Gå til innhold

Spenstig!

Zenobia

Anbefalte innlegg

Hei alle dere:-) i går ble det skigåing og faktisk en liten joggetur. -noe som er bra for i dag har jeg vært i to bursdagsselskap! :-O er jo uhøflig å ikke spise kaker. ..men prøvde å begrense meg litt:-) har lyst å løpe litt i kveld også, men det er 13 minus ute -og jeg synes det er så ekkelt å puste tungt da.

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest caramiacaramella

Hallo alle dere flinke damer! Idag hadde jeg en flott treningsøkt med både kardio og styrke. Har også klart å holde meg fint til kostholdsplanen, selv om jeg igår gikk på en liten smell på bursdagsfesten til en venninne. Tre glass vin + et kakestykke. Men det var juksedagen min, så kaken er egentlig ok. Vinen derimot...jeg hadde blitt enig med meg selv om å ikke ha mer enn 1 eller til nøds 2 glass vin dersom jeg skal på noe, jeg synes nemlig det er så dumt å drikke masse tomme kalorier. Men jaja, jeg tok det igjen idag med en ordentlig treningsøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke damer!

I dag har jeg begynt på en 30-dagers utfordring. The squat challenge. Kun for moro skyld. Vet ikke om det vil hjelpe på, men... Hvorfor ikke!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg, mimi82! :hug: Hvordan føler du deg i dag?

Jeg sliter fortsatt med dårlig matlyst. Har ikke lyst på annet enn kald frukt, grønnsaker, (så vidt litt) mandler, vann og kaffe. That's it. Jeg prøver å presse i meg litt brød, men jeg klarer ikke spise opp alt. Har noen tips mot dårlig matlyst? Butikkene er stengt, så får ikke handlet i dag. Tenkte kanskje litt kesam/lett yoghurt med bær hadde vært supert, men det får vente til i morgen da.

Formen er heldigvis bedre nå, føler meg bare litt sliten, men det må man vel bare tåle :-)

Kjipt at du ikke har matlyst, hva med en varm suppe for eksempel, ellers er ikke lett yoghurt så dumt nei ....masse god bedring i hvert fall :-)

Jeg fikk tatt 2 treningsøkter i går, så det var deilig, er usikker på om jeg rekker å trene i dag, er ikke hjemme før litt over ni i kveld, må se hvor sliten jeg er da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er til å trene. Jeg har vasket ut jula helt, og skrudd opp 3 forskjellige møbler denne helga. Det kalles for trening eller? Burde det gjøre i alle fall, for jeg har tydeligvis vært for aktiv siden kroppen gjorde skikkelig motstand i går når jeg skulle legge meg. Fikk streng beskjed av samboer om å pelle meg til legen nå. :P

Ellers kunne kostholdet ha vært bedre i helga, men det var så lite jeg hadde lyst på og jeg har ikke energi til å stå og lage så mye. Noen som vil bytte, så jeg kan bli frisk og endelig få trent igjen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er til å trene. Jeg har vasket ut jula helt, og skrudd opp 3 forskjellige møbler denne helga. Det kalles for trening eller? Burde det gjøre i alle fall, for jeg har tydeligvis vært for aktiv siden kroppen gjorde skikkelig motstand i går når jeg skulle legge meg. Fikk streng beskjed av samboer om å pelle meg til legen nå. :P

Ellers kunne kostholdet ha vært bedre i helga, men det var så lite jeg hadde lyst på og jeg har ikke energi til å stå og lage så mye. Noen som vil bytte, så jeg kan bli frisk og endelig få trent igjen snart?

Synes du skal gjøre som din samboer sier, la legen ta en full sjekk sånn at de kan finne ut hva det er og eventuelt gi deg noe medisin som gjør at du kommer deg på beina igjen :-) Masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal gjøre som din samboer sier, la legen ta en full sjekk sånn at de kan finne ut hva det er og eventuelt gi deg noe medisin som gjør at du kommer deg på beina igjen :-) Masse god bedring!

Gidder vanligvis ikke gå til legen når det er sånn her, siden jeg har astmatisk bronkitt så er det bronkitt 99% av gangene og da kan de ikke gjøre noe. Har likevel fått legetime nå idag, så skal dit etterpå. Så får de sjekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en løpetur på "hele" 37 min i går!:-) det var så kaldt! Like kaldt i dag med 14 grader ute. Men skal begynne på "fit på 30 dager" i dag, så skal løpe 10 min oppvarming ute og så gjennomføre opplegget for dagen. Må bare få barna i seng først:-) det virker som et spennende opplegg på www.fitfocuse.no Både matplan og treningsplan.

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bronkitt, ja. Vræl. Så da får jeg ikke gjort annet enn å sitte her og vente på at jeg skal bli frisk. Må også passe på at jeg ikke gjør noe fysisk anstrengende (og alt føles anstrengende nå) for da blir jeg bare verre. Så fint at jeg skal til England i helga da. :P

Er det forresten noen her som bruker treningsapper? Evt. noe dere savner av treningsapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt så lyst til å jogge for tiden, men det er ufyselige -17 grader ute, så nei takk!! Forventet ikke minusgrader ute, så hadde ikke akkurat passelige klær. Huff a meg hvor kaldt, jeg fryser innvendig enda... I dag blir det ingen trening. Har ikke spist godt med mat, så da passer det ikke så bra, men satser på en økt i morgen! :)

Formen er heldigvis bedre nå, føler meg bare litt sliten, men det må man vel bare tåle :-)

Kjipt at du ikke har matlyst, hva med en varm suppe for eksempel, ellers er ikke lett yoghurt så dumt nei ....masse god bedring i hvert fall :-)

Jeg fikk tatt 2 treningsøkter i går, så det var deilig, er usikker på om jeg rekker å trene i dag, er ikke hjemme før litt over ni i kveld, må se hvor sliten jeg er da...

Så bra! :) To økter på en dag er jammen meg ikke verst!! :laugh:

Omtrent all slags salt mat frister ikke, så blir vel en del yoghurt, mandler, frukt og grønt framover, til jeg får matlysten tilbake. Takk skal du ha :) Jeg spiser i alle fall, så det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens!

Jeg har fusket i fasten, og ikke trimmet. Nynner på Alf Prøysen: Du skal få en dag i mårå. Ser frem til bytur på onsdag, og regner med å komme sterkere tilbake da. Akkurat nå var det litt trøst å vite at ikke alt går helt på skinner for alle. Felles skjebne, felles trøst osv. Gir meg ikke; bare en pust i bakken.

Glad for å lese om deres liv & levnet :)

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bronkitt, ja. Vræl. Så da får jeg ikke gjort annet enn å sitte her og vente på at jeg skal bli frisk. Må også passe på at jeg ikke gjør noe fysisk anstrengende (og alt føles anstrengende nå) for da blir jeg bare verre. Så fint at jeg skal til England i helga da. :P

Er det forresten noen her som bruker treningsapper? Evt. noe dere savner av treningsapper?

Så kjipt med bronkitt...får håpe det ikke tar så altfor lang tid før du er på bedringens vei :-)

Bruker ikke noen treningsapp, men har tenkt på det,noen som kan anbefale noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Trist å høre at du har bronkitt! Pass på å slappe av nok da :)

Jeg holder på å laste ned My Fitness Pal as we speak. Har fått den anbefalt av flere, så jeg satser på at den blir bra! Kan rapportere tilbake når jeg har brukt den et par dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest caramiacaramella

Idag er hviledagen min fra styrketreningen, men jeg hadde lyst til å bevege litt på meg så jeg stakk innom treningssenteret for å svømme litt. Flott trening! Imorgen har jeg avtalt å dra på treningssenteret med en venn klokka syv. Det skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få til, men ønsk meg lykke til!

Å holde seg til kostholdsdelen går fortsatt greit, men jeg merker at jeg har veldig lyst på både sjokolade og hvitt brød. Det får vente til lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen trening på meg i går, var ikke hjemme før ni og helt utslitt, men i dag blir det trening. Kjenner jeg har helt dårlig samvittighet for å ikke ha trent i går, får heller ta en skikkelig hard økt i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Spenstig gjengen :)

Da har jeg endelig fått kommet igang jeg også!! Har fortsatt tungt for å puste,men bli vel bedre etter vært når treningen kommer i gang og får løst opp stive og spente muskler i overkroppen.

Jeg startet treningen med å "springe" opp trappene på jobb (21 etg)Gikk de første 6,sprang de to neste,jogget de neste 4 og krøp opp de resterende...😥😥 Tok en pause på toppen før jeg hompet meg ned t 1 etg. Trente da overkropp og rumpe på trenings rommet på jobb. Tar en såkalt fri dag i dag,men skal ut å gå en tur.

Målet mitt for treningen er å få strammet opp litt her og der...

Utgangspunktet ved start er slik:

Høyde:173 cm

Vekt: 83.3 kg

Byste: 103cm..under byste 95cm

Mage: 95cm

Hofte:104cm

Rompe:112cm

Armer: H 33cm V 33cm

Lår: H 69cm V 68cm

Selv om jeg hovedsaklig vil stramme opp, så hadde jeg blitt super duper glad opp vekta hadde vist 75 kg til sommeren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy og høre hva dere gjør. Så lenge vi er litt bedre denne uken enn det vi har vært før, så er det jo framgang. Og viss vi har framgang hver uke, så er det vel suksess? Tar laaang tid å endre vaner, så det er ikke rart å falle tilbake i gamle mønster. :danse: Jeg tror det vil ta en stund å endre spisevanene mine. Spiser jo sunt, men må spise veldig ofte for å holde meg mett, spesielt når jeg er alene hjemme og jobber en hel dag. Et knekkebrød her, en yoghurt der, et eple der...

Jeg skal på kettlebell-time i dag, har aldri prøvd det før, men kollegaene mine sier jeg kommer til å kjenne det godt i morgen. Noen som har prøvd?

Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra siste uken. Har ligget rett ut med mensen smerter fra helvete og Krabbet meg til jobb og hjem. Nå er jg på sats og skal på to timer rett etter hverandre. Kostholdet har gått greit og vekten viser minus 1,8 kg så det er godt ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Nå har jeg fulgt treningsopplegget fra fitnessfocus.no (fit på 30 dager) i to dager. Har løpt litt først (huuuuiii, fortsatt 10-14 minus her!) Også styrkeprogram etterpå. Var overkropp mandag og underkropp tirsdag. I dah er det visst hviledag. ..men jeg skal på ski om det ikke blir mye vind og effektive minusgrader. Det funker greit å løpe i kulden med ullbøff foran munnen i starten. Når jeg er blitt varm går det greit å trekke ned den kalde luften. Men har bare løpt 37 og 30 minutter som oppvarming til styrke. Maten går...meh.... i går var inntaket minimalt fordi jeg hadde vært hos rannlegen og rotfyllt :-S ER ENDA ØM! ser på my fitnesspal at jeg spiser for mye fett

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...