AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #101 Del Skrevet 5. januar 2015 Er det pga regjeringen? Isåfall bytter jeg parti. Helvete, er mye penger! Samt gebyret til Lånekassen som ble omtalt på nyhetene igår. Hva er poenget med å flå STUDENTER ???Anonymous poster hash: c5125...b1c En slik ordning går ikke utover studenter. Elever som tar opp eksamen fra VGS er ikke studenter. At du vil bytte parti på grunn av én ordning du ikke liker, som du absolutt ikke har noen legitime argumenter imot, sier mer om deg enn noe annet. Det er vel ikke et privilegium, Norge er avhengig av en velutdannet befolkning for å kunne være med internasjonalt i fremtiden. Anonymous poster hash: c6d6f...900 Å ha gratis skole er et privilegium. Å få kunne forbedret karakterene sine (som for øvrig ikke er mulig i Danmark for eksempel) er også et privilegium. Å kunne studere er et privilegium. Det virker som om du trenger en realitetsorientering om hvordan det er i land utenfor Europa. Anonymous poster hash: 0f721...fab 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #102 Del Skrevet 6. januar 2015 Det er så vidt meg bekjent veldig lenge siden sist avgiften på privatisteksamen økte. Ergo har det blitt billigere og billigere å ta privatisteksamen for hvert år. Så avgiftsøkningen er faktisk helt betimelig. Den er nok nå omtrent på samme nivå som da forrige avgift ble satt dersom man regulerer for økt lønn etc.Anonymous poster hash: 365c3...779 Da avslører du at det er lenge siden du har tatt en privatisteksamen, om du noen gang har. Prisen har steget hver eneste år. Så ingen fare for at det har blitt billigere og billigere Anonymous poster hash: 186f7...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #103 Del Skrevet 6. januar 2015 Kan noen gi meg en god grunn for hvorfor de i hele tatt gidder å gjøre det der? Det er så smålig av den norske stat. Anonymous poster hash: f6365...94b Grunnen er at de har et regelverk som rett og slett tvinger folk til å melde seg opp til eksamen uten å vite om de kommer til å være klare eller ikke 4-5 måneder senere. Anonymous poster hash: 91cc6...3e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #104 Del Skrevet 6. januar 2015 Grunnen er at de har et regelverk som rett og slett tvinger folk til å melde seg opp til eksamen uten å vite om de kommer til å være klare eller ikke 4-5 måneder senere. Anonymous poster hash: 91cc6...3e1 Gud bedre. Dersom man velger å ta opp ett fag/ta ett nytt fag, så er det jo bare å begynne og jobbe med faget med en gang man bestemmer seg for det. Da blir man klar til eksamen (med mindre det er et fag som er for vanskelig for en. Da blir man aldri klar). Men det er jo fryktelig mange som melder seg opp i kreti og pleti for så å dangle rundt til det er igjen få uker til eksamen. Da kan det bli vanskelig å rekke og bli klar til særlig i realfagene. Men det har man jo gjort til selv, ved ikke å gidde og jobbe jevnt med faget hele semesteret. Anonymous poster hash: 365c3...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #105 Del Skrevet 6. januar 2015 Gud bedre. Dersom man velger å ta opp ett fag/ta ett nytt fag, så er det jo bare å begynne og jobbe med faget med en gang man bestemmer seg for det. Da blir man klar til eksamen (med mindre det er et fag som er for vanskelig for en. Da blir man aldri klar). Men det er jo fryktelig mange som melder seg opp i kreti og pleti for så å dangle rundt til det er igjen få uker til eksamen. Da kan det bli vanskelig å rekke og bli klar til særlig i realfagene. Men det har man jo gjort til selv, ved ikke å gidde og jobbe jevnt med faget hele semesteret. Anonymous poster hash: 365c3...779 Si det til alle sammen som ikke møter opp. Det er jo en hel del da det er på grunn av disse eksamensavgiften har økt. Det er DET som gjør det til en enorm utgift for staten. Anonymous poster hash: 0f721...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #106 Del Skrevet 6. januar 2015 Fy faen. Er det flere som kjenner at de bare HATER Torbjørn Røe Isachsen nå!??!!? FYTTI HELVETE!! Han har hele tiden vært klar på at det er altfor mange som tar høyere utdannelse i Norge, og nå gjør han alt for å presse folk til å la være å ta høyere utdannelse og heller sitte i kassa på Rema eller være søppeltømmer. Faen jeg hater den fyren. Nå må jeg ut med 12 jævla tusen kroner for å ta de fagene jeg hadde planlagt. 2000 kroner for HVER eksamen i Norsk!! Og jeg må ta alle tre!! Fy faen! Anonymous poster hash: 245be...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #107 Del Skrevet 6. januar 2015 Fy faen. Er det flere som kjenner at de bare HATER Torbjørn Røe Isachsen nå!??!!? FYTTI HELVETE!! Han har hele tiden vært klar på at det er altfor mange som tar høyere utdannelse i Norge, og nå gjør han alt for å presse folk til å la være å ta høyere utdannelse og heller sitte i kassa på Rema eller være søppeltømmer. Faen jeg hater den fyren. Nå må jeg ut med 12 jævla tusen kroner for å ta de fagene jeg hadde planlagt. 