Gå til innhold

Trampe er på tjukken!

Trampe

Anbefalte innlegg

Nå spiser jeg som en hest, så nå er kvalmen borte igjen. :vetikke: Magen er merkelig, men det har den vært av og på i ukesvis nå, så for meg er det visst ikke noe fødetegn det heller. Må slutte å lete etter tegn, for jeg har en hel masse av de, og ingen leder noe sted.

Det blir ikke noe fødsel i dag, sorry altså! ;)

:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:jolie:

:kose:

Nå skal jeg begynne å pakke sykehusbagen. Det er jo termin i morgen og greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driver klikk.no og deler artikler og "historier fra virkeligheten" om analinkontinens og totalruptur akkurat nå?!!?! :sinna:

Ikke akkurat de overskriftene man vil se når man åpner facebooken sin dagen før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk!

Hvis det er en trøst syns jeg Facebook og nettavisene strømmer over av skumle historier om svært premature fødsler for tiden, så man legger vel ekstra merke til det som føles relevant for en selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror definitivt du har et poeng der! Jeg ser fødsler over alt. I alle serier og tv-programmer. Helt plutselig fødes det over alt. Bare ikke her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin jo! :bond:

Mannen har fikset seg fri i dag. Han har pusket rundt meg de siste dagene, vil være god og vil hjelpe til med alt. Han begynner å merke stresset litt nå, for nå er det bare to uker igjen. Max. Helt utrolig. Men jeg er litt motsatt, jeg har roet meg veldig ned. Ikke urolig, ikke stresset. Bare innfunnet meg med at dette tar tid, og dette gjør vondt. Kjenner meg litt spent på fødsel nå. Ikke bare livredd og anspent, liksom.

Spent på hva gyn sier. Håper veksten er ok, blodgjennomstrømningen i navlestrengen er sterk og fin, at baby ikke er blitt en kjempe, og at alle vondtene har gitt litt modning.

Og så hadde det vært litt gøy om vannet splæsjet på han mens han sjekket. Det opplever han nok ikke så veldig ofte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin jo! :bond:

Mannen har fikset seg fri i dag. Han har pusket rundt meg de siste dagene, vil være god og vil hjelpe til med alt. Han begynner å merke stresset litt nå, for nå er det bare to uker igjen. Max. Helt utrolig. Men jeg er litt motsatt, jeg har roet meg veldig ned. Ikke urolig, ikke stresset. Bare innfunnet meg med at dette tar tid, og dette gjør vondt. Kjenner meg litt spent på fødsel nå. Ikke bare livredd og anspent, liksom.

Spent på hva gyn sier. Håper veksten er ok, blodgjennomstrømningen i navlestrengen er sterk og fin, at baby ikke er blitt en kjempe, og at alle vondtene har gitt litt modning.

Og så hadde det vært litt gøy om vannet splæsjet på han mens han sjekket. Det opplever han nok ikke så veldig ofte. :ler:

Haha! Ja hadde vært litt artig! Er det sykehuEt du skal til? (Su har sikkert nevnt det før, men klokken er ikke åtte engang, så hodet fungerer svært dårlig på denne tiden av døgnet) uansett, lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til gynekologen min. Har hatt alle legekontrollene mine hos han når jeg har gått gravid, han er flink :jepp: Og så sjekker han med UL hver gang, og det er også en betryggende følelse. Fastlegen min vet ikke at jeg er gravid engang han. ;)

Skal høre med gyn om overtidskontroll. Jeg kan velge å ta den på sykehuset, men jeg tror han skal få ta den også. Selv om

jeg jo håper at jeg slipper!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva er det med mannfolk og do og smarttelefoner?!?!

Er det ikke litt logisk når man har ei sprenggravid dame i hus, at doen ikke er det smarteste stedet å sette seg for å surfe?

Jeg tisser ikke om natta, så jeg har ikke vært på do på elleve timer. Jeg må tisse nååååååå!!!!!!

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva er det med mannfolk og do og smarttelefoner?!?!

Er det ikke litt logisk når man har ei sprenggravid dame i hus, at doen ikke er det smarteste stedet å sette seg for å surfe?

Jeg tisser ikke om natta, så jeg har ikke vært på do på elleve timer. Jeg må tisse nååååååå!!!!!!

:bond:

Å Gud! Riv opp den døra med makt!!!!! =P ang overtidskontroll kan du jo like gjerne bruke han om han er flink! :D lykke til i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kom deg på do! :bond:

Min samboer har en slags indre klokke som gjør at han går på do tjue sekunder før jeg har klart å karre meg opp av sofaen for å tisse, og da har han med mobil og blir der i en evighet. HVER gang, sånn føles det hvertfall innimellom. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin! Hurra... Nå er det ikke lenge igjen uansett! (Selv om jeg vet at hver time er som en uke...)

Lykke til hos gynekologen din. Det blir spennende å høre.

