Gå til innhold

stebarn, ferie osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart hvordan stebarn er noe biologisk far kan velge bort til fordel for f.eks å jobbe under samværstid, mens en stemor er på blankokontrakt på å stå på pinne for dem.

Dette er faktisk kjønnsuavhengig, og det hanldler ikke om å kunne velge bort, men om å kunne ha barnet selv om man må jobbe. Å velge bort barnet ville vært å ikke hatt samvær fordi stemor ikke gidder å bidra til at far og barn kan få tid sammen på ettermiddagene/kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt større frihet er en av fordelene ved å ha ny partner.

Så ts er nå et frynsegode for mannen sin? Jeg la ikke se at hun drar fordel av denne påståtte større friheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts er nå et frynsegode for mannen sin? Jeg la ikke se at hun drar fordel av denne påståtte større friheten.

Selvfølgelig har hun det. Hun kan også gå hjemmefra mens mannen er hjemme med hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk kjønnsuavhengig, og det hanldler ikke om å kunne velge bort, men om å kunne ha barnet selv om man må jobbe. Å velge bort barnet ville vært å ikke hatt samvær fordi stemor ikke gidder å bidra til at far og barn kan få tid sammen på ettermiddagene/kveldene.

Igjen, det er ikke snakk om barnet. Det er snakk om 3 barn i tillegg til hennes 2 egne.

Hvor ofte har du hatt ansvar for 4 aktive unger og 1 spedbarn flere fridager i strekk? TS er så sliten at hun gråter. På den tiden sover spedbarn flest ikke natten gjennom heller.

Far får finne en løsning, f.eks betalt barnevakt, hjelp fra familie eller å ta avspasering/feriedager/permisjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har hun det. Hun kan også gå hjemmefra mens mannen er hjemme med hennes barn.

Ikke en imponerende deal. Hun ammer gjerne og er da i prinsippet neppe fri til stikke av fra alt i en arbeidsdags lengde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her helt utslitt og prøver å rydde opp i hodet mitt. Jeg er hjemme med 3 mnd gammel baby og han har 3 barn fra før( jeg har 1). I hverdagen går det fint. Skole, lekser, faste rutiner... Men i ferier er jeg helt utslitt. Det er gutter og de er veldig aktive. Mannen måtte på jobb i dag og jeg nesten begynte å grine når han kom hjem. Det er mye bråk, tull osv sånn at babyen får ikke sove. Det kan ikke være mitt ansvar å passe alle sammen i ferien + å ta meg av en nyfødt.Jeg er trøtt! Hvordan kan man løse en sånn situasjon?

Anonymous poster hash: cd54e...f25

Du valgte å slå deg ned sammen med en som har barn fra før av: da må du regne med og tåle dette!

Hvis ikke må dere som klager og ikke takler andres barn velge dere en mann uten barn fra for av eller forbli single/ha uforpliktende forhold!!!

Anonymous poster hash: 5fb36...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du valgte å slå deg ned sammen med en som har barn fra før av: da må du regne med og tåle dette!

Hvis ikke må dere som klager og ikke takler andres barn velge dere en mann uten barn fra for av eller forbli single/ha uforpliktende forhold!!!

Anonymous poster hash: 5fb36...61a

Hvorfor er det hun som må tåle, mens mannen kan kose seg på jobb?

Jeg mistenker at det er mange skilte mødre med egeninteresser som svarer her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det hun som må tåle, mens mannen kan kose seg på jobb?

Jeg mistenker at det er mange skilte mødre med egeninteresser som svarer her.

Mmm.. Pose og sekk egeninteresser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Rart hvordan stebarn er noe biologisk far kan velge bort til fordel for f.eks å jobbe under samværstid, mens en stemor er på blankokontrakt på å stå på pinne for dem.

Når man er en familie er det da naturlig at den som er hjemme tar seg av barna? Far er på jobb, tjener penger som familien trenger. Det har ikke noe med "blankokontrakt" å gjøre, men en praktisk ordning for å få hjulene til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Hvorfor er det hun som må tåle, mens mannen kan kose seg på jobb?

Jeg mistenker at det er mange skilte mødre med egeninteresser som svarer her.

Jeg blir helt målløs av kommentarer som denne og endel andre. Man går ikke på jobb for å kose seg, men fordi det er nødvendig for å skaffe penger til familien, innbefattet hun som "sliter ræva av seg" hjemme med barna. Voks opp folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt målløs av kommentarer som denne og endel andre. Man går ikke på jobb for å kose seg, men fordi det er nødvendig for å skaffe penger til familien, innbefattet hun som "sliter ræva av seg" hjemme med barna. Voks opp folkens!!

Hun tjener sannsynligvis penger selv, hun er jo i barselpermisjon for å ta seg av den nyfødte. Som ikke har det optimalt for tiden, i et bråkete hus hvor den ikke får sovet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er en familie er det da naturlig at den som er hjemme tar seg av barna? Far er på jobb, tjener penger som familien trenger. Det har ikke noe med "blankokontrakt" å gjøre, men en praktisk ordning for å få hjulene til å gå rundt.

