Gå til innhold

Hvorfor får dere barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er forundret... Foreldre kommer med barna i barnehagen i jula selv om de ha fri selv, og grunnene er latterlige.

"Så vi får vasket litt hus"

"Så får jeg gått på café i ro og fred"

"Så får jeg handlet inn til helga"

Er barna deres virkelig så til bry og i veien at dere utnytter enhver sjangse til å få andre til å passe de? Ønsker dere ikke å inkludere barna deres i daglige gjøremål for å gi de nye erfaringer og læring? Klarer dere ikke å vaske hus eller å handle med barna deres til stede?

Hilsen frustrert barnehageansatt!

Anonymous poster hash: 5480c...a12

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke du i barnehagen, og skal passe på disse barna uavhengig av hva slags grunn foreldrene har for å levere dem der?

Som det høres ut for meg, kan det hende du bør se deg om etter et annet yrke?

Anonymous poster hash: 9c727...551
  • Liker 32
Skrevet

Alle trenger en pause i blant, selv foreldre. :)

• Liker 9
Skrevet

Jeg fikk mine for å ha noen å kose med! :hug:

Anonymous poster hash: 8478d...497
  • Liker 3
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Er veldig viktig med sosialisering med andre barn også. Er ikke så mange barn ute i gatene lenger slik det var før.

• Liker 8
Skrevet

Er veldig viktig med sosialisering med andre barn også. Er ikke så mange barn ute i gatene lenger slik det var før.

Barna er i barnehagen hele resten av året, tror ikke d står på nok sosialisering. Finn på noe sammen med barna deres!!!

Anonymous poster hash: bc44e...bc3

• Liker 24
Skrevet

Jobber ikke du i barnehagen, og skal passe på disse barna uavhengig av hva slags grunn foreldrene har for å levere dem der?

Som det høres ut for meg, kan det hende du bør se deg om etter et annet yrke?

Anonymous poster hash: 9c727...551

Tror ikke du forsto poenget mitt. Jeg brenner for yrket mitt, men brenner foreldrene for barna sine?
  • Liker 16
Skrevet

I romjula er det vel nok barn i gatene (det er hvertfall fullt opp i gata hvor jeg bor), dessuten får det vel nok sosialisering når de er i barnehagen resten av året.

• Liker 11
Skrevet

Mange får barn fordi de tror at man må ha barn.

Anonymous poster hash: 71dda...c38
  • Liker 32
Skrevet

Det tror jeg også, forsi samfunnet forventer det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror mange vil ha barn, men de vil også realisere seg selv, de vil også ha en karriere, de vil også ha sine venninnekvelder og sine gutteturer, de vil også ha alenetid...

Sier ikke at ikke disse behovene er legitime, men at det er mindre forståelse for hva man må ofre når man får barn enn tidligere. Og der har noen feminister skylden for sitt pjatt om kvinners muligheter til å "ha alt". Noe må kuttes ned på, og noen betaler prisen.

Anonymous poster hash: 86408...2a0

• Liker 7
Skrevet

Er mer stress nå enn før. Man må sette av tid til ditten og datten, alt må planlegges og man rekker ikke alltid alt. Så jeg kan skjønne om noen sender barnet i barnehagen på en fridag, har gjort det selv noen ganger. At det er jul har da ikke noe å si. Hva hvis man har fri 14. april eller 12. august, skal man holde ungen hjemme da og? Skal ungen være hjemme hver eneste fridag?

Vi har forøvrig begge fri hele romjula i år, så vi har ungen hjemme. Spørs om det blir sånn til neste år.

Anonymous poster hash: 2636a...0e4

• Liker 3
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Barna er i barnehagen hele resten av året, tror ikke d står på nok sosialisering. Finn på noe sammen med barna deres!!!Anonymous poster hash: bc44e...bc3

jeg har ikke barn, bare ytret min mening. Trenger ikke bli sint.
Skrevet

Det er utrolig deilig å få vaska huset uten ungene i hæla.

Å dra å butikken alene uten barn kan føleles som reine ferien. Det er slitsomt å være mor, kollega, venn, etc

At man vil ha litt helt-alenetid betyr ikke at man ikke 'brenner for' barna sine.

Har du TS barn? Virker ikke som det.

Anonymous poster hash: 61a34...d95
  • Liker 21
Skrevet

Jeg tror mange vil ha barn, men de vil også realisere seg selv, de vil også ha en karriere, de vil også ha sine venninnekvelder og sine gutteturer, de vil også ha alenetid...

Sier ikke at ikke disse behovene er legitime, men at det er mindre forståelse for hva man må ofre når man får barn enn tidligere. Og der har noen feminister skylden for sitt pjatt om kvinners muligheter til å "ha alt". Noe må kuttes ned på, og noen betaler prisen.

Anonymous poster hash: 86408...2a0

Derfor øker andelen brudd og rike foreldre bor hver for seg i hver sin bolig like ved hverandre og har barna annenhver uke 50/50 delt bosted.

