Gå til innhold

Trampe er på tjukken!

Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå jeg gleder meg

....

Ja, festlig, ikkesant! Mye vi har å glede oss til de neste ukene... ;)

Kanskje lurt å sove litt hvis vi skal føde i morgen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttenavn er fryktelig vanskelig! Vi fikk ikke vite kjønnet før i uke 24, og diskuterte både jente- og guttenavn frem til den tid. Vi klarte ikke å komme opp med ett eneste guttenavn vi likte begge to! Nå ender vi opp med ei jente da, så vi slapp problemstillingen i denne omgang. Hun får mannens etternavn (jeg har et kjempekjedelig sen-navn, hans er litt mer uvanlig og spenstig). Vi er gift, men jeg har beholdt mitt navn - så ikke noe poeng med å bytte, jeg er jo vant med mitt eget navn! Hadde blitt superforvirra om jeg plutselig skulle begynt å signere med et nytt og "ukjent" navn  :fnise:

Og Trampe - jeg tror IKKE at jeg kommer til å være en av dem som sniker i køen, for å si det sånn! Har prøvd å innstille meg mentalt på at termindato er 42+0 jeg, i et slags håp om at jeg ikke skal gå helt bananas om jeg går over - noe jeg tror jeg gjør. Merker ingenting til modning eller rier eller noe sånt, nesten ikke noe nedpress en gang. Har nesten akkurat startet permisjonstiden, og mistenker at den kan bli relativt lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig skjer det som lyn fra klar himmel :jepp: Mange fødsler starter jo helt uten forvarsel, og til tross for at lege/jm har sagt at det er heeeelt umodent og ikke klart på lenge ennå.

Bare ikke her... :jolie:

Jeg måtte stå opp, til tross for at jeg egentlig vil sove mer. Det er vondt i hoftene å ligge, og jeg bare vrir meg alle veier. Har vært våken ørten ganger i natt, og har vondt i ryggen og magen og bekkenet og over alt. Ikke noen tak eller noen positive vondter, bare utmattende verk som stopper et par minutter når jeg snur meg, og så fortsetter igjen etterpå.

Jeg vil ikkeeee være gravid meeeeeer!!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet fem i dag, jeg ;) "Sov mens du kan", riiiktig - har våknet grytidlig i flere uker nå, noen som er litt ivrig på sparkingen sånn på morgenkvisten :) Klarte å tvinge meg til å halvsove / vri meg i senga frem til klokka nærmet seg syv, men da måtte jeg ned for å få meg frokost! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er vi ferdig med å være gravide! Er ikke mye kos lenger nå... Som svigermor sier : "Det er nok derfor et svangerskap varer i 9 mnd, for da er man så lei at man bare VIL føde". Oh yes, bring it!

Jeg fikl høre av jordmor både på oul og jordmor på helsestasjonen at jeg kommer heeelt sikkert ikke til å gå over tida. Altså, hvordan i huleste kan de vite det? Blir jo verre av at de sier sånn...

Ang. navn så har vi slitt med jentenavn. Vi slet jo sist også, og nå måtte vi jo finne enda et! ;) Men vi har vel funnet et vi begge var enige nok om :ler: Vi er gift og jeg har skiftet etternavn og han tok mitt mellomnavn sånn at vi heter det samme. Det var kravet mitt for å skifte etternavn. Men liker at alle i familien blir å hete det samme da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde vært forbudt for helsepersonell å anslå fødetidspunkt! Det er jo så usikkert, man kan gå i evigheter med et par cm, eller man kan føde bare noen timer etter man "var helt umoden". Men selvsagt blir man litt motløs når man får beskjed om at man helt sikkert ikke går over, og så gjør man det allikevel....

Jaja. Mamma gikk ti dager over med begge sine unger. Til gjengjeld hadde hun lette og kjappe fødsler. Får håpe at jeg arver begge deler, og ikke bare overtiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din del at du får en grei fødsel :) Jeg hadde en rask og fin fødsel sist, trengte ikke(eller...rakk ikke) smertelindring og var i super form etterpå! Så det er jo en fordel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er vi ferdige!' Kom da alle bebisene! Trampe du får komme på Ahus du også! Vi tropper opp alle tre og sier at NÅ er det termin, HVOR er bebisene våres?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er vi ferdige!' Kom da alle bebisene! Trampe du får komme på Ahus du også! Vi tropper opp alle tre og sier at NÅ er det termin, HVOR er bebisene våres?!

Haha, god plan! Vi krever babyene våres NÅ! :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en grei fødsel ;) Bare så synd at man ikke kan legge inn bestilling på sånt noe...

Ja, nå er vi ferdige! Nå må de komme daaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit å hvile og sove før fødsel. Det GÅR jo ikke! Burde få noen uker midt i graviditeten for å hvile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sovet så lite og så dårlig i mitt liv som jeg gjør nå. Og jeg har hatt våkenbaby som ble ammet fjørten ganger hver natt i ni måneder... Det blir ikke noe problem å omstille seg til amming om natta ihvertfall. Jeg har god trening i å ikke sove ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå googler jeg et par ting jeg aldri har googlet før:

- hvordan lukter fostervann

- lekke litt fostervann

Jeg lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei altså, jeg kjenner ikke noe annet enn jeg har gjort hele uka. Ingen vonde rier eller noe. Men jeg lekker ett eller annet... Det er helt blankt, lukter merkelig og det er bare litt og litt. Akkurat lite nok til at jeg kjenner at det kommer når jeg sitter i sofaen, og rekker å gå på do og tørke vekk.

Jeg har ikke hatt noe særlig utflod de siste ukene, så jeg syns det er merkelig hvis det plutselig er det. Men det kan jo være det. Umulig å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at hvis du ruller på hoftene i beste magedanser-stil, og det kommer mer, så er det mest sannsynlig fostervann. Stemte godt i mitt tilfelle, var litt usikker selv. Da jeg rullet på hoftene så splæsjet det små dammer på badegulvet, da var jeg ikke så usikker lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du legger deg rett ned (flatt) på rygg så skal det sive litt mer ut. Og du kan sette deg i froskestilling også reise deg, da skal det renne om det er fostervann. (Høygravid +froskestilling ?! Jupp i said it)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...