Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Oi sann Joyce! Det høres ikke bra ut. Får håpe det gir seg snart. Jeg har også noe som jeg tror jeg kan kalle kvalme, men det er ikke mye. Blir gjerne kvalm hvis det er en stund siden mat. Og så brekker jeg meg ut av ingenting. Har foreløpig ikke måttet kaste opp.

Ellers var jeg på trening i dag. Fikk grisevondt i puppene mot slutten (høypuls med mye hopp), så jeg må visst investere i ny bh ser jeg. Er helt øm nå 😜👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvalm konstant, men har ikke kastet opp enda. Skjønner jeg deg riktig joyce, at også svangerskapskvalme er bedre en stund etter oppkast? Leste nemlig et annet sted at det ikke ble bedre av å kaste opp. I så fall er det nesten så jeg håper jeg begynner å kaste opp snart, selv om det da blir vanskeligere å skjule på jobb... :( håper jeg blir flinkere til å takle kvalmen etter hvert. Har vært kvalm en uke og klarer ikke skjønne hvordan jeg skal holde ut flere uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm her også, men for meg hjelper det å spise. (Skulle aldri ha ønsket meg det tidligere her :rolleyes: ) Litt tungvint. Jeg kan jo ikke spise hele tiden heller, da får jeg vel sakkosekkform før dette er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm her også, avogtil spesielt om jeg har spist fettete mat som komle. Kan merke at pulsen går litt opp da, får litt hjertebank innimellom.

Men som Bomullstrusa sier - spise mat hjelper! :) Jeg er bare litt slurven med det desverre.. Den sunne maten som brokkoli blir lempet oppå tallerkenen i god tro... før jeg blir halvkvalm under middagen og ender opp med å kaste det sunne(skal sies at jeg i et halvt år har prøvd å like brokkoli uten å lykkes). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm konstant, men har ikke kastet opp enda. Skjønner jeg deg riktig joyce, at også svangerskapskvalme er bedre en stund etter oppkast? Leste nemlig et annet sted at det ikke ble bedre av å kaste opp. I så fall er det nesten så jeg håper jeg begynner å kaste opp snart, selv om det da blir vanskeligere å skjule på jobb... :( håper jeg blir flinkere til å takle kvalmen etter hvert. Har vært kvalm en uke og klarer ikke skjønne hvordan jeg skal holde ut flere uker til!

Jeg var (og er) bedre en time eller to etter at jeg har kastet opp, og så kommer kvalmen krypende tilbake. Så en varig bedring er det jo ikke. Men i første svangerskap kastet jeg opp såpass mye at det ga litt lindring/pause med jevne mellomrom gjennom døgnet. Det er sikkert litt forskjellig fra person til person, som så mye annet.

Her funket det å spise i forrige svangerskap, men ikke nå. (Da var jeg også minimalt kvalm, så det var annerledes på flere måter.) Det funket heller ikke å spise med eldste. Da var det eneste jeg hælte sjokomelk, saftis, Cola (begrenset jo selvsagt det), kalde druer, Salinas og loff med smør og gulost. Ensformig kosthold, much? :ler: I drøyt 18 uker! Rart at det skal arte seg så forskjellig fra gang til gang!

Frøkenanonym, jeg får høyere puls og perioder med hjertebank når jeg er gravid. Det har gått tilbake til normalt noen måneder etter fødsel. :)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gidder jeg ikke å drøye den lenger! Får kjøre all inn og så håpe at dette går bra helt til oktober! Hei! :)

Jeg har vært innom både terminforumet april og august, men det gikk galt begge gangene før fullførte 5 uker. Denne gangen går jeg på crinone og håper det er min tur nå! :) oktober er måneden, satser vi på <3

Glemte å tilføye noe! Symptomene er ømme bryster og tretthet. Litt av og på murringer og er jeg mye i bevegelse får jeg litt vondt i bekkenet. Ellers er jeg i fin form!

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer blomst 12! Da blir det ihvertfall to tette - det blir nok bra :)

Velkommen, blomst12! :hallo: Hyggelig at vi stadig blir flere her inne! 15 mnd mellom er jo tett, men jeg tror ikke nødvendigvis det er noe minus. Mannen min er 16 mnd eldre enn broren sin, og de har et veldig godt forhold - de hadde stor glede av hverandre i barndommen. Og ifølge svigermor var det ekstremt intenst en kort periode, og så var de over kneika. ;)

Takk dere! Tror det kan bli greit med to tette, har alltid vile det, men da tenkte jeg 2 år. Men kan ikke planlåegge alt! Har ikke så mye symtomer enda da, kun litt murringer. Så tror ikke helt på dette enda. Blir spennende fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hjemmekontor idag også. Jeg spyr som en gærning!!

Og velkommen SkyeBlue og blomst12 :)

Ånei, spying :( hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt frem og litt på siden, men hva tenker dere andre om ferie? Arbeidsplassen har bedt oss tenke på når vi vil ha ferie allerede nå. Jeg vet jo at det begynner på denne tiden, men ble litt satt ut av spørsmålet likevel. Er det best å ha en lengre ferie tidlig på sommeren, og "nyte den siste tiden" alene med samboer? Skal man legge den rett før svangerskapspermisjon begynner? Skal man ta kort ferie, og spare resten til etter perm er over neste år? Kverna er igang her :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt frem og litt på siden, men hva tenker dere andre om ferie? Arbeidsplassen har bedt oss tenke på når vi vil ha ferie allerede nå. Jeg vet jo at det begynner på denne tiden, men ble litt satt ut av spørsmålet likevel. Er det best å ha en lengre ferie tidlig på sommeren, og "nyte den siste tiden" alene med samboer? Skal man legge den rett før svangerskapspermisjon begynner? Skal man ta kort ferie, og spare resten til etter perm er over neste år? Kverna er igang her :klo:

Ja, her er det jo mange muligheter. Jeg fødte i juli i fjor og tok ingen ferie da, sparte det til iår. Mye kommer jo an på formen. Du er jo kanskje i bedre form tidlig på sommeren, og kan da for eks fly uten problemer, og kanskje nyte ferien litt bedre. Men så kan du jo og være i god form og da må det jo være deilig og koble skikkelig av med ferie rett før lille kommer. Med andre ord, så har jeg ikke noe svar til deg. Hoho.

