Gå til innhold

Noen jenter der ute som ikke bruker hudkrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun skriver her at huden reparerer seg selv HELE tiden. Ikke kun om natten.

Anonymous poster hash: 920a5...049

...and? Den har fortsatt godt av rens, fordi huden utsettes for masse dritt som huden ikke har godt av, til tross for at huden repareres.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kunne huden min vært renere uten en rens? Rensen (sammen med alle bakteriene og dritt) fjernes jo med vann etterpå. Huden min er frisk som aldri før.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Men da fjerner du samtidig snille bakterier. Bakterier som gjør deg godt. Mange av disse snille bakteriene har viktige funksjoner i og på kroppen. For eks bryter de ned mat i magen din som kroppen ikke klarer.

Uten hudkrem blir ikke huden min hydrert nok. Derfor er det viktig i min rutine, men det er også en god rens, en god serum og solkrem. Moisturiser tilfører meg fuktighet, og holden den myk, noe den ikke klarer alene. Som du også nevnte, så blir hudcellene konstant erstattet med nye, og hudkrem hjelper her ensymene til å bli kvitt gamle hudceller.

Jeg er med på at det kan finnes hudtyper som trenger kremer av ulike grunner. Den tørre luften inne i hus på vinteren er kunstig og kan skape problem. For noen verre enn andre. Min hud er ikke verre enn at når den var tørr og ekkel i dag tidlig, så fuktet jeg den med vanlig vann. Gjorde det samme et par timer etterpå. Nå på natten er den helt fin. (Jeg drikker også en del vann og spiser bra mat)

Poenget mitt er heller at det er unntaket heller enn regelen som trenger kremer. Og mange kremer er ganske tvilsomme.

Anonymous poster hash: f9280...9db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da fjerner du samtidig snille bakterier. Bakterier som gjør deg godt. Mange av disse snille bakteriene har viktige funksjoner i og på kroppen. For eks bryter de ned mat i magen din som kroppen ikke klarer.

Kilde på dette? Sammenligner du bakteriene i ansiktet med de man har inni kroppen? Så lenge du ikke over-cleanser eller bruker feil cleanser, er det bare positivt for huden din. Mye å lære om rensing her: http://www.sharecare.com/health/skin-cleansing

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde på dette? Sammenligner du bakteriene i ansiktet med de man har inni kroppen? Så lenge du ikke over-cleanser eller bruker feil cleanser, er det bare positivt for huden din. Mye å lære om rensing her: http://www.sharecare.com/health/skin-cleansing Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Hvor er dine kilder?

Det FINNES IKKE skikkelig forskning som sier at huden har behov for rens, krem, serum eller andre produkter skjønnhetsindustrien mener vi trenger. De tjener seg steinrike på det, hurra for de.

Det finnes derimot forskning som sier at kroppen har en haug med mekanismer som hjelper den med å rense seg selv. Både inni og utenpå. Som Vinduskarmen skrev tidligere, kroppen er utrolig!!

Poenget til samtlige brukere som har forsøkt å forklare deg / dere sitt ståsted, er at det ikke nødvendigvis er noe behov i utgangspunktet. Man skaper det selv, sammen med industrien. Første bud innen markedsføring; er det ikke et behov for noe? SKAP det. Det har de klart! er noe nytt og helt vidunderlig stadigvekk. Helt revolusjonerende. En rens skader kanskje ikke, men det gjør jaggu ikke det å la være å bruke driten heller. Når huden er vant med å hele tiden få tilført fuktighet vil den naturligvis være tørst når den ikke får det. De som ikke tilfører huden sin noe, har ikke dette problemet. Man kan ha like fin hud uansett hva man gjør. Vi har forskjellige måter å få dette på.

Selv mener jeg at det enkle er det beste. Vann er supert!

Anonymous poster hash: 7d6a4...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...and? Den har fortsatt godt av rens, fordi huden utsettes for masse dritt som huden ikke har godt av, til tross for at huden repareres. Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Du er kanskje av typen som vasker ungen i sandkassa i frykt for bakteriene?

Samme greia, huden vår har ikke vondt av bakterier. Immunforsvaret til et barn trenger bakterier.