Og når det gjelder mannfolk som surfer på do... Det er typisk min mann også! Nå har vi heldigvis et bad til da, men han må alltid på do når vi skal noe så jeg må vente på han... Jadda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin! :hoppe: Uansett ikke lenge igjen nå! Kanskje lillebror venter på at fødebagen skal bli klar? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebagen er ikke klar ;)

Har nettopp vært hos gyn. Hodet er ikke festet. Han gjorde en GU, og kunne dytte hodet oppover, så jeg fikk streng beskjed om at hvis vannet går må jeg legge meg ned og ringe føden tvert. Jeg hadde håpet at hodet var festet, så det var litt kjipt. Jeg vil jo helst være hjemme så lenge som mulig. Ellers er det ingen tegn til fødsel med det første. Ingen åpning ihvertfall. På UL så alt fint ut. Babyen har smalt hode, tydeligvis, men det trenger visst ikke å bety noe som helst. Jeg likte ikke det heller, men det så ikke ut til å bekymre gyn i det hele tatt. Alle prøver ellers er fine.

Det som ikke var fint, var CTG etterpå. Babyen var helt stille, til tross for at jeg fikk både vann og noe ekkelt sukkergreier å drikke. Satt i en halvtime uten å kjenne noe som helst. Jeg har jo kjent mindre og mindre liv siden jeg gikk ut i perm og de siste dagene har det vært veldig lite. Gyn sa ikke så mye, men ble tydelig bekymret, så han sa at han skulle ringe føden.

Enden på visa er at vi er på tur hjem nå etter å ha spist lunsj, og vi skal på føden halv to for en ny registrering. Jeg har kjent små antydninger til bevegelse nå mens vi spiste, men ingenting å skryte av. Mannen er kjempenervøs, og prøver tappert å skjule det så godt han kan. Jeg vet ikke helt hva jeg er, jeg er ikke nervevrak, men egentlig ganske rolig. Vet jo ikke hva vi har i vente og hva de skal gjøre på føden dersom ikke babyen består sparketesten. Kanskje en ide å pakke ferdig bagen og ha den liggende i bagasjerommet? Aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha pakka fødebaggen nå ja. Håper lille består sparketesten! 

Du er tøff som klarer å holde roen nå, de beste ønsker og god klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødebagen er ikke klar ;)

Har nettopp vært hos gyn. Hodet er ikke festet. Han gjorde en GU, og kunne dytte hodet oppover, så jeg fikk streng beskjed om at hvis vannet går må jeg legge meg ned og ringe føden tvert. Jeg hadde håpet at hodet var festet, så det var litt kjipt. Jeg vil jo helst være hjemme så lenge som mulig. Ellers er det ingen tegn til fødsel med det første. Ingen åpning ihvertfall. På UL så alt fint ut. Babyen har smalt hode, tydeligvis, men det trenger visst ikke å bety noe som helst. Jeg likte ikke det heller, men det så ikke ut til å bekymre gyn i det hele tatt. Alle prøver ellers er fine.

Det som ikke var fint, var CTG etterpå. Babyen var helt stille, til tross for at jeg fikk både vann og noe ekkelt sukkergreier å drikke. Satt i en halvtime uten å kjenne noe som helst. Jeg har jo kjent mindre og mindre liv siden jeg gikk ut i perm og de siste dagene har det vært veldig lite. Gyn sa ikke så mye, men ble tydelig bekymret, så han sa at han skulle ringe føden.

Enden på visa er at vi er på tur hjem nå etter å ha spist lunsj, og vi skal på føden halv to for en ny registrering. Jeg har kjent små antydninger til bevegelse nå mens vi spiste, men ingenting å skryte av. Mannen er kjempenervøs, og prøver tappert å skjule det så godt han kan. Jeg vet ikke helt hva jeg er, jeg er ikke nervevrak, men egentlig ganske rolig. Vet jo ikke hva vi har i vente og hva de skal gjøre på føden dersom ikke babyen består sparketesten. Kanskje en ide å pakke ferdig bagen og ha den liggende i bagasjerommet? Aner ikke.

Jeg vil tro du blir satt igang om han ikke består! Da mini her ikke besto første 30 min forrige uke, så var det snakk om igangsetting tvert om han ikke bsto de neste 30. Så ja ta med fødebaggen og alt du trenger, bare la det ligge i bilen eventuelt  :laugh:  Skjønner at både du og mannen er bekymret, men nå er du i det beste hender DERSOM det skulle være noe da. Mulig lille bare varmer opp til fødsel  :danse:  :danse:  Lykke til  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at dere er bekymret, men du er flink som bevarer roen. Det er bra du skal ta en sparketest, nå er du jo på termin så de setter nok igang hvis han ikke består. Lykke til i hvert fall! Det blir jo spennende dette da. Håper alt er bra med lille i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spent snikleser står frem...

Ville nok hatt med bag-en for sikkerhets skyld :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...