Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Ja, de tankene der er så velkjente!!

I går kom mannen inn etter å ha klipt plenen sammen med storebror. Han gned seg i nakken og klagde over vondt i skuldrene. Da hadde en av nabodamene kommet bort til han for å demonstrere hvordan man setter i gang en fødsel. Tydeligvis ved et eller annet judogrep i nakke/skuldre. Så skulle liksom han gå inn og gjøre det der på meg. :overrasket: Vi vet ikke hva denne damen heter en gang, hun bor i samme gate som oss bare... Jeg måtte massere han litt, og forklare at det er sånt som skjer når man lar fremmede damer klå på seg :ler:

Det tar seg ikke opp dette her nei. Jeg har festet endene i en babylue jeg strikket for noen uker siden, og pakket garn, pinner og klær til babyen. Det er så varierende vær her nå at jeg ikke aner hva han skal ha på seg når vi drar hjem.

Aktiv baby i dag også. Nå tar han liksom igjen for et par uker med bekymring for lite liv. Det er jo positivt det da.

Storebror har plutselig ikke lyst til å dra til bestemor. Han vil være hjemme og se når vannet går med et splæsj. Jeg har prøvd å forklare at det godt kan hende at det ikke kommer noe vann, men han vil visst ikke risikere å gå glipp av det uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, nå er jeg litt usikker her. De sier jo at man VET det når det er rier, men det vet jeg jo ikke. Så kanskje det ikke er det. For jeg er alt annet enn sikker, men dette kjennes annerledes enn alle vondtene jeg har hatt de siste ukene.

Men det jeg har nå, er ganske sterke smerter i korsrygg og mage som kommer og går, hyppigere og hyppigere. I mellom kjenner jeg først ingenting, før det bygger seg sakte opp og det kommer en ny. Det er veldig uregelmessig imellom. Nå har jeg hatt to i løpet av fire-fem minutter, men før det var det nesten ti minutter imellom. De varer ikke så veldig lenge, det vil si at de varer jo 30 sekunder eller så før jeg syns det gjør vondt noen sekunder, og så roer den seg sakte ned igjen. Jeg kjente den første i morges med en gang jeg sto opp, men nå er det hyppig her.

Det som er snodig, er at de er sterkere når jeg sitter. Jeg kan nesten gå de av meg på en måte. Hvis jeg står og vugger blir de også lettere med en gang. Er det vanlig, eller betyr det at det ikke er rier? I tillegg har jeg en veldig aktiv baby inni her som sparker og dytter og presser imellom takene.

Laste ned rieteller kanskje...? Det kan være the real deal dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia heia heia!! :)

Håper at det er the real deal for din skyld. Jeg kan ikke svare deg på rier.. Jeg har null peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som rier i startfasen altså. Typisk for rier er at de bygger seg opp til en topp for så å gå ned igjen. Jeg hadde mest vondt hvis jeg satt og kjente det trykket veldig i korsryggen. Jeg hadde også veldig uregelmessige rier hele tiden, men fødte allikevel veldig fort. Så dette håper jeg er noe altså! Jeg ville absolutt lastet ned en rieteller så du kan se om det blir mer regelmessig. Du kan jo også ringe føden hvis det ikke blir ordentlig regelmessig. Men det tar seg mest sannsynlig opp og blir kraftigere ila timer hvis det er rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om noe er på gang sånn som du beskriver det. Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som starten ja! :popcorn: Jeg hadde alle mine rier i korsryggen, så det stemmer på en prikk det du beskriver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det riestimulerende hormonet trekker seg tilbake ved fysisk aktivitet og stress så at du kjenner det mest når du sitter er absolutt ikke rart! det er derfor de fleste fødsler starter om natten ! :Nikke: Så nå:full avslappning så setter det i gang for fult 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Meldeplikt! Du kan ikke skrive sånn uten å følge opp med hva som skjer! Håper du er travelt opptatt med fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Meldeplikt! Du kan ikke skrive sånn uten å følge opp med hva som skjer! Håper du er travelt opptatt med fødsel!

Haha, helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei dere! :hallo:

Det ble fødsel i natt ja, og nå ligger verdens nydeligste lillegutt og sover ved siden av meg. Det var en tøff opplevelse for oss alle tre, jeg er mørbanket, pappaen holdt på å gå i bakken til slutt og lillegutt hadde det tøft på vei ut. Jeg skal skrive fødselshistorie når jeg kommer hjem, og har fått det hele litt mer på avstand.

Lille tar puppen som en helt og sover så godt inntil meg. Hadde helt glemt hvor fantastisk og merkelig det er på samme tid å ha en helt fersk baby :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...