Anonymous poster hash: 7d6a4...10d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi bør være skeptiske til om en del behov, som aktører med kommersielle interesser, mener at vi har. Hvorfor er det så ofte slik at de som støtter seg på litt mer uavhengig forskning eller en mer medisinsk side av hudpleie aldri anbefaler et like omfattende regime som de som selger oss nevnte regimer gjør? Kan det være slik at industrien oppkonstruerer behov, for å selge oss mer? :)

Bare så det er nevnt: Normal hygiene er jeg helt klart tilhenger av, det samme med å være litt skeptisk til hva man kliner på seg (da tenker jeg spesielt på den berømmelige cocktail-effekten osv).



Anonymous poster hash: 1d620...2c3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kilde på dette? Sammenligner du bakteriene i ansiktet med de man har inni kroppen? Så lenge du ikke over-cleanser eller bruker feil cleanser, er det bare positivt for huden din. Mye å lære om rensing her: http://www.sharecare.com/health/skin-cleansing

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Kilder? Det er jo logisk. Vi har masssse bakterier på huden, og det fins ikke kremer som kan skille mellom "snille" og "slemme". De som fjerner slemme bakterier og skitt, tar også med seg de bakteriene som gjør godt for huden. Vi har snille bakterier på huden vår som fjerner sykdomsfremkallende bakterier som lander på oss og noen som kan stimulere immunforsvaret vårt, blant annet.

http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/40228/title/Microbes-of-the-Skin/

Det er du som påstår at kremer fjerner bakterier, så det er det jeg svarer på. Nøyaktig hvor mye bakterier kremene faktisk fjerner har jeg ikke tall på.

I noen tilfeller kan de faste bakteriene på huden lage krøll, men det er ikke vanlig. I noen milde tilfeller kan kanskje visse kremer hjelpe, men i andre tilfelle kan kremene være årsaken til at huden reagerer. Hvor mange har ikke opplevd reaksjoner i huden når de prøver en ny krem eller et spesielt merke?

Og nei jeg sammenligner ikke bakterier på inn- og utsiden, jeg ga et eksempel på bakterier vi ikke klarer oss uten.

Anonymous poster hash: f9280...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det drives for øvrig testing på kremer med bakterier i, men sist jeg sjekket var der ikke noe produkt som har forskning og testing i ryggen)



Anonymous poster hash: f9280...9db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke bodylotion. Bruker aftersun de dagene jeg har solt meg. Og selvfølgelig solkrem når jeg soler meg.

Bruker krem i ansiktet etter dusjen, ellers blir jeg litt stiv.

Thats it.

Renser kanskje huden en gang i året.

Har ikke kviser, og huden er fin. Bruker BB krem når jeg skal pynte meg, ellers bruker jeg ikke noe på huden.

Anonymous poster hash: ca3c9...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar venninnene min bruke tid og mye penger på den dritten der, og så får vi se hvem som holder seg best lengst:) foreløpig leder jeg.



Anonymous poster hash: 57207...4ef
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere virkelig det å ta godt vare på huden minsker immunforsvaret? Oy. Konklusjon: huden klarer mye selv, JA, men den trenger litt hjelp for å maksimere resultatene, og den trenger hjelp for å forhindre skader, for eksempel fra solen. Selv liker jeg å holde den ren, fuktig og beskytte den. Det er ikke hocus pokus. Det er masse misvisende markedsføring der ute selvfølgelig for at de skal tjene penger, men det er ikke det det er snakk om. Det er enkel fornuft (og hygiene). Hvis dere har så fin hud dere påstår dere har, har dere gode gener, men den kommer til å merke påkjenningene etterhvert, tro meg. Gode gener har heldigvis jeg også, men jeg tar fortsatt godt vare på den, nettopp som jeg gjør med kroppen min, fordi jeg skal bo i den resten av livet. Jeg gir offisielt opp denne diskusjonen. På reddit/r/skincareaddiction finner dere mange, mange forskingsbaserte artikler.



