Gå til innhold

Trampe er på tjukken!

Trampe

Anbefalte innlegg

Kommet dere hjem? Det er tar med det hvor lite søvn en faktisk kan klare seg med, men det er jammen meg godt å få litt søvn når det står på også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi kom oss hjem. Må tilbake om noen timer, men har fått sovet hjemme. Mannen sover med storesøster, og jeg og lille har sovet i dobbeltsenga. Han lå i midten, og jeg har klatret over ham alt etter hvilken pupp som sto for tur. Vi har fulgt en fast rytme i natt: puppe litt, sove en time, puppe litt til, sove en time osv. Et bleieskift i midten et sted, og en totimersøkt med søvn. Helt grei natt, og han har ihvertfall ikke holdt noen andre enn meg våken.

Melka er på tur. Puppene har vokst i løpet av natta, og det var tydelig forskjell etter amming. Regner med at han ikke våkner så hyppig når han får mer mat om gangen. Tror jeg vokser ut av ammebhene jeg har kjøpt. De var ikke så gode som jeg trodde... Må på leting etter triumph sine.

Jeg hadde glemt hvor vondt det er å legge babyen til. Det blir mange grimaser her, men det er innmari koselig å amme :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal begynne å skrive fødselshistorien. Den blir laaaaang, så jeg må nok ta den i puljer. Kanskje vente til fionel og Dyregod er ferdige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at første natten hjemme har gått greit :jepp: 

Og veldig godt at melken er på vei! Jeg hadde kjøpt inn Bravado seamless amme-bh, men fikk ikke bruk for den dessverre pga lite/ingen melk. Håper du finner amme-bher i rett størrelse.

Er storebror på tur enda? Tanker meg han gleder seg til å kose med lillebroren :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har selvsagt en litt lengre soveøkt her nå. Han har sovet i to timer, og jeg trodde han skulle sove bare litt etter amming, så jeg lot være å legge meg da han sovnet. Kjempesmart. :roll:

Jeg kjenner at jeg er litt irritert også. Jeg la meg i går klokka ti med lillebror. Jeg hørte mannen flere ganger, og han gikk og la seg på storesøsters rom rundt halv ett. Jeg har jo vært våken halve natta, og sto opp halv sju. Jeg vet at han må ha hørt at jeg var våken da, men han sto ikke opp. Storesøster sto opp for en halvtime siden, men ingen tegn til mannen. Altså, hallo? Skal jeg ta hele natta, og så skal han først ha egentid foran tven om kvelden, sove hele natta og utover dagen?! Hvis han hadde stått opp da jeg sto opp kunne jeg lagt meg og fått to timers søvn. Nå er det ingen vits å legge seg. Lille våkner sikkert snart, og vi skal på sykehuset igjen klokka 11. Men jeg skulle gjerne vært i dusjen først.

Hrmf!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det står bra til. Men mannen din må nok få høre det! Han bør jo legge seg tidligere og hjelpe deg...

Hyggelig at du vente med historien på oss altså, men tror denne babyen blir inni her :fnise: 6 dager over og ingen baby. Lykketil på sykehuset 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja syns du kan ta det opp med mannen din! :) koselig at du vil vente til vi har født =P jeg og dyregod skal føde på mandag har vi bestemt så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag? Jeg syns dere skal føde i morgen :jepp:

Det gikk bare fint på sykehuset. Lillebror er så skjønn at :hjerte: Jeg vet jo at de sier det til alle, men alle som så han i dag sa "åh, for en vakker baby" :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil jo helst føde NÅ, men babyene er såå stae!

Selvfølgelig er babyen din vakker :hjerte: Har storebror hilst på enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både storebror, storesøster og to kjempestolte bestemødre var på besøk på sykehuset samme dag som han var født. :)

Storesøster er hos mor egentlig, men hun er så gira på lillebror at hun ikke ville være der i helga, så hun har vært her. :ler: Storebror kom hjem fra bestemor i går. Det er så utrolig moro å se, jeg syns de plutselig er blitt så innmari store. Ikke fordi lillebror er så liten, men fordi de er så forsiktige og beundrer han sånn. Spesielt storesøster, hun er vant med små fra før og vil gjerne holde og kose masse. Storebror vil heller beundre litt på avstand, men spør masse og er tydelig kjempestolt. Jeg trodde det kom til å bli litt stress med begge de store hjemme samtidig som vi prøver å bli kjent med lille, men det har vært veldig godt å ha alle her. De store er nettopp det - store og forståelsesfulle og nysgjerrige.

Jeg tror vi har verdens beste hjelpere i hus! :hjerte:

Endret av Trampe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese at både storesøster og storebror synes det er stas med baby! Kos dere masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese at det går så bra! Herlig å se hvordan storesøsknene reagerer ja =D kos dere videre Trampe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi koser oss! :) Det er noe helt spesielt med å ha en sovende baby på brystet. Jeg vet ikke om noe annet i hele verden som kan få en til å glemme alle fysiske plager, og ikke minst fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at det går så fint med dere og at storesøsken også koser seg. Ingenting er vel bedre enn det. Det er fantastisk å ha sovende baby på brystet! Gleder meg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner sovende baby på brystet. Prøver å få henne til å sove på meg, men hun nekter :( nyt det mens du kan! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fytti. Helt plutselig. Den følelsen....!!!! Og lillebror har ikke sjans til å få unna sprengen heller, selv om han spiser ofte. Ikke har jeg spesielt lyst til å pumpe heller, for da øker jo bare produksjonen, og det tror jeg ikke jeg trenger, gitt. Jaja, regner med han har gått opp i vekt på første veiing. ;)

I dag har han bare spist og sovet, og bæsjet innimellom. Knapt vært våken, bare ligget i vugga eller på fanget til noen. For et herlig liv det må være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et veldig behagelig liv ja :ler:

Den sprengen går vel bort etter hvert, det stabiliserer seg, husker bare ikke helt når ;) Jeg måtte håndmelke bittelitt før hun tok tak siden jeg hadde så sprengte pupper og at spruten sto :fnise: Moro å være meieri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt moro jeg. Kanskje jeg er rar ;) Melkeku - en ny rolle. Det er utrolig koselig å ha en liten på puppen. Man får liksom en helt annen kontakt da, det er så nært. Jeg elsket å amme sist, når sårheten ga seg. Litt mindre sår nå, for jeg blør ikke denne gangen. Håper det holder seg sånn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...