Gå til innhold

Ting en bryr seg med/bekymrer seg for på bygda, men ikke i byen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter ei uke på bygda må jeg trekke fram:

-når søplebilen kommer

-hva naboen gjør

Anonymous poster hash: 96c46...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- måking av veg og oppkjørsel

- hvordan jeg skal komme meg fra A til B

- hva jeg finne på: boka er utlest, KG er gjennomgått og ute er det nærmere 20 minus.

- vil hunden bli spist av ulven om jeg slipper han ut nå

- hva knurrer hunden på: er det rådyr eller er det zombier?

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-brøytebilen! Når kommer den? Kom den igår? Kommer den imorgen?

- været! Hvor mange minusgrader? Blir det mildere eller kaldere senere idag? Og hva med imorgen? Kommer regnet?

- hva gjør jeg? Hvor bor jeg? Har jeg fortsatt kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hvorvidt jeg kommer til å bli konfrontert med noe som skjedde for tre år siden på fest. For eksempel når venninnen til kjæresten til fetteren til han jeg klinte med for to år siden begynner å kryssforhøre meg om handlingsforløpet.

- Hvorvidt jeg kommer til å bli kjeppjagd av to illsinte elger i dag også.

- Når man har viltnemnda på speed dial i tilfelle.

- Når du måtte søke tilflukt hos presten for å komme unna en illsint elg.

- Når du sparker til butikken.

- Når du oppsøker bestemora til venninnen din, som du også kaller bestemor, for å få tilsyn i værdagboka hennes, som hun har oppdatert i 20 år, for å prøve å forutse sparkføret til den kommende uka.

- Når du føler deg presset til å kjøpe dasspapir hos ungen til kusina til barneskolelæreren, som skal gå til klassetur.

- Shit, butikken åpner klokka 10 og stenger klokka 12.

- Nærmeste venninne bor 15 kilometer unna. Og bussen går hjemmefra klokken 8 på morgenen og tilbake klokken 7 på kvelden. Ingen flere bussruter.

- Når du er såpass desperat etter sosial stimuli at man deltar på rånetreff. Og du har ikke bil, så du tar med sparken istedet.

- Når naboen har skjært seg, tar med sytråd som brukes på kyr og ber deg om å sy igjen såret, for legevakta er over en time unna, pluss at de har stengt.

- Når det tar kortere tid å kjøre til sykehuset selv enn å vente på ambulansen.

- Når du må bruke firhjuling med en madrass festet bakpå som nødambulanse. True story.

- Når en ambulansearbeider må tjuvlåne en traktor for å brøyte vei til ambulansen for brøytingen er så jævlig. Også true story.

- Når kommunene rullerer på en og samme politibil. Enkelte ganger kan det ta opp til 2 timer før politiet kommer. Dette bekymrer man seg for når folk fra den rivaliserende nabokommunen kommer på bygdefest, da det kan bli en del slossing. Og ja, det er kraftig bygderivalisering på gang.

- Når man bruker det tettstedet man kommer fra som argument for at man har rett, eller for at noen tar feil. F.eks.

- "Det blir regn i morgen"

- "Hva faen vet du, du er jo fra xxxxx!"

- Eller man velger partner ut i fra hvilket tettsted man kommer fra.

"Men Kari, da. Du kan ikke bli sammen med Ola, han er jo fra xxxxxx. Du må bli sammen med Per, for han er fra xxxxxxxxxx."



Anonymous poster hash: aace6...00a
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorvidt jeg kommer til å bli konfrontert med noe som skjedde for tre år siden på fest. For eksempel når venninnen til kjæresten til fetteren til han jeg klinte med for to år siden begynner å kryssforhøre meg om handlingsforløpet.

- Hvorvidt jeg kommer til å bli kjeppjagd av to illsinte elger i dag også.

- Når man har viltnemnda på speed dial i tilfelle.

- Når du måtte søke tilflukt hos presten for å komme unna en illsint elg.

- Når du sparker til butikken.

- Når du oppsøker bestemora til venninnen din, som du også kaller bestemor, for å få tilsyn i værdagboka hennes, som hun har oppdatert i 20 år, for å prøve å forutse sparkføret til den kommende uka.

- Når du føler deg presset til å kjøpe dasspapir hos ungen til kusina til barneskolelæreren, som skal gå til klassetur.

