Gå til innhold

skal ta lappen ( 10 år etter alle andre)


Mona26

Anbefalte innlegg

I den forbindelse lurer jeg på en del ting;

Jeg tok teorien, glatt kjøring, mørkekjøring, kartkjøring og diverse andre obligatoriske greier for fire år siden. Teorien er vel utgått, men må jeg ta alt det andre på nytt?

Ift øvelseskjøring; bor i annen by enn foreldre, har null familie her, og ingen venner med bil. Finnes det noen smarte løsninger? Har planer om å dra hjem en del helger og kjøre med foreldre -men hadde vært fint å ha noen her i Oslo også.

På forhånd -taaaakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplæring som er tatt etter 2005 er fortsatt gyldig:) Ta en telefon til Statens Vegvesen og hør med de hva av opplæring som ligger i datasystemet. Kjøreskolen har bare krav om å ta vare på opplæringskort i 5 år.



Anonymous poster hash: 92e1f...686
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det siste spørsmålet, vet jeg at det er mulig å leie biler til øvelseskjøring i Oslo. Jeg husker ikke hvor og hva det kostet, men det skal være lett å finne med Google. Da har du muligheten til å øvelseskjøre, om du kjenner noen som vil hjelpe deg, men ikke har bil. Det er et kostbart alternativ, men likevel billigere enn å bare kjøre på kjøreskolen. Jeg oppdaget dette alternativet da jeg nesten var ferdig med lappen. Kjørte også opp "ti år for seint", og med foreldre i en så fjern kant av landet at det ikke var mulig å øvelseskjøre med dem, så det kunne spart meg for noen tusenlapper å kjøre rundt i Oslo i en leiebil hele dagen noen ganger, for å få mengdetrening. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...