Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Storebror er snill mot deg!! Snart er du der og holder babyen i armene dine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en herlig gutt du har da :hjerte: Flott at han passer på mammaen sin.

Det er ikke sånn her hjemme, jenta er to år og ingen forståelse for sin gravide mamma naturlig nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klar fordel med å ha stor aldersforskjell :ler: De to her er jo store nok til å passe babyen så jeg får dusjet eller laget mat også. Og så snart han kan holde hodet selv kan de bære og holde og kose. I starten er jeg nok en smule overbeskyttende.. Babyen er jo så liten, og de store er bare sju... Storesøster har en fetter hun øver på, og hun skifter bleie alene nå. Nå er han 9 mnd eller noe da, så det er lettere enn med en nyfødt, men hun er flink. En smule overivrig, men flink. Det blir litt utfordrende i starten tenker jeg, å være forsiktig med babyen samtidig som storesøster skal få delta og hjelpe til så mye hun ønsker. Vi får finne oss en balansegang!

Ser ikke helt for meg at storebror er like interessert i bleier og slikt. Han er heller den som vasker badet eller steker kjøttdeig for meg. Så jeg har en av hver i huset, og det er jo et fantastisk utgangspunkt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da. Det vil nok bli fint med såpass store søsken ja :)

Hurra for en uke til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på hvor fort de siste ukene har gått, vet jeg hvor fort denne uka også kommer til å gå. Nå kan han virkelig komme når som helst! Pakke bagen snart kanskje....? Har ikke funnet frem bagen enda :sjenert:

Jeg har mye vondt, men det er samme type smerter som jeg har hatt noen måneder nå, så det er nok bekkenet. Smertene sitter i symfysen, og har eskalert veldig de siste dagene. Alle stillinger er vonde nå, jeg finner ingen stillinger som gir full avlastning slik jeg gjorde før. Bevegelsene i magen er annerledes også. Han sparker fortsatt mye og dytter i ribbeina, men for hver bevegelse han gjør nå kjennes det som om han samtidig kjører hodet nedover. Av og til får jeg et skikkelig press nedover, uten at jeg kjenner bevegelse øverst. Det er hodet som presser, og det er stort....! Det er skikkelig ubehagelig! Det kjennes som om noe skal komme ut der nede. Og det skal det jo, men ikke sånn, liksom... Bortsett fra det har jeg mye stikking, og en del menssmerter. Spesielt om kvelden. Det kan jo også ha noe med bekkenet og nedpress å gjøre, men jeg håper jo at det fører til ett eller annet. :jepp:

Og så kjenner jeg at jeg har en hemoroide på tur. Gøy!!!! Bare å smøre og smøre og smøre....har jeg en på tur før fødselen smeller den garantert til under fødselen. Ikke vondt nå, men om jeg ikke får den vekk fort kan den bli vond. Jippi, enda en plage å sette på lista mi! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagboka di gjør at jeg gleder meg skikkelig til de siste mnd av svangerskapet altså. :fnise:

 

Men nå er det ikke lenge til lillebror kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler:

De siste ukene av svangerskapet med storebror var helt annerledes altså. Jeg hadde ikke bekkenvondt, og ei uke før fødsel måkte jeg snø i flere timer. Jeg vasket alle vinduer og pottet om alle planter dagen før storebror kom. Jeg sov hele natta og koste meg med serier på DVD hele dagen. Ikke mye likhet å spore nå, nei! ;)

Det som er likt, er halsbrann, at jeg overhodet ikke må tisse mer enn når jeg ikke er gravid og at jeg hadde nøyaktig samme startvekta. Ellers er alt annerledes, og bortsett fra at jeg har gått opp mindre er alt tyngre nå...

Satser på at du får det litt mer behagelig enn meg de siste par månedene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der fikk jeg bekreftet at jeg ikke skal gå ut mer før baby er kommet.

Vi har vært på et arrangement på skolen. Og hva er det med folk og kommentarer....? Jeg er ikke spesielt stor, jeg har fortsatt litt tid igjen til termin og jeg ser forsåvidt helt vanlig ut bortsett fra at magen er stor. Jeg ser det jo selv, og alle som er nært meg sier det samme. Og i løpet av den korte tida jeg var på skolen fikk jeg høre fra folk jeg ikke kjenner noe særlig (andre foreldre i klassen og sånt) "Vagger du rundt fortsatt?" "Nå ser du litt hoven ut" "Stakkars deg, du må da være kjempelei?" "Hvor langt over tida er du nå?"

