriver, og det er faktisk helt greit.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"because i am a girl"

Kun jenter skal få utdanning visstnok. Dette er noe av det jeg IKKE vil ha.

"Bring back our girls"

De 200 jentene som ble kidnappet bringer hele verden i kaos, de tusenvis av guttene og mannene som blir DREPT av boko haram derimot er ingen ting værdt, de blir ikke nevnt en gang. Dette er noe av det jeg IKKE vil ha.

"kvinnehelse" 72 900 resultater på google og enorme kampanjer, brosjyrer, og resurser fra det offentlige

"mannehelse" 666 resultater på google og så og si ingen ting fra det offentlige, hverken likestillingsministeren eller helseministeren gadd i det hele tatt å møte opp på movember eller mannedagen en gang.

Graviditet, underlivsplager og mensen forklarer IKKE denne enorme forskjellen.

Anonymous poster hash: b49e6...786

Det er åpenbart at du ikke har fått spesielt god utdanning selv hvis du helt alvorlig tror på det tøvet du skriver.

Det med utdanning because I am a girl er selvsagt fordi det stadig er forbudt for kvinner å få utdanning i enkelte land, og svært vanskelig i mange andre land.

Og kvinnehelse vs mannehelse? Det har ikke slått deg at forskning på f.eks. hjerteinfarkt hos kvinner er relativt nytt og at så å si all forskning inntil nylig på dette var av og for menn. Fremdeles er sykdommer som rammer menn mer prestisjefylte blant leger enn kvinnesykdommer, og ledende medisinske forskere er stadig vekk i hovedsak menn. Med andre ord har det i nesten hele medisinhistorien vært snakk om "kvinnehelse" vs "helse" som i mannehelse.

Anonymous poster hash: f681b...efa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket å nå dem som roper høyest om feminismens baksider her på forumet og brukte derfor den type ord. Dersom du synes tråden er useriøs står du fritt til å forlate den.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Mulig du har vondt for det, men jeg trodde faktisk ikke at det var mulig å snakke om snikfeminisering og nazifeminisme og være alvorlig samtidig.

Anonymous poster hash: f681b...efa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har vondt for det, men jeg trodde faktisk ikke at det var mulig å snakke om snikfeminisering og nazifeminisme og være alvorlig samtidig.

Anonymous poster hash: f681b...efa

Etter innleggene hennes å dømme, så er det ikke hun som "har vondt for det". Hun har da vitterlig bevist at det er mulig å bli tatt alvorlig selv om hun brukte de ordene. De var tross alt mer eller mindre kun siteringer av begrepene andre her inne har brukt før henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...