Gå til innhold

Trampe er på tjukken!

Trampe

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ingen erfaringer overhode med graviditet, men vil likevel si hva jeg tenker.. Nemlig at du kjenner din kropp og din "leieboers" bevegelsemønstre.. og med tanke på din tidligere graviditetshistorie, og at det er noe som får deg til å reagere/stusse over nå, så synes jeg du burde iallefall tatt en telefon. Du kjenner jo bevegelser som jo er bra, men kanskje de på føden kan berolige deg litt :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo ikke vært gravid tidligere, så er ingen ekspert - men virker som de fleste sier dette: Ring om du er bekymret. Enten så kan de berolige deg, eller ta en sjekk for sikkerhets skyld :) Det er ikke sunt for hverken deg eller barnet om du skal stresse, så. Jeg ville tatt telefonen inn og hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring hvis du føler for det. Greit å snakke med fagfolk over telefon, om så bare for å bli beroliget ;) Jeg har hørt at de gjerne kan bli "slitne" etter en dag de har vært mye i aktivitet, så det er naturlig at de trenger litt tid på å komme seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter an en stund til. Jeg hadde garantert ringt hvis jeg ikke kjente noe, men jeg kjenner jo noe... Har styrta et glass cola til (stakkars urinprøvene mine i morgen) og nå er det litt mer bevegelse inni her. Så liv er det jo, bare annerledes på en måte.

Jeg har lest at det kan bli annerledes hvis hodet fester seg, og så kan det bli annerledes i dagene før fødsel. Så jeg håper at hodet har festet seg, og at det ikke blir noe fødsel med det første. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka lenge med storebror i telefonen i går. Han koser seg masse og bader hele tiden. Men i forgårs hadde han blitt tatt av en bølge på tur opp fra havet, og han hadde blitt kastet på rygg ned på noen steiner. Resultatet var at halve ryggen ble skrapt opp, og at de hadde besøk av lege på hotellrommet. I følge pappaen sa legen at det ikke var dype sår, og at de kom til å gro fort. I følge storebror er det nesten ikke vondt mer, så nå er han klar for å bade igjen. Jeg så sårene på skype, og de var store! Kanskje ikke så dype, og ikke åpne, men skikkelig store skrubbsår. Uff, jeg vil bare ha han hjem jeg. Måtte uka gå fortfortfort!

Så lenge storebror er bortreist er jeg ihvertfall ikke utålmodig i forhold til babyen. Aldri så galt og alt det der, lille må bare holde seg på plass en stund til.

....og nå mens jeg skriver her kicker visst colaen inn, for nå sparkes det kraftig her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, det hørtes ikke noe godt ut med skrubbsår på ryggen til storebror, men bra at det ble sjekket av lege iallefall. :tommelsmil:

Og veldig bra at den lille sparker i fra seg og gir mammaen beskjed om at alt er bra! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er redd for med sår er ikke sårene i seg selv, men infeksjoner. Jeg var på ferie i karibien for noen år tilbake, og en kompis skadet seg da vi spilte fotball på stranda. Et litt feilvurdert brassespark førte til at han landet på en stein og skrapet opp ryggen skikkelig. Han var jo da tøff og badet allikevel. Resultatet var både gule og hvite stafylokokker, han lå innlagt i over seks måneder på sykehus og holdt på å stryke med flere ganger.

I dag har pappaen lagt ut badebilder fra stranda på Facebook, så de har ikke akkurat fulgt oppfordringen min om å ikke bade i havet med sår..

Igjen: måtte denne uka gå fortfortfort, så jeg får godgutten min hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille sparker og er apekatt akkurat nå, så jeg er glad for at jeg ikke ringte føden :)

Jordmortime i morgen. 38 uker da. Hun begynner vel ikke å grave oppi glufsa da vel? Det slo meg nettopp nå, at det kan hende hun skal sjekke ett eller annet oppi der... Med storebror var ks planlagt lenge, så det ble aldri kontrollert noe nedi der.

