Gå til innhold

Trampe er på tjukken!

Trampe

Anbefalte innlegg

Dumme bekken ja!!!!

Nei, det har kommet etterhvert. Jeg kasta opp døgnet rundt de første 17 ukene, så hadde jeg noen fiiine uker uten plager før bekkenet begynte å krangle rundt uke 25 eller noe. Jeg har greid å holde det sånn høvelig i sjakk hele tida egentlig, men så ble jeg halvt sykemeldt midt i 30-ukene et sted fordi jeg hadde vondt. Husker ikke helt når det var. Enkelte dager går det helt fint, mens andre dager er jævlige. Og i dag er en jævlig dag!

Greit nok, enkelte dager går det helt fint, og det er hvis jeg våkner uten mye vondt og tilbringer hele dagen innendørs. Da går det så bra så. Skulle jeg finne på å gå i postkassa kan du banne på at jeg blir straffet for det.

Uff, så negativ jeg er i dag.... Passer bra da at storebror er på tur hjem as we speak! Det hjelper garantert på humøret å få han hjem :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For faen da, den der idiotiske reklamen under her når man skriver fra mobil?!!?!

Jeg skriver litt for fort, kommer borti "ferdig", tastaturet lukker seg mens jeg fortsatt taster og vips så er jeg inne på Lano-ungen eller Vaseline Intensive Care. Jeg havnet inn der FIRE ganger bare i forrige innlegg. Håper ikke de ser på reklamene sine som vellykkede bare basert på klikk. Det må da være flere enn jeg som har for tykke tomler :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å snart få storebror hjem :) Kanskje det gjør dagen litt bedre  :blomst:

Høres ikke noe gøy ut med bekkenplagene! :( Håper det normaliserer seg raskt etter fødsel.

Ja, jeg har irritert meg nok ganger over reklamen jeg også.. Har endt med at "lengre" innlegg blir skrevet fra pc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menssmerter.... Lett, men absolutt til stede. Måtte det være den spede starten på ett eller annet, så jeg kan få bekkenet mitt tilbake igjen!

:betilhøyeremaktersmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar frem popcornet jeg! Absolutt et tegn på modning! :jepp:

:popcorn:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, tegn på modning, det tror jeg også. Meeeeen det kan jo fortsatt gå noen uker før han kommer! Håper du har mye popcorn, Nautika :ler:

Jeg syns forsåvidt at tida går fort akkurat nå, så plutselig er det virkelig noe på gang. Og er jeg klar da....?

Jordmortime i morgen. Bedre lykke denne gangen enn i forrige uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste time hos jordmor overstått.

Vekta mi har gått ned, men symfysemålet har gjort et hopp. Lille er visst større enn han så ut til å bli, men ikke noen svær baby. Litt større enn snittet, mente hun. Alle prøver er fine, og han har hodet godt nedi bekkenet. Det er ikke festet helt, men ryggen hans ligger mot høyre nå og ikke mot venstre, så det er bare fint hvis han kan vri seg tilbake igjen. Så mye press som jeg har kjent kan jo forklares med at han har vridd seg nedover...

Så alt er fint, og disse murringene og ubehagelighetene kan jo bety at fødselen starter om en time, eller at den starter om to uker. ;)

Ti dager til termin. Nå skal jeg prøve å sove litt før storebror kommer hjem fra skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du sov godt  :blomst:

Og så bra at det sier fint ut. Nå er det ikke lenge til. Og så fint å få storebror hjem igjen! Har han hatt det fint på tur? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror har hatt en flott tur, men han syns det var godt å komme hjem. Så nå venter han bare på lillebror :hjerte:

Jeg har hatt en typisk gravidnatt. Kjempegøy :sur: Here goes:

01:30 Våkner av bekkenet. Antydning til halsbrann. Tar en tablett og sovner igjen.

03:10 Halsbrann fra helvete slår til. Helt seriøst, det gjorde vondt i ørene til og med. Jeg sto opp for å ikke holde mannen våken. Satt i sofaen og drakk vann en stund, og bare pustet og peste. Fytti, det var jævlig!!! Etter en halvtimes tid ga det seg litt, og jeg slumret sittende i sofaen.

04:15 Tydeligvis for mye vann. Akutt kvalm. Greide å nå vasken på kjøkkenet, og ble stående der og spy opp uante mengder med væske, og en del spaghetti fra middagen. Det tar tydeligvis mer enn 12 timer å fordøye spaghetti. Å spy når man har kraftig halsbrann anbefales ikke. Tårene spratt i øynene, det bruker ikke å være så vondt å spy.

04:45 Tilbake i sofaen i sittende stilling. Slumrer egentlig ganske kjapt.

05:00 Kattefaenskapet (sorry ass, men hallo) finner ut at dette er et fint tidspunkt å mase for å få gå ut. Jeg må opp og slippe ut, ellers våkner storebror garantert.

06:15 Jeg våkner på sofaen, og må bytte side på grunn av bekkenet. Sovner igjen.

06:50 Vekkeklokka ringer. På tide å få storebror opp og avgårde til skolen.

