Gå til innhold

Når tar man eggløsningstesten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan få oversikt over syklusen; når tar jeg eggløsningstesten? Har bestilt 7 stk...

Skal jeg ta test hvis jeg får utflod f.eks? Merker ingenting når jeg har eggløsning annet enn litt utflod... Eller skal jeg ta 1-1,5 uker etter endt mens?

Anonymous poster hash: c6b29...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følg skjemaet som står i bruksanvisningen til testen. Det kommer an på sykluslengde når du skal begynne å teste.



Anonymous poster hash: 8426e...956
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvor lenge holder 7 tester, da? Jeg vet ikke nøyaktig sykluslengde heller.

Anonymous poster hash: c6b29...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 tester er ingenting. Jeg testet fra 9-10 DPO og måtte teste både morgen og kveld for å oppdage EL.

Anonymous poster hash: b6375...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvor lenge holder 7 tester, da? Jeg vet ikke nøyaktig sykluslengde heller.

Anonymous poster hash: c6b29...404

For de aller fleste vil 7 tester holde i to sykluser. Men kommer an på hvor lenge man må teste for å få positiv test.

Jeg har 7 tester i 3-4 sykluser for jeg har så tydelige tegn på el. Så jeg bare tester for å bekrefte og trenger bare teste 1-2 dager.

Anonymous poster hash: 8426e...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er kroppens egne symptomer på eggløsning da? Bortsett fra utflod..

Anonymous poster hash: c6b29...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg ikke kupper tråden din nå TS...

Men hvis man har en skikkelig uregelmessig syklus, når bør man teste da? Så snart mensen er over og til man oppdager EL? Må man da teste flere ganger daglig fra dag 1, eller kan man teste annenhver dag til testene blir sterkere?

Har ikke bestilt tester ennå, derfor jeg spør. Hvis jeg må teste flere ganger daglig vil jeg ikke ta meg råd eller ork til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger daglig?.. Nei.. En eggløsningstest viser vel positiv selvom man hadde eggløsning for 1 dag siden?

Anonymous poster hash: c6b29...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger daglig?.. Nei.. En eggløsningstest viser vel positiv selvom man hadde eggløsning for 1 dag siden?

Anonymous poster hash: c6b29...404

Nei den viser vel positivt 1-2 døgn FØR EL, ikke etter.

Og har lest her at mange anbefaler å teste flere ganger daglig, fordi den er positiv i så kort tid. Men tester man flere ganger daglig hver dag, eller..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg tar EL-test idag og den er negativ, så er det vel lite sannsynlig at jeg får eggløsning de neste dagene, mtp at det er 14 dager til neste mens, og jeg har hatt menssmerter og utflod (noe jeg tolker som eggløsning) i et par dager?

Anonymous poster hash: c6b29...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...