Anonymous poster hash: 10151...0b6

• Liker 2
Skrevet

Er mer stress nå enn før. Man må sette av tid til ditten og datten, alt må planlegges og man rekker ikke alltid alt. Så jeg kan skjønne om noen sender barnet i barnehagen på en fridag, har gjort det selv noen ganger. At det er jul har da ikke noe å si. Hva hvis man har fri 14. april eller 12. august, skal man holde ungen hjemme da og? Skal ungen være hjemme hver eneste fridag?

Vi har forøvrig begge fri hele romjula i år, så vi har ungen hjemme. Spørs om det blir sånn til neste år.

Anonymous poster hash: 2636a...0e4

Hva slags ditten og datten er det du mener tar mer tid nå enn før? Og jeg mener generelt når foreldre har fri, 90% sender barna i barnehagen uansett. De unner ikke barna en fridag fra all ekstra lyden og kampen om oppmerksomheten blant 15 andre barn.

• Liker 6
Skrevet

Har ikke helt skjønt meg på den at man har fått barn og sender barna i barnehagen/sfo hvis man ikke jobber i ferier.

Og jeg jobber IKKE i barnehage eller med barn... Jeg kan helt fint få barnevakt et par timer om jeg ønsker å ta meg en kopp kaffe med ei venninne, men hvis jeg skal være ærlig så pleier vi å ta med barna våre.

Vi har såpass kustus på barna våre at de ikke løper rundt som villmenn og kan sitte stille i en time eller to. Nå i 9 år har dette ikke vært noe problem og det er selv om jeg har et helt vanlig barn som henger i lysekronene ved første mulighet.

Anonymous poster hash: 9bb4f...a8a
  • Liker 5
Skrevet

Det er utrolig deilig å få vaska huset uten ungene i hæla.

Å dra å butikken alene uten barn kan føleles som reine ferien. Det er slitsomt å være mor, kollega, venn, etc

At man vil ha litt helt-alenetid betyr ikke at man ikke 'brenner for' barna sine.

Har du TS barn? Virker ikke som det.

Ja, det er helt sikkert deilig. For i dag er dere så heldige å har barnehage åpen nesten 24/7 til å passe(og oppdra) deres barn mens dere får "alenetid". Folk skjønner ikke at når man får barn må man sette seg selv tid side. Dere burde heller si at det er deilig med hjemmedag med barna deres? Ta dere tid til å ta barna med på gjøremålene. Jeg venter barn selv, og noen av grunnene er at jeg er ferdig med "alenetiden", og fordi jeg ønsker å gi barnet mitt min oppmerksomhet så mye jeg kan!:)

• Liker 7
Skrevet

Har ikke helt skjønt meg på den at man har fått barn og sender barna i barnehagen/sfo hvis man ikke jobber i ferier.

Og jeg jobber IKKE i barnehage eller med barn... Jeg kan helt fint få barnevakt et par timer om jeg ønsker å ta meg en kopp kaffe med ei venninne, men hvis jeg skal være ærlig så pleier vi å ta med barna våre.

Vi har såpass kustus på barna våre at de ikke løper rundt som villmenn og kan sitte stille i en time eller to. Nå i 9 år har dette ikke vært noe problem og det er selv om jeg har et helt vanlig barn som henger i lysekronene ved første mulighet.

Anonymous poster hash: 9bb4f...a8a

Amen!👍
Skrevet

Ja, det er helt sikkert deilig. For i dag er dere så heldige å har barnehage åpen nesten 24/7 til å passe(og oppdra) deres barn mens dere får "alenetid". Folk skjønner ikke at når man får barn må man sette seg selv tid side. Dere burde heller si at det er deilig med hjemmedag med barna deres? Ta dere tid til å ta barna med på gjøremålene. Jeg venter barn selv, og noen av grunnene er at jeg er ferdig med "alenetiden", og fordi jeg ønsker å gi barnet mitt min oppmerksomhet så mye jeg kan! :)

Nei vettu hva!?!?!

Jeg har barnet mitt med OVERALT, uansett om jeg vil eller ei! Jeg har ikke valg som alenemor. Så om jeg velger å dra i butikken FØR jeg henter barnet, skal jeg da bli dømt av deg???

Ja, jeg er ferdig med festing og alt det der. Det er alikevel deilig å være kun meg til tider, ikke mange minuttnene det er snakk om, men 15 min helt alene på butikken mellom en hektisk dag på jobb og en hektisk ettermiddag det tar jeg meg av og til tid til.

Du kan ikke, uansett hvor mye du vil gi ett barn ALL din oppmerksomhet. Du må også tenke på deg selv, hvis ikke så kommer du til å bli gal.

Barnet har hatt fri HELE jula og skal ikke tilbake før den 6 januar. Den 5 januar er det planleggingsdag, så da blir barnet med meg på jobb.

Lykke til med deg og barnet ditt. Og ikke kom hit og klag når du ikke får 5 min alenertid

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...