Gå til innhold

Hvem har rett?! Nettbank dnb 1.nyttårsdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem har rett! Selskapet her "krangler" om overføring som for en uke siden ble satt til 1.januar fra og til privatperson i dnb nettbank faktisk får denne overføringen på konto i morgen...

Jeg mener nei, fordi det er fridag mens andre mener at det da er penger kommet inn på konto fordi slikt går automatisk.

Hva sier KG, hvem har rett?

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har både betaler og mottaker DNB? Da har mottaker pengene på konto i morgen.

Overføring mellom to kontoer i samme bank går på dagen, eller på den spesifikke dato som er satt. Da gjelder ikke "bankdager".

Anonymous poster hash: c4eff...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på.

Jeg har fast overføring til husvert (som tilfeldigvis er en venninne) på dato X. Noen ganger kommer denne inn på dato X, andre ganger ikke.



Anonymous poster hash: 83c38...b92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom to forskjellige banker hadde det kanskje ikke vært på konto i morgen.

Har en av de en Terra-bank går det aller tregest (tror betalingen sendes via Danmark da).

Anonymous poster hash: c4eff...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke at det er samme bank, da ble svaret mitt feil. Ja, det går på sekundet om begge har samme bank.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen får penger inn på konto i morgen, alle banker har stengt sammen med alt annet som pleier å være stengt på søndager. En rød dag altså

Det er hva jeg mener også..hjelper ikke at "bankene har automatiske system" folk må vel jobbe for at autooverføringer/datostyrte overføringer kan skje.

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både betaler og mottaker DNB? Da har mottaker pengene på konto i morgen.

Overføring mellom to kontoer i samme bank går på dagen, eller på den spesifikke dato som er satt. Da gjelder ikke "bankdager".

Anonymous poster hash: c4eff...97a

Stemmer. Har selv benyttet meg av det akkurat når det gjelder dnb. Overførte penger fra mannens konto fordi de måtte frem på en helligdag (påske), og jeg selv ikke har dnb. Gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom betaler/avsender og mottaker av pengene har samme bank så er pengene over på sekundet uansett hvilken dag og hvilket tidspunkt. Med mindre banken skulle ha problemer.

Har de derimot ulik bank og det for eksempel er en regning som er betalt med KID, kan det fort ta noen dager.

Men igjen: Overføring mellom to privatpersoner i samme bank: pengene er over på sekundet.



Anonymous poster hash: 1d4c4...a0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst. Overføring mellom to privatpersoner i samme bank går på sekundet uansett. Jeg og familien min gjør det hele tiden, og jeg skal akkurat til å sette meg ned og overføre en tusenlapp til broren min. Som han vil ha på sin konto straks jeg har trykket overfør.

Ingen får penger inn på konto i morgen, alle banker har stengt sammen med alt annet som pleier å være stengt på søndager. En rød dag altså



Anonymous poster hash: 1d4c4...a0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få penger enten samme dag, eller dager etterpå om det er røde dager..Uansett om det er fast betaling eller ikke..
(f.eks. Faren min skulle gi meg julegave og skulle overføre penger til min konto, vi har samme bank, han overførte 24des(!) Men pengene kom ikke inn før 29des....)
Men jeg vet at om JEG overfører fra min egen konto, til en annen konto jeg har i samme bank, så har jeg pengene på sekundet jeg overførte..Uansett hvilken dag det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få penger enten samme dag, eller dager etterpå om det er røde dager..Uansett om det er fast betaling eller ikke..

(f.eks. Faren min skulle gi meg julegave og skulle overføre penger til min konto, vi har samme bank, han overførte 24des(!) Men pengene kom ikke inn før 29des....):)

Merkelig at det er så ustabilt - også andre i tråden sier dette går på dagen i samme bank når det ikke er KID nr.

De finner det ut i morgen uansett...:-)

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det er så ustabilt - også andre i tråden sier dette går på dagen i samme bank når det ikke er KID nr.

De finner det ut i morgen uansett...:-)

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Ja de gjør jo det, OI...

Kanskje jeg burde satt leia til overføring :fnise:

Good idea... x)

Men det kan jo hende at det av og til er ustabilt om det er feil på linja til banken også :)

Om det skjer noe, så er det jo ikke sikkert at det er vår feil, men at banken har ett dataproblem, som oftest går jo dette bra, så lenge man ikke betaler hele tiden 5-6 dager etter fristen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de gjør jo det, OI...

Kanskje jeg burde satt leia til overføring :fnise:

Good idea... x)

Men det kan jo hende at det av og til er ustabilt om det er feil på linja til banken også :)

Om det skjer noe, så er det jo ikke sikkert at det er vår feil, men at banken har ett dataproblem, som oftest går jo dette bra, så lenge man ikke betaler hele tiden 5-6 dager etter fristen :P

Oops...hadde jeg glemt! Husleien skal bestilles den 1. og jeg har dnb; da. Lir vel ikke den overført i morgen da...

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan oppdatere tråden på at penger satt overført til i dag den 1.jan. fra privatperson i DNB til privatperson i DNB ikke er på konto.

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I DNB har du ett eget valg om når penger skal gå ut fra konto.

Du kan velge at de skal gå ut fra konto umiddelbart, eller at det skal følge vanlige overføringer.

Tar du det første så går de inn på mottaker sin konto i samme sekund som du gjennomfører betalingen dersom mottaker også har DNB.

Velger du ikke denne innstillingen så følger overføringen vanlige tider, og går dermed ikke ut på helligdager.

Logg deg inn i nettbanken, velg «Betalingsinnstillinger» under «Instillinger». Her velger du «Straksbetaling».

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I DNB har du ett eget valg om når penger skal gå ut fra konto.

Du kan velge at de skal gå ut fra konto umiddelbart, eller at det skal følge vanlige overføringer.

Tar du det første så går de inn på mottaker sin konto i samme sekund som du gjennomfører betalingen dersom mottaker også har DNB.

Velger du ikke denne innstillingen så følger overføringen vanlige tider, og går dermed ikke ut på helligdager.

Logg deg inn i nettbanken, velg «Betalingsinnstillinger» under «Instillinger». Her velger du «Straksbetaling».

Dette gjelder også hvis betalingen ble registrert av giver for en uke siden men dato var satt til i dag?

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan oppdatere tråden på at penger satt overført til i dag den 1.jan. fra privatperson i DNB til privatperson i DNB ikke er på konto.

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Be personen slette betalingen og gjøre det på nytt med straksbetalinger. Svar fra DNB under det Bille skrev :

https://www.dnb.no/labs/min-ide/umiddelbar-overforing-av-penger-mellom-dnb-kunder/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ber jeg det til en annen gang. Er ikke så viktig med datoen denne gangen men kjekt å vite!

Takk til dere som ga presist svar!

Anonymous poster hash: 72138...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil oppdatere igjen her og melde om at DNB fremdeles ikke har overført beløpet. Ringte Kundeservice som sa "sannsynligvis i 15-16-tiden i dag".

Tregesre jeg har opplevd.

Anonymous poster hash: 72138...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...