Jeg syns så mange går ofte eller ekstra til jordmor på slutten. Leser om akupunktur og stripping og alt mulig. Jeg har jordmortime i morgen, og så er det gyn igjen på termindagen. Og så er det ikke mer...? Overtidskontroll sikkert, regner med gyn setter den opp på termindagen. Men jeg skal ikke tilbake til jordmor igjen nå kanskje? Må spørre i morgen. Det virker som om jeg bare skal gå og vente nå, og så lenge det ikke skjer noe så er det ikke vits i å kontrollere noe mer heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pirking i glufsa her på kontroll i uke 38. Jeg ble satt opp til en ekstra time for en sjekk av blodtrykket en uke etterpå (vi får se om det trengs ;) )

Ellers er neste planlagte kontroll på termindato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å be henne om å pirke oppi der heller, så om hun ikke absolutt vil så skal hun bare la være :ler: Her skal ikke noe risikere å påvirke eller framskynde noe som helst. Om ei uke kan hun få grave så mye hun vil ;) Googla litt, og det ser ikke ut til at det er veldig vanlig å sjekke sånt på denne kontrollen.

Nå er det bare å huske å ta urinprøve i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I morgen tidlig" ble visst tidligere enn jeg hadde tenkt. :sinna:

Jeg sliter noe innmari med å få sove skikkelig. Har gjort det de siste månedene. Halsbrannen vekker meg, babyen vekker meg, bekkenet vekker meg og som om ikke det er nok: mannens jævla drittsnorking vekker meg. :sur:

Nå har han holdt meg våken tre netter på rad. På dagtid sier han at han godt kan legge seg på storesøsters sovesofa, selv om han ikke sover like godt der altså (det er nemlig veldig, veldig viktig å påpeke akkurat det). Allikevel kommer han og legger seg sammen med meg, og det ender alltid med at jeg må forlate senga. I natt vekket han meg først da han kom og la seg. Så vekket han meg med snorking en stund senere. Jeg dyttet i han og sa at han snorket, og da reiste han seg og gikk ut av rommet. Jeg trodde at han for en gangs skyld da skulle faktisk gå og legge seg et annet sted, men neida. Fyren kom tilbake igjen, og jeg hadde såvidt sovnet før han igjen begynte å snorke. Faen da!!! Fikk jeg liv i han? Nope. Han bare snur seg og grynter. Når han sover skifter han fullstendig personlighet, og blir sint og tverr når han blir vekket. Jeg hadde sannsynligvis fått vekket han om jeg virkelig hadde gått inn for det, men da hadde resultatet blitt en kjempesur mann som først hadde kjeftet, og så hadde vært sur halve morgendagen. Vi har hatt en del slike runder, nemlig, og jeg hater det.

Så nå ligger jeg på sofaen. Det er dagslys ute, blå himmel og nydelig sol, og jeg får ikke sove igjen. Delvis på grunn av lyset, delvis på grunn av at baby har våknet og lager litt leven, men mest på grunn av at jeg er sinna på fjotten som ikke skjønner at JEG TRENGER Å SOVE FOR FAEN!!!! :kjempesinna:

DET var godt å få ut, det. Så kan han sitte på jordmortime i morgen og uttrykke sin bekymring fordi jeg gråter så lett og er sliten på grunn av graviditeten. Da skal han få...!

:trampe: :trampe: :trampe:

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusj: check

Veiing: check

Frokost (nattmat??): check

Sjekk av bekkenbunnsmusklene: check

Urinprøve: check

Våken fortsatt. Mannens klokke ringer om en time. Da skal jeg legge meg igjen. Nå sitter jeg i sofaen, og jeg hører ham snorke helt hit. Fortsatt sur, kjenner jeg!!!

