Gå til innhold

Hvor mye kan man forvente at far tar seg fri fra jobb ved barnets sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved standard samvær for far (en overnatting i uken pluss annenhver helg), hvor mye fri kan man forvente at far tar? Det blir jo en del sykedager ved barnehagestart. Jeg er student. Studiene krever sitt altså.. Så jeg henger langt bak når jeg må ta fridager hele tiden..

Anonymous poster hash: a9a59...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om barnet er syk på den dagen far skal ha det så synes jeg han bør holde seg hjemme, om ikke bør du holde deg hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved standard samvær for far (en overnatting i uken pluss annenhver helg), hvor mye fri kan man forvente at far tar? Det blir jo en del sykedager ved barnehagestart. Jeg er student. Studiene krever sitt altså.. Så jeg henger langt bak når jeg må ta fridager hele tiden..Anonymous poster hash: a9a59...13c

Dersom du er alenemor med hovedomsorg så har du alle 20 dagene selv, og kan ikke kreve noe av far. Du kan overføre et visst antall dager til far, regnet prosentvis ift hva han har av samvær, men det må søkes om via nav.

Anonymous poster hash: d4a2b...0f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig at han blir hjemme med barnet på "sine" dager.



Anonymous poster hash: d1013...807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er alenemor med hovedomsorg så har du alle 20 dagene selv, og kan ikke kreve noe av far. Du kan overføre et visst antall dager til far, regnet prosentvis ift hva han har av samvær, men det må søkes om via nav. Anonymous poster hash: d4a2b...0f0

Altså, far har faktisk ikke rett på sykt barn-dager om alle er registrert på deg, og han kan ikke være hjemme fra jobb.

Anonymous poster hash: d4a2b...0f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shioot.. Finnes det informasjon om dette på NAV sine sider, eller hvor finner jeg infoen?:) TS

Anonymous poster hash: a9a59...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...