Så....det var min natt. Sa noen oppladning til fødsel? Nå er storebror og mannen ute av huset, og jeg skal stupe i seng igjen. Fortsatt vondt i halsen. Kanskje lurt å ta med seg en vannflaske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda :klemmer: Snart er lillemann her ihvertfall! Jeg syns flytende gaviscon fungerte mye bedre enn tyggetablettene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så lenge igjen nå, men den natta hørtes egentlig ikke så veldig koselig ut nei.. Det er lov å være sliten og lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere :hjerte: Jeg sov til 12:15, høvelig i strekk faktisk, så det går seg vel til i løpet av dagen.

Jeg har egentlig lyst til å bruke de siste ukene i permisjon alene til å slappe av og kose meg, ikke til å lete etter fødetegn og vente utålmodig på baby. Jeg føler meg liksom ikke helt klar til å få baby i huset igjen. Men jeg er veldig klar til å slippe dette her!! Sa det til jordmor i går, at tanken på å slippe å være gravid mer faktisk kan funke som motivasjon under en fødsel, men tanken på å få møte babyen ikke når frem i det hele tatt. Urettferdig for baby kanskje, men man blir jo gal av dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt hadde jeg heldigvis senga for meg selv. Var allikevel våken seks ganger mellom 00:30 og 06:50, så noen søvnkvalitet går det ikke an å skryte på seg. Fikk sove en og en halv time til nå på formiddagen. Mannen er dust og ble faktisk sur for at jeg ba ham sove et annet sted. Da får han bare være sur, jeg har nok med meg selv akkurat nå. Jeg er sliten og lei, jeg skjuler det hele ettermiddagen slik at ungene ikke merker noe, men om kvelden når de er lagt er jeg ikke akkurat happy. Altså, jeg sitter ikke og kjefter og smeller eller noe, men jeg sier ikke stort og sitter mest for meg selv. Da begynner han å mase, lurer på om han har gjort noe galt, om jeg er sint på han og så videre. Seriøst, hver eneste gang begynner han å mase om det der, og jeg er så drittlei av det! Nei, jeg er dødssliten av å ha vondt hele tiden, jeg gruer til fødselen og jeg får ikke sove. Er ikke det grunn god nok til å ikke hoppe og danse...? Hva skjedde med å la meg være sliten, stryke meg på ryggen og kutte ut forhøret...? Og ja, jeg har sagt det, men det går ikke inn...

Det skal ikke være sånn at jeg skal måtte pleie egoet hans i tillegg til å holde ut dette her selv...??? Han var gretten i morges, og snakket ikke til meg i det hele tatt. Akkurat det er ikke noe nytt, men det påvirker hele dagen min allikevel.

Jaja, når babyen kommer er jeg ihvertfall vant til å ikke sove. Bare jeg ikke er så på felgen at jeg ikke greier å kose meg med ungen i starten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse mannfolka altså. De forstår ikke hvordan det er å være sprekkferdig med smerter og plager hele tiden og lite søvn... Har hatt noen sånne episoder her hjemme selv. Men du har lov til å være sliten og lei så han får bare finne seg i det. Jeg sov også veldig dårlig i natt, hadde kynner jeg våknet av hele tiden. Så føler virkelig med deg. Forrige gang husker jeg at jeg sov skikkelig godt i starten når babyen hadde kommet ut pga ammehormonene og fraværet av plagene som jeg hadde hatt så lenge. Så ikke bekymre deg for det nå :) Håper du får hvilt litt på dagen idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Dyregod :) Fikk hvilt litt, ja. Men så hadde jeg lovet storebror nye sko, så vi dro på kjøpesenteret en tur. Han fant seg nye sko, og så spiste vi, og så var vi innom kappahl og kjøpte sånne forlengere til å ha i ryggen på ammebhene. De var litt trange nemlig. Og så meldte bekkenet seg ut, så da var det bare å vagge hjem igjen. Siste turen på kjøpesenteret med mage, for jeg har vært bundet fast til sofaen i hele ettermiddag og kveld.

Storebror får meg i godt humør, da. Han kommer med fantastiske kommentarer og komplimenter hele tiden. Han bærer poser og holder i hånden og har full forståelse for at mamma går litt saktere enn vanlig akkurat nå. "Det er jo dårlig vær, så vi trenger ikke å lete etter solbriller til meg nå. Vi kan gjøre det senere, når du ikke har vondt. Nå drar vi hjem!" Han er laget av gull, den gutten.

Mannen har ikke vært ille han heller nå i ettermiddag :ler: Vi dro før han kom hjem fra jobb, men da vi kom hjem var det bare gode ord og tilbud om massasje og greier.

Jeg skulle ønske at jeg ikke hadde vagget rundt på senteret i dag, for jeg har nemlig vondter i korsryggen. Og akkurat nå vet jeg bedre enn at jeg håper på at noe er i gang. Det er garantert formen etter byturen som lurer meg.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skulle gitt mye for å kunne bytte bort sofa og megamage mot et par timer i Telenor Arena i kveld altså.... Bare et par timer liksom. Vi var på forrige konsert, og skulle på denne også, meeeeen så ble det visst baby i stedet.

Jeg ELSKER Dave Grohl!!!! :sikle:

Jaja, neste gang. Ingen flere graviditeter her i huset, så får vi håpe på flere konserter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beunderer motet ditt nå på slutten :) Og så godt å ha en godgutt som gjør det litt enklere for deg :)

Snart i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...