Gå til innhold

Hvordan uttales Adelia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Adeeelia

Anonymous poster hash: 3b2e3...e03

Hvorfor drar du e-en? Det holder med å si at du legger trykket på annen stavelse, altså e-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adeeelia

Enig.

ADeeelia. Kort a, trykk på d, lang e.

Anonymous poster hash: cdff8...68f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Enig.

ADeeelia. Kort a, trykk på d, lang e.

Trykket ligger alltid på en vokal, her på e-en.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drar du e-en? Det holder med å si at du legger trykket på annen stavelse, altså e-en.

Når noen skal beskrive hvordan de uttaler noe så skriver man ofte slik det høres. Det er ikke alle som kan skrive fonetisk...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på e'en fordinjeg illustrerer hvordan det skal uttales. Hva tror du egentlig?

Det er ikke mindre komplisert å skrive at man legger trykk på e'en.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket ligger alltid på en vokal.

Kjære vene...

D'en er tydelig, ikke L'en feks. Dette skjønte du helt fint at jeg mente, nå vil du bare få meg til å fremstå som dum fordi jeg ikke kan beskrive lyder korrekt. (Skjønner ikke helt poenget med det, TS får svar om hvordan andre uttaler dette navnet, og det var vel målet, ikke å bruke korrekte betegnelser så lenge man får frem hva man mener. )

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kjære vene...

D'en er tydelig, ikke L'en feks. Dette skjønte du helt fint at jeg mente, nå vil du bare få meg til å fremstå som dum fordi jeg ikke kan beskrive lyder korrekt. (Skjønner ikke helt poenget med det, TS får svar om hvordan andre uttaler dette navnet, og det var vel målet, ikke å bruke korrekte betegnelser så lenge man får frem hva man mener. )

Det var ikke min mening å fremstille deg som dum. Jeg sier bare at det ikke går an å legge trykket på konsonanter. Det må nødvendigvis ligge på en vokal. For alt jeg vet kan det hende at Adelia kan uttales på flere måter. Jeg har aldri hørt navnet før. Selv ville jeg altså ha uttalt det med trykk på e-en, Adelia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke min mening å fremstille deg som dum. Jeg sier bare at det ikke går an å legge trykket på konsonanter. Det må nødvendigvis ligge på en vokal. For alt jeg vet kan det hende at Adelia kan uttales på flere måter. Jeg har aldri hørt navnet før. Selv ville jeg altså ha uttalt det med trykk på e-en, Adelia.

Jeg mente at jeg ville ha D'en som en tydelig konsonant (akkurat det samme som deg tror jeg). Du skrev flere innlegg som hvorfor noen skrev flere e'er osv, men alle skjønner jo hva meningen er. Jeg kan ikke korrekte uttrykk for å beskrive hvordan noe uttales, men jeg tror ingen har problemer med å ta med mitt svar også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg mente at jeg ville ha D'en som en tydelig konsonant (akkurat det samme som deg tror jeg). Du skrev flere innlegg som hvorfor noen skrev flere e'er osv, men alle skjønner jo hva meningen er. Jeg kan ikke korrekte uttrykk for å beskrive hvordan noe uttales, men jeg tror ingen har problemer med å ta med mitt svar også.

OK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som "Adde-leah" eller "Adeeeee-liiiia" Anonymous poster hash: b0629...e34

Altså, men her var det noen snodige svar. :klo:

Adelia uttales (som alle egennavn) slik eieren av navnet instruerer.

Om vedkommende vil ha det uttalt slik eller sånn vet da virkelig ingen på kg. Derfor presenterer vi oss for hverandre. Og så hermer vi etter uttalen til navneeiger.

Anonymous poster hash: 1d43d...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen skal beskrive hvordan de uttaler noe så skriver man ofte slik det høres. Det er ikke alle som kan skrive fonetisk... Anonymous poster hash: cdff8...68f

Tenk at du måtte forklare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...