Gå til innhold

stebarn, ferie osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utfra det mange her skriver så ser dere ikke på familier med mine,dine og ev. våre barn som EN familie?

Det virker som om det er tre familier i det jeg ser på som en: faren med sine særkullsbarn, moren med sine særkullsbarn og mor og far og fellesbarn.

Forferdelig slitsomt spør du meg :vetikke:

Det er realiteten, jeg tenker det må være mer slitsomt å late som noe annet. Jeg er ikke mor for hans barn. Han, hans barn og barnets mor ville heller ikke akseptert meg som en morsfigur om jeg prøvde. Vårt samliv bygger på de reelle premissene, som ikke først og fremst går på biologi, men på at de viktigste roller i barnets liv er besatt og beseglet gjennom mange års foreldreskap før jeg kom inn i bildet. Disse relasjonene mener jeg også skal respekteres.

I denne konkrete situasjonen er det relevant at ikke alle barna er hennes, fordi det vanligvis er langt mer krevende å passe og oppdra stebarn enn egne. Du har mye mer handlingsrom ifht egne barn, fordi basisen av trygghet, respekt, kjærlighet og autoritet er der fra start, mens med stebarn er du en utenforstående som skal operere i intimsfæren og tryggheten er ikke den samme.

Det sagt, jeg ville også krevd at far var på banen med løsninger og støtte om alle 5 barna var felles, når minste er spedbarn og mor gråter av slitenhet. Kravene overskrider kapasiteten her. Da må far finne en løsning på omsorg for barna sine, der mor ikke blir totalt overbelastet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en mann som har god samvittighet for å la sin kvinne med 6 uker gammel baby måtte holde på sånn? Er 13 timer på 7 dagers uke eller 5? Du risikerer å miste melken og psyken hvis det er 2 timer per døgn.

Og hadde det gått greit med to til, som er realiteten til TS?

Jeg sa ikke noe om god samvittighet, men vi er ikke steinrike så penger må vi ha. Melk har jeg masse av, og en uke er for meg 7 dager. Selvfølgelig går dette for en liten periode. Om man velger noen med barn fra før må man prøve å se på alle sammen med en familie, ikke som "de er dine så de får du ordne med " og for TS er det snakk om en eller noen få dager.

Anonymous poster hash: 3200a...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke noe om god samvittighet, men vi er ikke steinrike så penger må vi ha. Melk har jeg masse av, og en uke er for meg 7 dager. Selvfølgelig går dette for en liten periode. Om man velger noen med barn fra før må man prøve å se på alle sammen med en familie, ikke som "de er dine så de får du ordne med " og for TS er det snakk om en eller noen få dager.

Anonymous poster hash: 3200a...ab6

Dette skjønner jeg ikke. Jobber mannen din offshore og var borte hele uka, og du hadde likevel hele samværet alene? Siden du fikk under 2 timer søvn i døgnet i 7 dager?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke folk sammen?
Kom det som en overraskelse på TS at mannen skulle ha samvær og være borte i forbindelse med jobb? Hvis det gjorde det så har det lite med mine og dine unger å gjøre. Da har det mye å gjøre med mangelen på kommunikasjon.

Om TS var blitt informert av mannen, og gikk ikvinnefella hvor hun trodde det ikke kom til å bli så ille, eller han kom til å se at hun ble sliten så handler det igjen om kommunkasjon. Min mann ser ikke så godt hvor sliten jeg blir. Men det gjør ingen andre heller. Han spør om han er i tvil.

Når hans barn er hos oss forventer jeg at det er blitt snakket om på forhånd hvis han skal noe som ikke lar seg kombinere med barnet når dette er hos oss. Men det betyr jo ikke at jeg nekter han å dra ut på ting, eller nekter å være sammen med barnet alene. Det betyr bare at jeg forventer at han kommuniserer med meg om slike ting på lik linje med det han ville gjort om barnet var vårt. Da også forventer jeg jo en viss grad av samarbeid? Og samme hvem barna er sine, er det 4 av de + en liten baby, og ferie, så alle er hjemme er det jo litt vanskelig å finne på ting, sysselsette alle osv. Det er sånt man kanskje bør ha litt trening i iallfall, og det er vanskelig å skaffe seg mengdetrening på sånt når man bare har 3 av de på svært begrenset tid.

I veldig mange av disse stebarns trådene kan det likevel virke som det er kommunikasjonen mellom pappaen til barna og barnas stemor som er litt dårlig. Det snakkes kanskje lite fra menns side om forventningene man har til hvordan ting skal virke, hvem som skal stille opp når osv. Og da er det jo opp til en selv å avklare disse tingene. Og man skulle kanskje tro det var lettere når man har egne barn i tillegg, siden man da ofte har vært gjennom en avklaringsrunde allerede med eget barns far?

Det er lov å bli sliten, og da er det lov å si ifra til mannen sin at jeg blir sliten nå. Jeg trenger hjelp. Det kan nok likevel være en fordel å ikke skrike og hyle og skylde på "de j*vla ungene dine". Da de neppe er mer grusomme enn andre barn.



Anonymous poster hash: 1f32b...338
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her helt utslitt og prøver å rydde opp i hodet mitt. Jeg er hjemme med 3 mnd gammel baby og han har 3 barn fra før( jeg har 1). I hverdagen går det fint. Skole, lekser, faste rutiner... Men i ferier er jeg helt utslitt. Det er gutter og de er veldig aktive. Mannen måtte på jobb i dag og jeg nesten begynte å grine når han kom hjem. Det er mye bråk, tull osv sånn at babyen får ikke sove. Det kan ikke være mitt ansvar å passe alle sammen i ferien + å ta meg av en nyfødt.Jeg er trøtt! Hvordan kan man løse en sånn situasjon?