- Shit, butikken åpner klokka 10 og stenger klokka 12.

- Nærmeste venninne bor 15 kilometer unna. Og bussen går hjemmefra klokken 8 på morgenen og tilbake klokken 7 på kvelden. Ingen flere bussruter.

- Når du er såpass desperat etter sosial stimuli at man deltar på rånetreff. Og du har ikke bil, så du tar med sparken istedet.

- Når naboen har skjært seg, tar med sytråd som brukes på kyr og ber deg om å sy igjen såret, for legevakta er over en time unna, pluss at de har stengt.

- Når det tar kortere tid å kjøre til sykehuset selv enn å vente på ambulansen.

- Når du må bruke firhjuling med en madrass festet bakpå som nødambulanse. True story.

- Når en ambulansearbeider må tjuvlåne en traktor for å brøyte vei til ambulansen for brøytingen er så jævlig. Også true story.

- Når kommunene rullerer på en og samme politibil. Enkelte ganger kan det ta opp til 2 timer før politiet kommer. Dette bekymrer man seg for når folk fra den rivaliserende nabokommunen kommer på bygdefest, da det kan bli en del slossing. Og ja, det er kraftig bygderivalisering på gang.

- Når man bruker det tettstedet man kommer fra som argument for at man har rett, eller for at noen tar feil. F.eks.

- "Det blir regn i morgen"

- "Hva faen vet du, du er jo fra xxxxx!"

- Eller man velger partner ut i fra hvilket tettsted man kommer fra.

"Men Kari, da. Du kan ikke bli sammen med Ola, han er jo fra xxxxxx. Du må bli sammen med Per, for han er fra xxxxxxxxxx."

Anonymous poster hash: aace6...00a

Herregud, så bra. Tydelig skrevet av noen med lang og god erfaring, og ikke av en "byradd" med fordommer.

Anonymous poster hash: 98ffd...b4f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorvidt jeg kommer til å bli konfrontert med noe som skjedde for tre år siden på fest. For eksempel når venninnen til kjæresten til fetteren til han jeg klinte med for to år siden begynner å kryssforhøre meg om handlingsforløpet.

- Hvorvidt jeg kommer til å bli kjeppjagd av to illsinte elger i dag også.

- Når man har viltnemnda på speed dial i tilfelle.

- Når du måtte søke tilflukt hos presten for å komme unna en illsint elg.

- Når du sparker til butikken.

- Når du oppsøker bestemora til venninnen din, som du også kaller bestemor, for å få tilsyn i værdagboka hennes, som hun har oppdatert i 20 år, for å prøve å forutse sparkføret til den kommende uka.

- Når du føler deg presset til å kjøpe dasspapir hos ungen til kusina til barneskolelæreren, som skal gå til klassetur.

- Shit, butikken åpner klokka 10 og stenger klokka 12.

- Nærmeste venninne bor 15 kilometer unna. Og bussen går hjemmefra klokken 8 på morgenen og tilbake klokken 7 på kvelden. Ingen flere bussruter.

- Når du er såpass desperat etter sosial stimuli at man deltar på rånetreff. Og du har ikke bil, så du tar med sparken istedet.

- Når naboen har skjært seg, tar med sytråd som brukes på kyr og ber deg om å sy igjen såret, for legevakta er over en time unna, pluss at de har stengt.

- Når det tar kortere tid å kjøre til sykehuset selv enn å vente på ambulansen.

- Når du må bruke firhjuling med en madrass festet bakpå som nødambulanse. True story.

- Når en ambulansearbeider må tjuvlåne en traktor for å brøyte vei til ambulansen for brøytingen er så jævlig. Også true story.

- Når kommunene rullerer på en og samme politibil. Enkelte ganger kan det ta opp til 2 timer før politiet kommer. Dette bekymrer man seg for når folk fra den rivaliserende nabokommunen kommer på bygdefest, da det kan bli en del slossing. Og ja, det er kraftig bygderivalisering på gang.

- Når man bruker det tettstedet man kommer fra som argument for at man har rett, eller for at noen tar feil. F.eks.

- "Det blir regn i morgen"

- "Hva faen vet du, du er jo fra xxxxx!"

- Eller man velger partner ut i fra hvilket tettsted man kommer fra.