Seriøst, folk, klapp igjen daaaaa!!!! Jeg vil ikke høøøøre!!!! :sur: Skal det liksom gjøre noe som helst bedre av å si slike ting?!?!

Så that's it. Jeg nekter å gå ut igjen før jeg har rier. Ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal alltid ha en mening og kommentere... Det er veldig irriterende. Jeg var på sommerfest i barnehagen, men slapp heldigvis unna med et par kommentarer som at jeg så ut som jeg skulle sprekke. Jeg føler meg sånn selv også så jadda... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett mange gravide som både har måneansikt og har lagt på seg masse, som går som ei gås og som jeg syns forferdelig synd på. Men aldri i verden om det kunne falle meg inn å kommentere det!!! En vaskedame på skolen der jeg jobber presterte å kommentere meg til en kollega. Hun sa at jeg garantert kom til å få "en strik", noe som tydeligvis betyr gutt. Hun sa at jeg kommer til å få før tiden, fordi nå var jeg innmari svær, og at det kommer til å bli en helvetes fødsel fordi det garantert er en svær unge. Det kunne hun nemlig se på meg. Kollegaen min ble helt paff. En ting er å tenke sitt, men man sier da ikke noe sånt om folk...? Dette er en måned siden, så hvis jeg var svær da tør jeg ikke tenke på hva hun ville sagt hvis hun så meg nå...

Ei mor i klassen til storebror har en liten en selv. Snakket litt med henne i dag. Hun spurte hvor lenge det er til termin, så sa hun at hun krysser fingre for at lille kommer til rett tid, og så ønsket hun meg lykke til med fødsel. Sånn skal det gjøres!!!!

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen tegn til fødsel. Ikke en liiiiten slimpropp engang. Hvis jeg drar opp denne, så kanskje....?

Ser mørkt ut for j86 sin tippedato, det er ihvertfall sikkert :ler: Tviler på styrtfødsel her, jeg tror mer på at det går et døgn fra jeg kjenner første tegn til han er ute.

13. juni j86

14. juni Malicious, lillemeg90

15. juni MissStiles

16. juni Frøkenanonym, Småkjekset

17. juni Saraby, juliane, J_9

18. juni TERMIN (Både menstermin og ULtermin) Saltsild

19. juni Rosenrød

20. juni Nautika, Trampe, Dyregod

21. juni Loevinna

22. juni Trampemannen, La Traviata (min bursdag...!)

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter deg inn her jeg :)

Mange datoer på rad er tatt her nå. Eeeeeen av dere må jo få rett! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trampe! Følger tråden din jeg! Syntes dagboken din er helt topp :D

Jeg satser på den 17.juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei J_9! Velkommen hit! Skjer ingenting her :ler: Fører deg og La Traviata på lista :jepp:

Jeg begynner å tro at jeg kanskje går over st. Hans jeg... Sånn siden alle tegn er borte, mener jeg. Og det er vel greit å forberede seg på å gå over tida også. Jeg har vært litt obs de siste dagene på grunn av mye murring og slikt, men nå er alt bortevekk.

Rolig baby i dag. Jeg kjenner han jo, og han responderer på kald drikke, så alt er nok i orden, men han er ikke veldig vilter av seg. Kanskje han er sliten etter i går, da holdt han maraton. Storebror prøvde å sitte på fanget, men måtte gi opp. "Han dytter meg i ryggen hele tida mamma, det går ikke det her!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 20 juni!

Det føles så lenge når man går og bare venter... Jeg var ikke så utålmodig for noen dager siden, men nå er alt så tungt og kjipt...

Det at du ikke kjenner noen tegn trenger jo ikke bety at det ikke skjer plutselig inatt. Men når man har murringer og sånt forventer man jo også fødsel snart. Uansett er detikke lenge igjen nå. Jeg syns det er litt rart å tenke på at det ikke er lenge til jeg får en baby her hjemme. Både uvirkelig og koselig tanke :)

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg om dagen selv om jeg ikke er her inne så ofte!:) tipper 14 juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Dyregod! God helg til deg også! Kanskje vi føder til uka ;)

:klem: lillemeg90! 14. juni, det er jo i morgen jo :ler:

Ingen fødetegn i dag heller. Fortsatt stikking og nedpress, men ellers nada. Ikke så himla vondt i bekkenet i dag heller. Kanskje jeg får ut fingeren og får pakka den bagen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...