Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Uff da Juliane. Kjipt å være så kvalm! Får håpe du blir bedre med litt hvile. Synes også det var en rar reaksjon av sjefen din 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke sjefen mente å snoke altså, var vel mer at han ble litt overrasket over at jeg ble borte så lenge, så da plumpet det bare ut av ham. Jaja, jugd er jugd!

Merenwen: Jeg er 6+6, har vært kvalm siden 5+2, men de siste dagene har jeg vært så elendig at det har vært umulig å komme seg på jobb. Krysser fingrene for at akupunktur kan hjelpe noe! Lykke til på UL, gleder meg til å høre hvordan det gikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltsild, hvordan går det med deg? Jeg føler veldig med deg, spying er utrolig kjipt. Har du testet sånne kjerringråd som ingefær etc? Eller Seabands? Noen har effekt av det. Jeg hadde ikke det, men verdt et forsøk, kanskje?

Jeg har prøvd ingefær, men det funker ikke. Seabands funker heller ikke dessverre :(

Jeg tilbringer mesteparten av morgen med å spy endel, så det går jo over men det er fryktelig ille mens det står på.

Håper det går over snart! (Selv om det er en liten trøst at når jeg har symptomer så skjer ting!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke sjefen mente å snoke altså, var vel mer at han ble litt overrasket over at jeg ble borte så lenge, så da plumpet det bare ut av ham. Jaja, jugd er jugd!

Merenwen: Jeg er 6+6, har vært kvalm siden 5+2, men de siste dagene har jeg vært så elendig at det har vært umulig å komme seg på jobb. Krysser fingrene for at akupunktur kan hjelpe noe! Lykke til på UL, gleder meg til å høre hvordan det gikk! :)

Krysser fingrene for at akupunktur hjelper! :)

Da var første ul overstått for vår del. Så en litende bamsemums på 11 mm med bankende hjerte<3 Legen oppdaget at jeg hadde en foranliggende morkake(hadde ikke hørt om dette på forhånd, men har lest meg opp på det nå..), så han vil ha meg inn på ny undersøkelse om 2 uker. Håper det går seg til av seg selv, men uansett godt å få god oppfølging!

Endret av Merenwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg får våge meg inn her jeg også, fått positive tester i to dager nå 😁 krysser fingra for at reka sitter godt ♡ lest gjennom alle sidene og må si det er godt å høre å ikke Være alene om symptomer.. jeg våkner hver morgen mellom 4-5 kjempe tørst og kjempe sulten. Er generelt sulten konstant. Heldigvis ikke noe godtesug, men wokka grønnsaker er virkelig en storfavoritt 😄 ellers er det mye luft. Litt usikker om jeg kan ha blitt gravid allerede forrige periode, men det finner vi vel ut av hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen soffe! Skjønner jeg deg riktig at du kanskje kan være noen uker lenger enn du tror? Så deilig det hadde vært å hoppe over noen uker! :fnise:

Merenwen: så gøy å få se det lille frøet! Kjenner jeg gleder meg til jeg skal på første UL, det blir kanskje litt mer virkelig da?

Akupunktur hadde vel ikke noen veldig umiddelbar virkning dessverre. :( Prøver noen ganger til da, skal tilbake mandag. Det fine var at hun jeg gikk til var både jordmor og akupunktør, og veldig fin å snakke med. Hun kjente litt på kroppen min og utbrøt: "å nei og nei så sliten du er!", og det var utrolig deilig å høre. Går jo rundt med en følelse av at jeg er pysete som er så dårlig, "alle andre" klarer jo å være i jobb. :sjenert: Dessuten sa hun at sterk kvalme jo var et godt tegn på at det kom til å gå bra om ikke annet, det var mye hyggeligere enn legen dagen før som nevnte gang på gang at jeg kunne miste og var litt sånn: "vi sees til svangerskapskontroll hvis du fremdeles er gravid!". :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke et eneste symptom i det hele tatt! Har regnet meg frem til at jeg er 5 uker imorgen. Kan vel lenger men da får det bli en positiv overraskelse. Kan godt få litt symptomer slik at jeg vet at alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg får våge meg inn her jeg også, fått positive tester i to dager nå krysser fingra for at reka sitter godt ♡ lest gjennom alle sidene og må si det er godt å høre å ikke Være alene om symptomer.. jeg våkner hver morgen mellom 4-5 kjempe tørst og kjempe sulten. Er generelt sulten konstant. Heldigvis ikke noe godtesug, men wokka grønnsaker er virkelig en storfavoritt ellers er det mye luft. Litt usikker om jeg kan ha blitt gravid allerede forrige periode, men det finner vi vel ut av hos legen :)

Velkommen :) er det første barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg altså bare 4+1 og har allerede vært litt småkvalm i dag og i går. Det kan umulig love godt for ukene som kommer...

Var kvalm sist og, men da kom det ikke før uke5-6.

God helg oktoberdamer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppen vokser - så gøy :blomst:

Jeg har plutselig begynt å klø litt rundt omkring. Ene dagen ved siden av navlen og i dag på siden av puppen. Når jeg ser etter har jeg strekkmerke. Veldig usikker på om det fra sist gang og om kløe betyr at det vokser/strekker seg. Eller om det er nytt og det er derfor det klør..

Noen andre av dere med barn/strekkmerker fra før som har opplevd det samme? Kan det være at strekkmerkene begynner allerede nå? Magen er jo litt stor på kvelden, men ingen baby-mage enda. Puppene er blitt noe større, men skal det så lite til?

