Gå til innhold

Min tro.


Gjest Blomsterert

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Folk vil le,og helt ok,for jeg skjønner! :-)

Men det fins en Gud. For oss.

Ikke fortell meg at vi er herskaere,-vi er så dumme som brød. Ellers ville det vært fred og fordragelighet. Men mennesker liker ikke det. Det forestilles som kjedelig?!

Jeg satt en tidlig morgen da solen sto opp over et vann,og hundene var i sitt ess.

Jeg tenkte : Er dette kjedelig? Det er så nær himmelen en kan komme!

Et varig inntrykk altså.

Evolusjon. Joda. Men jeg syns det er en gedigen missing link her.

Det er liksom litt for enkelt,og hva gjorde evolusjonen med oss da? Vi ble dummere og dummere,for mennesker er ikke smarte. Vi ødelegger det meste.

Så da tror dere at jeg syns Gud er dum som skapte oss? Nei.

Han er tålmodig og vil,og vet,at vi en dag vil forstå.

ALLE bør lese "som i et speil i en gåte",og da mener jeg vitterlig fra Bibelen!

Der må en virkelig se at svaret er et sted.

Jesus. Jeg syns han er den kuleste hippien ever,og han var så klok!!

Ikke var han feilfri heller,som mange påstår. Han viste vrede,mistet kontroll og avviste sin familie som tolvåring. Ikke pent,men han fikk heldigvis en oppvåkning i Østen(?). Der kom de vise menn fra ihvertfall.

Jeg tror på Gud. Klippefast!

Og,jeg tror svaret er i stjernene. Ser dere virkelig på stjernene alle sammen?

Nå tenker jeg ikke astrologi,selv om de gamle grekere var kloke!

Men tegn osv.

Dette er min tro. Hva er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanskelig å fatte seg i korthet når det gjelder tro, men jeg skal nå forsøke.

Jeg tror på Gud. Jeg ser på meg selv som åndelig, ikke religiøs, og føler at jeg hører til under new age. Det er en samlesekk for oss troende som ikke passer inn i de andre religionene. Gud er alt og alt er Gud. Meg, deg, moder jord, universet. Alt er Gud.

Jeg tror på andre dimensjoner. Jeg kan se, føle og kommunisere med vesener som ikke er i denne dimensjonen. Engler, aliens, lysvesener, de døde... Jeg ser dem ikke med øynene sånn jeg ser dere, men de er like reelle for meg.

Jeg tror vi er i en prosess der vi vil bli mer og mer åpne for andre dimensjoner, der fler og fler vil begynne å se det som nå er usynlig for folk flest. Det er mitt håp!



Anonymous poster hash: 4c3c4...44d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at evolusjon er "litt for enkelt" så forstår du ikke evolusjon godt nok. Evolusjonens formål er ikke å lage de smartest mulige skapningene, men å lage skapninger som klarer å overleve.

Jeg tror ikke på noen gud.



Anonymous poster hash: 0d5f0...fbe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har ingen tro på en Gud. Men jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi noen gang kan forstå



Anonymous poster hash: 74f50...7c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener at evolusjon er "litt for enkelt" så forstår du ikke evolusjon godt nok. Evolusjonens formål er ikke å lage de smartest mulige skapningene, men å lage skapninger som klarer å overleve.

Jeg tror ikke på noen gud.

Anonymous poster hash: 0d5f0...fbe

Godt sagt. Evolusjon handler jo ikke om at de smarteste eller mest nyttige overlever. Hvis man tror det er det i beste fall pussig å avfeie teorien. Evolusjon er helt innlysende den beste og riktigste forklaringen man har, og det fine med både den og andre vitenskapelige faktum er at de er like sanne enten folk tror på dem eller ikke.

Jeg anser meg forørvig også som ateist, siden jeg ikke har noen gudstro som helst, men mest av alt er jeg nok apatisk i praksis. Man blir aldri enige her, og det hele har ingen praktisk betydning for livet mitt, så jeg går ikke rundt og tenker på dette til daglig. Den holdningen må likevel ikke forveksles med at jeg inntar en eller annen posisjon "midt på", for jeg er åpenbart i ateist-leiren. Jeg har ingen gudstro, altså er jeg ateist, og ateisme er ikke noen egen tro, bare fravær av tro. Jeg bare tenker lite over det.

Anonymous poster hash: 5d874...12b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så kommer mennesket til å bli galaksen og så universets herskere når vi begynner kolonisere verdensrommet. Med mindre vi utsletter oss selv og hele jorda innen 100 år så er det garantert at vi vil ha teknologien til å forflytte oss til andre planeter å danne kolonier.

Mennesket er kanskje ikke super intelligente, men vi har et sterkt overlevelses instinkt, vi er meget tilpasningsdyktige, vi har bedre forståelse av universet enn andre dyr og vår teknologiske oppfinnelser har i de siste 10 årene eksplodert i omfang og det øker for hver dag, mennesket lærer mer og mer så bare 10-15 år frem i tid så tipper jeg vi har teknologi som vil fremstå som magi for oss per dags dato.