Og ja, sjekking av bekkenbunnsmusklene var ikke helt planlagt. Men jeg måtte så skikkelig tisse, og så gikk jeg på do. Strålen var blitt skikkelig stor da jeg plutselig kom på urinprøven. Så da måtte jeg knipe den av da, og gå og hente et prøveglass før jeg kunne tisse videre. Å knipe av en stråle når man har tissa over halvveis krever litt kontroll på de musklene ihvertfall :ler:

Og jeg har faktisk gått ned halvannet kilo siden forrige kontroll. Ikke ille det heller, så lenge alt er ok med baby. Hadde ikke forventa det, jeg har sittet bom i ro i sofaen siden forrige kontroll jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmortime avlyst....

Lurer på når jeg da får ny time. Hun er visst på denne helsestasjonen kun på mandager, og ei uke er jo egentlig ganske lenge når man er helt i slutten av et svangerskap.

Jaja, heldigvis er det ikke noe jeg føler at jeg må snakke med henne om.

Jeg satt våken til mannens vekkerklokke ringte. Da gikk jeg og la meg, og jeg sovnet da storesøster gikk på skolen. Så ble jeg vekket av min klokke, ringte opp helsestasjonen og sovnet igjen. Så vekket selvsagt mannen meg da han trodde vi skulle til jordmor, men så har jeg fått sove helt til nå.

Kjennes som om jeg har vært på fylla...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt, menn er så....enkle!!!

Jeg har en mann som er litt rocketypen, han lar håret gro og er ikke alt for glad i å barbere seg. Nå har jeg klaget min nød i ukesvis over håret hans, det er bare latterlig langt nå. Han var ikke fornøyd med klippen sist, så han har ventet i det lengste med å bestille ny time. Og hva gjør han? Jo, han går på ei dame på gata her, hun er frisør og han har tilfeldigvis hatt et skikkelig gigacrush på henne for tjue år siden. Jeg vet, for han har fortalt akkurat det tidligere. Jeg vet såvidt hvem hun er, gjennom felles venner, men jeg kjenner henne ikke i det hele tatt.

Så....han leter henne opp og bestiller frisørtime hos henne. Så proklamerer han det hele til meg, stolt som en hane over at han på eget initiativ faktisk skal til frisøren.

:skratte:

Jeg klagde også her i forrige uke på at skjegget hans er for langt. Sist han barberte seg var til 17. mai, liksom. Det stikker, og jeg liker ikke å kysse han når det er så langt. Pluss at han ser ut som en huleboer med den komboen av hår og skjegg. "Jada, jada, jeg skal gjøre det." Men blir det gjort? Neh.

Nå er det en halvtime til han skal til frisøren. Gjett hva han gjør? Jada, han barberer seg. Må jo være fin for henne, må vite.

:skratte: :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, typisk mannfolk :skratte:

Dette er noe mannen min også fint kunne ha gjort, og har gjort ved noen anledninger :ler:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har klipt øyenbrynene hans...!!!

Jeg har jo bare bedt han om å gjøre det, eller bedt han om å få lov til å gjøre det i fem år....

:skratte: :skratte: :skratte:

Jaja, jeg skal være fornøyd med at han tross alt er både klipt og barbert. Fin ble han også, men det har jeg ikke sagt enda. Er fortsatt litt sur på han, nemlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk altså... :P

Jeg kan kjenne meg igjen med snorkinga! Jeg blir så sint når han holder på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk ja....! Jeg må jo bare le. Og jeg er glad for at jeg er såpass selvsikker at jeg ikke lar meg vippe av at han plutselig måtte pynte seg for noen andre enn meg :ler: Selv om jeg er fjorten måneder gravid og ser ut som ei strandet sjøku vet jeg jo at han ikke ville bytta meg bort med noen. Han er flink til å fortelle meg det, og jeg tviler på at han lyver!

Men nå har han sagt at han skal sove på storesøsters rom noen dager. Så nå får jeg eliminert en av grunnene til at jeg våkner om natta ;) Bare halsbrann og bekken igjen nå, og de er det verre å bli kvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...