Hvor ofte passet du 3 barn i tillegg til 2 egne, hvorav 1 er nyfødt og 3 er husvarme, men ikke dine egne, og hvor oppdrageren ikke har vært flink til å sette grenser, som hun sier?

Hvis en nybakt mor sier hun er sliten her inne, får hun støtte, når ansvaret begrenser seg til henne selv og 1 stk baby.

Når hun derimot har en til, og er pålagt ansvar for 3 aktive og ikke så veloppdragne barn i tillegg til å ta seg av spedbarnet og eget barn, så kan hun takke seg selv for å ha gått inn i et forhold med en mann som har barn fra før, og det finnes ingen begrensninger for hva hun skal greie. For han skal ha sin frihet, selvsagt, og hun må bare gape over alt han går ifra.

Skjønner ikke hvordan min mann har hatt samvær med sitt barn i det hele tatt tidligere, han som ikke hadde live in nanny/jeg mener samboende dame, i 10 år etter skilsmissen. Full jobb i ansvarskrevende stilling har han også hatt samtidig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt målløs av kommentarer som denne og endel andre. Man går ikke på jobb for å kose seg, men fordi det er nødvendig for å skaffe penger til familien, innbefattet hun som "sliter ræva av seg" hjemme med barna. Voks opp folkens!!

Jeg kan forresten love at min mann ville valgt en arbeidsdag fremfor å underholde 5 barn inkludert 1 spedbarn alene uten å blunke. Det ville jeg også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan løste mannen din samværet i ferier med barna sine før du kom inn i bildet? Regner med at han var sammen med dem, dvs. tok dager av egen ferie, avspasering osv.

Hvorfor kan han ikke gjøre det samme nå? Ta med de største barna ut på tur og aktiviteter, og slik avlaste deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du pålagt å passe hans barn eller sa du fra at du ikke orket dette på noen måte? Jeg har selv 2 Stebarn, og når de er her er de like mye mitt ansvar som min manns, vi er jo en familie alle sammen. I sommer var jeg hjemme med de en uke fordi far måtte jobbe. Vårt fellesbarn var da 1,5 måned og med kolikkbaby sov jeg 13 timer på en uke. Utslitt ja, men med god samvittighet fordi jeg hadde bidratt når far måtte jobbe. Om du ikke ønsker sier du ifra. Da innse det sikkert eldre barn i nabolaget som kan komme å passe, eller får de helst ikke være hjemme?

Anonymous poster hash: 3200a...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du pålagt å passe hans barn eller sa du fra at du ikke orket dette på noen måte? Jeg har selv 2 Stebarn, og når de er her er de like mye mitt ansvar som min manns, vi er jo en familie alle sammen. I sommer var jeg hjemme med de en uke fordi far måtte jobbe. Vårt fellesbarn var da 1,5 måned og med kolikkbaby sov jeg 13 timer på en uke. Utslitt ja, men med god samvittighet fordi jeg hadde bidratt når far måtte jobbe. Om du ikke ønsker sier du ifra. Da innse det sikkert eldre barn i nabolaget som kan komme å passe, eller får de helst ikke være hjemme?

Anonymous poster hash: 3200a...ab6

Har du en mann som har god samvittighet for å la sin kvinne med 6 uker gammel baby måtte holde på sånn? Er 13 timer på 7 dagers uke eller 5? Du risikerer å miste melken og psyken hvis det er 2 timer per døgn.

Og hadde det gått greit med to til, som er realiteten til TS?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri påstått noe annet enn at det er hele "den nye" familien barne skal ha samvær med. Om faren er borte hele døgnet, velger vi å ha samvær en annen gang (på samme måte som mitt barn helst er hos sin far om jeg er borte lenge), men om han er noen timer på jobb, har de masse tid sammen etter jobb. Litt større frihet er en av fordelene ved å ha ny partner.

Neinei, mener ikke at det er akkurat du som har sagt det. Mener det generelt. Stort sett alltid i stemortråder får stemor beskjed om at ungen ikke er hennes og at det ikke er hun som har samvær med barnet. Men siden ts har fått et felles barn med far, virker det nesten som at det er til pass for henne å sitte alene med 4-5 unger.

Anonymous poster hash: 70b5e...4ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Utfra det mange her skriver så ser dere ikke på familier med mine,dine og ev. våre barn som EN familie?

Det virker som om det er tre familier i det jeg ser på som en: faren med sine særkullsbarn, moren med sine særkullsbarn og mor og far og fellesbarn.

Forferdelig slitsomt spør du meg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er storesøsknene store nok til å leke alene ute? I så fall send dem ut, så kan de bråke fra seg der så babyen får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra det mange her skriver så ser dere ikke på familier med mine,dine og ev. våre barn som EN familie?

Det virker som om det er tre familier i det jeg ser på som en: faren med sine særkullsbarn, moren med sine særkullsbarn og mor og far og fellesbarn.

Forferdelig slitsomt spør du meg :vetikke:

Det er nettopp det som er poenget mitt. Vi har X barn, hvem som er biologisk forelder til hvem er uvesentlig i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...