2000 kroner for HVER eksamen i Norsk!! Og jeg må ta alle tre!! Fy faen! Anonymous poster hash: 245be...936 Det er jo tre separate fag. Du "må" ikke ta eksamen i de fagene. Anonymous poster hash: 0f721...fab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #108 Del Skrevet 6. januar 2015 Det er jo tre separate fag. Du "må" ikke ta eksamen i de fagene. Anonymous poster hash: 0f721...fab Det må jeg vel. Norsk hovedmål, sidemål og muntlig. Det blir tre eksamener det. Anonymous poster hash: 245be...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #109 Del Skrevet 6. januar 2015 Det må jeg vel. Norsk hovedmål, sidemål og muntlig. Det blir tre eksamener det. Anonymous poster hash: 245be...936 Huff, det er utrolig hvor dyrt det er blitt. Hva satser du på å få av karakter? hvilket studie skal du på? Hvilke flere eksamener skal du ha? Jeg skal ha rundt 10 selv, 5 er forbedringer... 15 000 Anonymous poster hash: c6d6f...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #110 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg kjenner og at jeg hater TRI en goood del akkurat nå.. Men heldigvis er min tid på Bjørknes over og jeg har bare 3 fag igjen å ta, så det går greit sånn sett. Men synes likevel det er en urimelig avgjørelse. Men tror dere at dette kommer til å reflekteres i poengsummene nå? Dersom det er mange som ikke har råd til å ta alle eksamene de hadde tenkt det kommende halvåret pga økingen, så kan jo kanskje poengsummene synke litt, eller? Anonymous poster hash: 186f7...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #111 Del Skrevet 6. januar 2015 Det må jeg vel. Norsk hovedmål, sidemål og muntlig. Det blir tre eksamener det. Anonymous poster hash: 245be...936 Nei. Du "må" ikke ta opp eksamener. Du velger det. Det er en forskjell. Anonymous poster hash: 0f721...fab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #112 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg kjenner og at jeg hater TRI en goood del akkurat nå.. Men heldigvis er min tid på Bjørknes over og jeg har bare 3 fag igjen å ta, så det går greit sånn sett. Men synes likevel det er en urimelig avgjørelse. Men tror dere at dette kommer til å reflekteres i poengsummene nå? Dersom det er mange som ikke har råd til å ta alle eksamene de hadde tenkt det kommende halvåret pga økingen, så kan jo kanskje poengsummene synke litt, eller? Anonymous poster hash: 186f7...1a5 Antakeligvis ikke. Anonymous poster hash: 0f721...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #113 Del Skrevet 6. januar 2015 Antakeligvis ikke. Anonymous poster hash: 0f721...fab Hvorfor? Anonymous poster hash: c6d6f...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andersg Skrevet 6. januar 2015 #114 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Nei. Du "må" ikke ta opp eksamener. Du velger det. Det er en forskjell. Anonymous poster hash: 0f721...fab Når man tar opp fag som privatist, så må man ta opp 3 eksamener som er bokmål,sidemål og muntlig. Hvis man har tatt 2 av 3 eksamene så får man ikke bestått i faget norsk. Så jo, vi privatister må ta 3 eksamener i norsk. Endret 6. januar 2015 av Andersg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #115 Del Skrevet 6. januar 2015 Du forstår simpelheten ikke poenget mitt, selv om jeg har skrevet det to ganger allerede. Anonymous poster hash: 0f721...fab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #116 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg kjenner og at jeg hater TRI en goood del akkurat nå.. Men heldigvis er min tid på Bjørknes over og jeg har bare 3 fag igjen å ta, så det går greit sånn sett. Men synes likevel det er en urimelig avgjørelse. Men tror dere at dette kommer til å reflekteres i poengsummene nå? Dersom det er mange som ikke har råd til å ta alle eksamene de hadde tenkt det kommende halvåret pga økingen, så kan jo kanskje poengsummene synke litt, eller? Anonymous poster hash: 186f7...1a5 Over tid vil de nok synke noe. Anonymous poster hash: 365c3...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #117 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg kjenner og at jeg hater TRI en goood del akkurat nå.. Men heldigvis er min tid på Bjørknes over og jeg har bare 3 fag igjen å ta, så det går greit sånn sett. Men synes likevel det er en urimelig avgjørelse. Men tror dere at dette kommer til å reflekteres i poengsummene nå? Dersom det er mange som ikke har råd til å ta alle eksamene de hadde tenkt det kommende halvåret pga økingen, så kan jo kanskje poengsummene synke litt, eller? Anonymous poster hash: 186f7...1a5 Jeg tror ikke de vil synke i noe særlig grad når det gjelder veldig populære studier med mange søkere (eks medisin..). Dette fordi folk som er veldig motiverte for studiet ofte er så desperate etter å komme inn at de gjør hva som helst, selv om det vil koste dem ganske mye penger. De som faller fra fordi de ikke har penger vil ikke veie opp for den genstående store søkermassen. Anonymous poster hash: e6224...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå