Gå til innhold

Arbeidsgiver ansetter nye og gir meg mindre jobb,lovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en liten butikk,der jeg har jobbet i 4 år nå.. Vanligvis har jeg jobbet 3-5 vakter i uken,litt ettersom!

Men det siste året har arbeidsgiver ansatt 3 nye (!!!!) som hun gir flere og flere vakter,meste har 4 (7timers vakter) i uka,mens jeg nå har kun 1 vakt i uken på 4 timer bare...

Alle vi på jobben har kontrakt men hun har unnlatt å skrive stillingsprosent i alle sine,så jeg har heller ikke så mye jeg skulle sagt?

Jeg er flink i jobben min og får alltid positive tilbakemeldinger fra kunder,jeg stiller alltid opp ved sykdom og jobber som regel alle helgene ....

Jeg prøver å spørre arbeidsgiver hvorfor jeg ikke får noen vakter lenger,men hun svarer aldri på det!!

Jeg er ikke organisert eller noe slikt..

Har jeg noe jeg skulle sagt? Rettigheter?

Eller er det bare slik det er?

Anonymous poster hash: 615a9...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke tenkt på å søke etter en annen jobb da? Kanskje sjefen din ser hva hun kaster bort hvis du går. Det hun gjør er nemlig dårlig gjort overfor deg, men i og med at du ikke har kontrakt på hvor mange timer du skal jobbe i uken så kan hun gjøre som hun vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du altså ansatt som ekstrahjelp? Jobber du redusert pga studier eller annet? Har du alltid ønsket å ikke ha eksempelvis 100 prosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver er pliktig til å informere om nye stillinger. Men det står heller ikke oppført på kontrakten din hvor mye prosent du skal jobbe. Derfor kan du ikke klage på for få vakter da dette ikke er definert i kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt opp..
Vent..:Det gjorde jeg på forrige jobben min..