"Men Kari, da. Du kan ikke bli sammen med Ola, han er jo fra xxxxxx. Du må bli sammen med Per, for han er fra xxxxxxxxxx."

Anonymous poster hash: aace6...00a

Haha mye bra her ja. I dag merket jeg virkelig irritasjon over å bo på bygda. Samboer begynte å mase like før klokken var 10.00 over at jeg måtte komme meg ut slik at jeg rakk butikkene før de stengte klokken 12.00. Helt på trynet at man må skynte seg å rekke butikkene når de enda ikke har åpnet enda.

Vi som ikke kjører bil er også like ille ute hver gang det regner på denne tiden av året, siden de er så trege med å brøyte og strø her. Er en risikosport å bevege seg utenfor dørstokken.

Kom på en siste ting. Her ser det ut som kommunen sparer på strømmen også, for alle gatelys blir slått av kl 22.00 som regel, noen ganger så tidlig som 20.00. Er helt bekmørkt overalt.

Endret av Kassiopeia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en selv (også selvopplevd): Det å måtte be nykjæresten skrive brev i stedet for postkort, for å begrense bygdesladderen.



Anonymous poster hash: 98ffd...b4f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha mye bra her ja. I dag merket jeg virkelig irritasjon over å bo på bygda. Samboer begynte å mase like før klokken var 10.00 over at jeg måtte komme meg ut slik at jeg rakk butikkene før de stengte klokken 12.00. Helt på trynet at man må skynte seg å rekke butikkene når de enda ikke har åpnet enda.

Vi som ikke kjører bil er også like ille ute hver gang det regner på denne tiden av året, siden de er så trege med å brøyte og strø her. Er en risikosport å bevege seg utenfor dørstokken.

Kom på en siste ting. Her ser det ut som kommunen sparer på strømmen også, for alle gatelys blir slått av kl 22.00 som regel, noen ganger så tidlig som 20.00. Er helt bekmørkt overalt.

Har dere gatelys så bor dere ikke ordentlig på bygda :ler:.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gatelys så bor dere ikke ordentlig på bygda :ler:.

Er det ikke vanlig å ha gatelys i sentrum? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvorvidt jeg kommer til å bli kjeppjagd av to illsinte elger i dag også.

- Når kommunene rullerer på en og samme politibil. Enkelte ganger kan det ta opp til 2 timer før politiet kommer. Dette bekymrer man seg for når folk fra den rivaliserende nabokommunen kommer på bygdefest, da det kan bli en del slossing. Og ja, det er kraftig bygderivalisering på gang.

Anonymous poster hash: aace6...00a

Jeg er fra byen og ble sammen med en fra bygda. Det var snakk om at han og noen av hans kompiser skulle komme til byen en helg, og da fikk en av gutta klar beskjed fra en av de andre - "når du slåss, så slå hardt og løp fort, for der kommer purken med en gang"

Ellers var det morsomt formulert med elger som kommer med kjepper og jager deg. :fnise:

Anonymous poster hash: da24f...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Når postmannen kommer

- Hvilken buss man skal ta for å rekke siste buss hjem fra butikken om man ikke har bil.

- Om noen har ringt og sagt ifra at gatelysene har slukket i en vei.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når noen har kjørt ut av veien (alle kjenner bilen)

- Hvem som får hjemmehjelp

- Når kun 4-8 personer møter opp på bedehuset som har møter nesten hver uke

- Man går fra alt ulåst

- Når man hører på lang avstand hvem som kjører traktoren som kommer (p.g.a. kjører på for lavt gir)

- Når nabojenta kommer bort med nybakte muffins

- Når flesteparten eier Caravelle eller tilsvarende storbil for å samkjøre til trening, klubber, kor osv...

- Barna hjelper til, og ingen er redde for skitt på fingra

- St. Hans-aften er den største happeningen i løpet av et år

- Skolebussen kommer kl. 6 om morgenen



Anonymous poster hash: 1201b...2eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bussen går, eller om den går i det hele tatt.

Om man hører sirener lurer man på hva som skjer



Anonymous poster hash: 08b3f...c7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Om noen har ringt og sagt ifra at gatelysene har slukket i en vei.

Og en ringer selvsagt til ordføreren, rådmannen, eller hvilken som helst annen de kjenner som ansatt i kommunen. Ringer ikke sentralbordet nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...