Anonymous poster hash: 227dd...0e9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere virkelig det å ta godt vare på huden minsker immunforsvaret? Oy. Konklusjon: huden klarer mye selv, JA, men den trenger litt hjelp for å maksimere resultatene, og den trenger hjelp for å forhindre skader, for eksempel fra solen. Selv liker jeg å holde den ren, fuktig og beskytte den. Det er ikke hocus pokus. Det er masse misvisende markedsføring der ute selvfølgelig for at de skal tjene penger, men det er ikke det det er snakk om. Det er enkel fornuft (og hygiene). Hvis dere har så fin hud dere påstår dere har, har dere gode gener, men den kommer til å merke påkjenningene etterhvert, tro meg. Gode gener har heldigvis jeg også, men jeg tar fortsatt godt vare på den, nettopp som jeg gjør med kroppen min, fordi jeg skal bo i den resten av livet. Jeg gir offisielt opp denne diskusjonen. På reddit/r/skincareaddiction finner dere mange, mange forskingsbaserte artikler.

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Den eneste "påkjenningen" jeg kan være enig med deg i, er at man kan merke solskader. Bruker solfaktor, og er forsiktig i solen. Alt det andre er sjøsprøyt. Av grunner nevnt i innleggene over. Ser virkelig ikke hvordan man kan merke andre "påkjenninger" senere i livet dersom man ikke bruker hudkrem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Jeg vasker ansiktet grundig med såpe og påfører fuktighetskrem hver eneste dag, gjort det så lenge jeg kan huske! Aldri tenkt over det, tror mamma har gitt meg den vanen :)

Kan tilføye at jeg alltid har hatt ren og myk hud, aldri slitt med kviser eller noe slikt, men det kan jo likeså være genetisk enn pga all rensinga og smøringa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere virkelig det å ta godt vare på huden minsker immunforsvaret?

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Er det noen som har sagt det?

Anonymous poster hash: f9280...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Jeg bruker ansiktskrem kun etter jeg har dusjet, for da er huden så sinnssykt tørr og rød så jeg føler jeg må. Jeg har generelt veldig tørr hud, og uten ansiktskrem, blir huden stram og tørr. Ikke behagelig! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24, siden du lurte.

Greit nok, men det er ikke lurt! Uansett hudtype burde du hvertfall rense huden, fordi det reparer etter påkjenningene huden har vært utsatt for. Du renser kroppen i dusjen, du skifter sengetrekket, så hvorfor ikke rense huden?

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

"Renser kroppen i dusjen"? Pleier du ikke å ta med deg huden og ansiktet inn i dusjen, siden du mener man får renset kroppen der, men ikke huden?

Kom gjerne med dokumentasjon på langtidseffekten av å "rense huden". Ikke en undersøkelse utført av kosmetikkprodusenten selv, fortrinnsvis...

Anonymous poster hash: 87751...99d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kilde på dette? Sammenligner du bakteriene i ansiktet med de man har inni kroppen? Så lenge du ikke over-cleanser eller bruker feil cleanser, er det bare positivt for huden din. Mye å lære om rensing her: http://www.sharecare.com/health/skin-cleansing

Anonymous poster hash: 227dd...0e9

Hvorfor ikke? Du SKAL ha bakterier i ansiktet og på resten av huden. De "snille" bakteriene vi lever i symbiose med danner en biofilm, en slags rustning som gjør det vanskeligere for de "slemme" bakteriene å finne fotfeste. Bakterier er i stor grad bra for oss, så lenge de holder seg der de hører hjemme.

Anonymous poster hash: 87751...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen flere jenter der ute enn meg som ikke bruker noen form for hudkrem/bodylotion etc?

Bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: f2f94...064

Heldig du er som ikke behøver det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Bruker ikke annet en solkrem når det trengs.Jeg bruker kun vann når jeg vasker meg i annsiktet. Jeg har aldri hatt problemer med huden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er interessert i å blande meg inn i den heftige diskusjonen her inne: Jeg har faktisk gode resultater av å rense huden min hver kveld, og bruke fuktighetskrem i ansiktet tilpasset min hudtype hver morgen og kveld. Det er stor forskjell på huden min når jeg bruker dette og når jeg ikke bruker dette, noe jeg oppdaget da jeg var fri for renseproduktene og fuktighetskremen min en periode.

Folk kan si hva de vil og mener om hud og renseprodukter/fuktighetskrem, men jeg vet hva som er best for min hud, og ikke "mannen i gata". :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...