Ellers så er det ikke gud som har skapt oss, det er mennesket som har skapt gud. Religion har blitt brukt som et redskap for å sikre seg selv makt og innflytelse. Grunnen til at så mange mennesker har falt for religion er fordi alle har et iboende ønske om å leve for alltid, vi liker alle tro at det finnes mer etter livet. Vi liker tro på eventyr om håp og kjærlighet, vi liker høre på eventyr som gir oss trygghet i nød.

Og i gamle dager var det mye nød, derfor var det også stor tro på det "glade budskap".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er dessverre relativt, for hvordan ellers skulle man forstå seg på alle ting, på alskens måter?

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har ingen tro på en Gud. Men jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi noen gang kan forstå

Anonymous poster hash: 74f50...7c0

Ja men hva er så dette mellom himmel og jord?:)

Anonymous poster hash: 4c607...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Alt er dessverre relativt, for hvordan ellers skulle man forstå seg på alle ting, på alskens måter?

Dessverre? Syns det er greit at ting er relative jeg,hehe.

Vi forstår ikke mye. Vi vet mye,og det er en forskjell.

Kunnskap hjelper ingen uten praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, tror på Gud. Ble kristen for en stund siden.



Anonymous poster hash: d4c4a...909
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jepp, tror på Gud. Ble kristen for en stund siden.

Anonymous poster hash: d4c4a...909

Hvordan ble du kristen,og hvordan føles forskjellen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummels

Mennesker er dumme pga vi er bare dyr vi også, som alle andre dyr ;) Til og med noen av de andre dyra kan være klokere enn mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil le,og helt ok,for jeg skjønner! :-)

Men det fins en Gud. For oss.

Ikke fortell meg at vi er herskaere,-vi er så dumme som brød. Ellers ville det vært fred og fordragelighet. Men mennesker liker ikke det. Det forestilles som kjedelig?!

Jeg satt en tidlig morgen da solen sto opp over et vann,og hundene var i sitt ess.

Jeg tenkte : Er dette kjedelig? Det er så nær himmelen en kan komme!

Et varig inntrykk altså.

Evolusjon. Joda. Men jeg syns det er en gedigen missing link her.

Det er liksom litt for enkelt,og hva gjorde evolusjonen med oss da? Vi ble dummere og dummere,for mennesker er ikke smarte. Vi ødelegger det meste.

Så da tror dere at jeg syns Gud er dum som skapte oss? Nei.

Han er tålmodig og vil,og vet,at vi en dag vil forstå.

ALLE bør lese "som i et speil i en gåte",og da mener jeg vitterlig fra Bibelen!

Der må en virkelig se at svaret er et sted.

Jesus. Jeg syns han er den kuleste hippien ever,og han var så klok!!

Ikke var han feilfri heller,som mange påstår. Han viste vrede,mistet kontroll og avviste sin familie som tolvåring. Ikke pent,men han fikk heldigvis en oppvåkning i Østen(?). Der kom de vise menn fra ihvertfall.

Jeg tror på Gud. Klippefast!

Og,jeg tror svaret er i stjernene. Ser dere virkelig på stjernene alle sammen?

Nå tenker jeg ikke astrologi,selv om de gamle grekere var kloke!

Men tegn osv.

Dette er min tro. Hva er din?

Er du Jehovas Vitne?

Anonymous poster hash: 27aa5...551

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Mest sannsynlig så kommer mennesket til å bli galaksen og så universets herskere når vi begynner kolonisere verdensrommet. Med mindre vi utsletter oss selv og hele jorda innen 100 år så er det garantert at vi vil ha teknologien til å forflytte oss til andre planeter å danne kolonier.

Mennesket er kanskje ikke super intelligente, men vi har et sterkt overlevelses instinkt, vi er meget tilpasningsdyktige, vi har bedre forståelse av universet enn andre dyr og vår teknologiske oppfinnelser har i de siste 10 årene eksplodert i omfang og det øker for hver dag, mennesket lærer mer og mer så bare 10-15 år frem i tid så tipper jeg vi har teknologi som vil fremstå som magi for oss per dags dato.

Ellers så er det ikke gud som har skapt oss, det er mennesket som har skapt gud. Religion har blitt brukt som et redskap for å sikre seg selv makt og innflytelse. Grunnen til at så mange mennesker har falt for religion er fordi alle har et iboende ønske om å leve for alltid, vi liker alle tro at det finnes mer etter livet. Vi liker tro på eventyr om håp og kjærlighet, vi liker høre på eventyr som gir oss trygghet i nød.

Og i gamle dager var det mye nød, derfor var det også stor tro på det "glade budskap".

Altså. Du skriver at vi har sterkt overlevelsesinstingt?

Hvorfor er vi da så selvdestruktive,kan du si meg det`?

Skal vi ødelegge denne planeten for så å "overleve"ved å ødelegge neste?

Stygt sagt,så er det meste(!)av menneskeheten en jordens kreftsvulst.

Vi ødelegger alt,er altfor late til å ta ansvar for våre neste og etterkommere.

Kanskje tilbakevendte smarte sjeler kan være hjelp til selvhjelp.

Instinkt holder ikke. Intellektet må med,ellers er vi fortapte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror på julenissen!!!!! :sarkasme::nisseblunk::nisse:



Anonymous poster hash: a20b5...a6f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...