Sist gang var strekkmerkene så lyse at jeg ikke så/fant dem før etter graviditet. Det skal også nevnes at jeg ikke så noen som helst merker på magen før etter keisersnittet, men mulig det er helt normalt at de ikke viser før etter magen skrumper inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bort ifra det Juliane, men har ikke time hos legen før om to uker 🙈🙊 alltid hatt kraftige smerter og blødninger under mens tidligere, men forrige var lite blødning og ingen smerte så litt spent kan man si 😁

Jeg er så vilt sulten! Men ikke lyst på noe..

Hvordan var/er smertene deres nederst i magen nå på begynnelsen? Jeg har noe som kjennes ut som konstant spenning fra litt under navlen og helt ned.. skikkelig slitsomt. Allerede nå er det ubehagelig med ting som strammer rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her slo kvalme og ubrukelighet til i dag ;) føler det står "gravid" i panna for tiden... Satte på seabands for en halvtime siden, men skal jo legge meg - så prøver igjen i morgen ;) andre som har hell med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen effekt av seabands dessverre. :( men syns jeg har blitt litt bedre etter akupunktur på torsdag, faktisk! Er fremdeles kvalm hele tiden, men de verste toppene har ikke vært like ille. Hadde time i dag også, så spent på formen i morgen. Akupunktøren (som også er jordmor) sier at de verste ukene er uke 9 og 10 da, så ser ikke akkurat så lyst på livet de neste ukene. Bra det er ski-vm! :fnise:

Ellers skal vi på UL på fredag, grugleder meg! Håper vi får se en liten bamsemums med bankende hjerte, så føler jeg kanskje at den dårlige formen er verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om jeg burde nyte de neste par ukene uten kvalme? :P

Det ser ut som jeg har svelga en ballong 😂 også er jeg så svimmel at det svartner innimellom :/ er vel det eneste jeg sliter med.

så gøy med UL! Hvor langt er du på vei da? Vurderer å ta tidlig selv men veit ikke hvor tidlig det er "vits i" å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om jeg burde nyte de neste par ukene uten kvalme? :P

Det ser ut som jeg har svelga en ballong 😂 også er jeg så svimmel at det svartner innimellom :/ er vel det eneste jeg sliter med.

så gøy med UL! Hvor langt er du på vei da? Vurderer å ta tidlig selv men veit ikke hvor tidlig det er "vits i" å ta.

Jeg tror de færreste blir så kvalme og slitne som meg altså, så vi får krysse fingrene for at du slipper unna det verste! :) Jeg var kvalm allerede på 5+2. Den første uka klarte jeg med nød og neppe å være på jobb, men 6+4 hadde jeg ikke sjans til å komme meg avgårde.

Jeg er 8+1 når vi skal på UL, og det er vel egentlig ikke noe vits i å ta det så tidlig. Så vidt jeg har forstått er det egentlig bare en klump med et bankende hjerte. Men hvis hjertet banker og det ser fint ut har visst sjansen for spontanabort sunket betraktelig. :) Vi er nødt til å fortelle sjefen og et vennepar i neste uke, så da er det greit å være så sikre som mulig på at det kommer til å gå bra!

Har bestemt meg for å fortelle sjefen neste mandag når sykemeldingen min nok forlenges. Jeg rakk akkurat ikke å få avklaring på om jeg får fast jobb eller må slutte 1. sept før jeg ble sykemeldt, og når ting nå er som de er vil jeg heller spille med åpne kort! Så får jeg bare håpe han er en ok fyr som ikke evt snur og sier at jeg ikke får jobb likevel... Uansett, hvis jeg blir sykemeldt i 4-5 uker er det jo greit at han vet at jeg kommer tilbake og at det ikke er noe alvorlig! :jepp: Venneparet må få vite siden mannen og kompisen planlegger blåtur for resten av gjengen i høst, men da kan jo ikke mannen være med likevel. Og det er null sjans for at han får utsatt det fire uker, kompisen er allerede litt sur fordi han har trenert i flere uker allerede. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Soffe! :hallo:

Her har det vært kaos den siste drøye uka, kombinasjonen 6-årsdag, familieselskap, tilhørende svigermorbesøk og syk 2-åring + mann er ikke å anbefale. Legg til kvalme, trøtthet og gravidtemperament, så har dere meg. ;) Hjemme med yngste i dag (også), mannen er hardt angrepet av "man flu" og orker ikke å ta seg av henne. Så hun sitter ved siden av meg i sofaen her og ser på Frost for n'te gang, godt innpakket i et stort teppe, og hoster, mens mannen ligger og sover. Hun var ordentlig dårlig etter familieselskapet, hadde 41 i feber og slet med pusten, så da ble det en tur på legevakta. Det var heldigvis ikke noe alvorlig (jeg fikk noen ubehagelige tilbakeblikk til da eldste ble innlagt med RS-virus da hun var to, og var innlagt i en uke), men hun har vært ordentlig slapp og utafor, naturlig nok. Formen er på vei oppover nå, men hun hoster altså mye, og plages av slim i halsen. Rart med det, hvordan gravidgreiene lett kommer veldig i bakgrunnen når man har et par å ta seg av fra før av...

Seabands har ingen effekt her heller, forresten. Nå har kvalmen roet seg litt for meg, jeg har ihvertfall ikke kastet opp den siste drøye uka, men jeg var fryktelig dårlig i første svangerskap. Prøvde det meste, men ingenting hjalp.

Jeg fantaserer om å få soooove. Helt uforstyrret. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lykkelig over at jeg ikke har barn her jeg ligger, men kanskje det var akkurat det jeg burde hatt slik at jeg ikke hadde hatt tid til å syns så synd på meg selv. :fnise:

Når har kvalmen gått over i dine tre svangerskap, joyce? Omtrent på samme tid hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...