Men min erfaring er at det er deilig og ha fem uker ekstra permisjon nå da. Så kan man være lenger hjemme med bebis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min fikk samme spørsmålet på jobb i dag, altfor tidlig syns jeg! Jeg ba ham forsøke å utsette så lenge som mulig, kjenner jeg ikke er helt klar til å bestemme meg for det der helt enda... I utgangspunktet tenker jeg vel at vi bør overføre så mye som mulig til neste år (man får vel overføre alt når man får barn, blomst12?). Vi får jo oktoberbarn og regner med å måtte ta ulønnet perm frem til januar 2016, så noen ekstra uker med lønn vil jo være gull verdt. Samtidig skal vi jo ikke slite oss ut før fødsel heller da! Lurte litt på om det kunne vært lurt å ta litt ferie i juni istedenfor å vente til juli slik vi pleier...

I dag klarte jeg ikke å komme meg på jobb, så tok en egenmeldingsdag... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min fikk samme spørsmålet på jobb i dag, altfor tidlig syns jeg! Jeg ba ham forsøke å utsette så lenge som mulig, kjenner jeg ikke er helt klar til å bestemme meg for det der helt enda... I utgangspunktet tenker jeg vel at vi bør overføre så mye som mulig til neste år (man får vel overføre alt når man får barn, blomst12?). Vi får jo oktoberbarn og regner med å måtte ta ulønnet perm frem til januar 2016, så noen ekstra uker med lønn vil jo være gull verdt. Samtidig skal vi jo ikke slite oss ut før fødsel heller da! Lurte litt på om det kunne vært lurt å ta litt ferie i juni istedenfor å vente til juli slik vi pleier...

I dag klarte jeg ikke å komme meg på jobb, så tok en egenmeldingsdag... :sjenert:

Jeg fikk overført alt, men jeg fikk jo 2 juli, og rakk ikke ferien. Hvordan det er når man får i oktober aner jeg ikke. Men man kan vel søke hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, spying :( hvor langt er du på vei?

Jeg tror jeg er rundt 5+6 men jeg er usikker. Mensen var veldig ustabil denne sykluser og de to forrige! Jeg haaater å spy :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan liste meg inn i denne tråden...fikk positiv test i dag tidlig, og terminkalkulatoren sier 25.oktober!

Dette er barn nr2, og vi hadde tenkt til å begynne å prøve i april for å få 2016-barn. Men en liten glipp var visst alt som skulle til, så nå sitter jeg her på jobb og er litt paff!

Mannen ble kjempeglad, så det var veldig koselig:)

Er jo tidlig ennå da, alt kan skje, men hyggelig å prate med andre i samme situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen og gratulerer, Dentista! :hallo: Så koselig med en liten overraskelse. ;)

Saltsild, hvordan går det med deg? Jeg føler veldig med deg, spying er utrolig kjipt. Har du testet sånne kjerringråd som ingefær etc? Eller Seabands? Noen har effekt av det. Jeg hadde ikke det, men verdt et forsøk, kanskje? :troest:

Angående ferie, jeg kommer til å ta ut tre uker i fellesferien, de ukene som barnehagen til jentene er stengt. Vi har alt kjøpt billetter til Dyreparken etc. :) Håper at øvrige uker kanskje kan overføres til 2016. Ny arbeidsgiver innen den tid, så vi får se...

Her har formen vært hakket bedre de siste dagene, muligens av nødvendighet. :vetikke: Har vanvittig mye på programmet denne uka, og prøver å pløye meg gjennom. Har klart å spise litt mer, det hjelper nok. Og jeg stuper i seng kl 22, noe som er eksepsjonelt tidlig til å være meg. ;)

I går fikk jeg brev om at jeg har fått fødeplass der jeg ville ha, hurra! OUL i midten av april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har minimalt med symptomer, så tror jeg skal være veldig fornøyd med det. Nøs i dag og fikk veldig vondt i livmoren en liten stund, men kjenner ellers lite stikkinger o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag og ble sykemeldt ut neste uke, har rett og slett ikke sjans til å holde ut på jobb når jeg er så kvalm. Var deilig å vite at jeg kan slappe av noen dager, men syns legen var litt for opptatt av at det fremdeles var stor sjans for å miste. Var ikke det jeg trengte å høre akkurat! :bond:

Sjefen spurte hva som feilet meg da jeg ringte og sa fra, ble litt forfjamsa siden jeg ikke hadde trodd han kom til å spørre. Så kom med en nødløgn om at jeg både hadde feber og oppkast, og at vi hadde tatt litt prøver hos legen i dag. Har ikke lyst til å lyve heller, men når han spør rett ut? :vetikke:

Bestemte meg for å prøve akupunktur mot kvalmen og fikk time allerede i morgen. Noen av dere som har noen erfaringer med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...