Anonymous poster hash: cd54e...f25

Stakkars deg som valgte å få barn med en fyr som hadde tre stk fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel ikke (bare) om hvem som hadde barn fra før, strengt tatt. Har man barn er det normalt å stille opp, ikke bare la den andre være igjen med alt ansvar. Dette gjelder også i en kjernefamilie. Man forlater ikke bare en 3 mndr. gammel baby og en utslitt mor uten å i det minste legge til rette for at det er mest mulig ro rundt dem. Han er vel ikke fritatt for ansvar, denne mannen til TS, FORDI han har barn med en annen kvinne også??? Årsaken til utmattelsen er ikke viktig her, TS og babyen trenger at mannen stiller opp og organiserer ett eller annet dersom han ikke selv er i stand til å avlaste.

De som skriver her at TS må regne med denne situasjonen som straff for å være sammen med en skilt mann... Hva tenker dere med, egentlig? Mener dere også at alle kvinner som velger å få barn, som straff må regne med å bli utmattet av søvnmangel og mye styr og støy, og at hun må godta at mannen ikke avlaster og at mannen dessuten ikke har ansvar i situasjonen? Empati, folkens!

Denne mannen til TS har også i aller høyeste grad ansvar for sine egne barn? Det er HAN som har avtalt samværet. Han har ansvar for både sine 3 og den nyfødte. Og etter KG-logikk også for barnet som TS har fra før. Det burde vel mannen ha innsett da han skilte seg, ble sammen med en kvinne med barn fra før og dessuten og valgte å få barn med henne... Eller?

Anonymous poster hash: ca452...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler vel ikke (bare) om hvem som hadde barn fra før, strengt tatt. Har man barn er det normalt å stille opp, ikke bare la den andre være igjen med alt ansvar. Dette gjelder også i en kjernefamilie. Man forlater ikke bare en 3 mndr. gammel baby og en utslitt mor uten å i det minste legge til rette for at det er mest mulig ro rundt dem. Han er vel ikke fritatt for ansvar, denne mannen til TS, FORDI han har barn med en annen kvinne også??? Årsaken til utmattelsen er ikke viktig her, TS og babyen trenger at mannen stiller opp og organiserer ett eller annet dersom han ikke selv er i stand til å avlaste.

De som skriver her at TS må regne med denne situasjonen som straff for å være sammen med en skilt mann... Hva tenker dere med, egentlig? Mener dere også at alle kvinner som velger å få barn, som straff må regne med å bli utmattet av søvnmangel og mye styr og støy, og at hun må godta at mannen ikke avlaster og at mannen dessuten ikke har ansvar i situasjonen? Empati, folkens!

Denne mannen til TS har også i aller høyeste grad ansvar for sine egne barn? Det er HAN som har avtalt samværet. Han har ansvar for både sine 3 og den nyfødte. Og etter KG-logikk også for barnet som TS har fra før. Det burde vel mannen ha innsett da han skilte seg, ble sammen med en kvinne med barn fra før og dessuten og valgte å få barn med henne... Eller?

Anonymous poster hash: ca452...a07

Tingen er vel kanskje at fedre og stefedre og menn generelt ikke frekventerer forumet her. Det gir derfor ikke like stor tilfredsstillelse for kaklehønene her å hakke løs etter dem. Man må ta dem som står innenfor rekkevidde for hogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, forhåpentligvis så får slike tråder som det her folk til å tenke over at de ikke bør rushe inn i et forhold eller få barn med folk som allerede har barn fra før pga det er for enkelt til at det blir styr, det gjelder både kvinner og menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev ikke til deg, så leser ikke innlegget ditt.

Anonymous poster hash: 888cd...3ff

Men å svare kunne du, smartasta. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man far, tar man barna.

Du vil at far skal være hjemme da eller? Ta fri på jobb?

Det er da like mye deres hjem, som det er for ditt barn, og deres felles barn?

Ja det er slitsomt med barn.

Viste du ikke det?



Anonymous poster hash: 7e701...34f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er motbydelig og ødelegger alle trådene med de motbydelige svara dine. Finn deg et annet forum.

Anonymous poster hash: 888cd...3ff

Jeg er enig med deg her! :blomst:

Anonymous poster hash: 25f12...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man far, tar man barna.Du vil at far skal være hjemme da eller? Ta fri på jobb?Det er da like mye deres hjem, som det er for ditt barn, og deres felles barn?Ja det er slitsomt med barn.Viste du ikke det? Anonymous poster hash: 7e701...34f

Det høres på deg ut som det nærmest er helt utenkelig at far sørger for at mor og spedbarn får ro og hvile, da det vil gå på bekostning av jobben hans? Saken er at TS holder på å knele og tenger avlastning nå som det er FERIE - som er det det handler om her.

Blodtåka senker seg umiddelbart når begrepet "stebarn" dukker opp i en tråd. Folk blir jo helt irrasjonelle. Hva skilte fedre og mødre uten samboere gjør for å organisere samvær og ferier har kanskje du svar på, du som vet hvordan det er å ha barn.

Anonymous poster hash: ca452...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...