Gå til innhold

Ble dere seriøst riset med bar rumpe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pappa gjorde dette ofte.

Anonymous poster hash: e12da...b34

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Min far foretrakk flathånda for å lage reale blåmerker diverse steder. Ikke så farlig hvor det traff, bare det var et sted klær dekket det.

Anonymous poster hash: 699c9...957
Skrevet

Herregud hva slags disney film er dette :S

• Liker 1
Skrevet

Var nok vanlig ja, kan huske å ha fått det ved en anledning som barn av en tante på farsiden, og det endte med at bestemor på morsiden(jeg har et vagt minne av det, men har også fått det gjenfortalt) smeisa henne i fjeset så det sang:P Jeg husker egentlig akkurat det bedre enn selve risingen. Ble visstnok ikke forsøkt gjenttatt av min tante, men nedless to say var det et noe anstrengt forhold mellom tante og bestemor, men det kan jeg ikke huske selv. Så har vel ikke gjort så mye inntrykk. Men det betyr ikke at det er greit, kommer aldri til å nedverdige mine eventuelle fremtidige barn slik, og du dæven om jeg ser noen andre gjøre det så skal de jaggu få be til gud om at de løper fortere enn meg!

Anonymous poster hash: 0819c...182
Skrevet

Var nok vanlig ja, kan huske å ha fått det ved en anledning som barn av en tante på farsiden, og det endte med at bestemor på morsiden(jeg har et vagt minne av det, men har også fått det gjenfortalt) smeisa henne i fjeset så det sang:P Jeg husker egentlig akkurat det bedre enn selve risingen. Ble visstnok ikke forsøkt gjenttatt av min tante, men nedless to say var det et noe anstrengt forhold mellom tante og bestemor, men det kan jeg ikke huske selv. Så har vel ikke gjort så mye inntrykk. Men det betyr ikke at det er greit, kommer aldri til å nedverdige mine eventuelle fremtidige barn slik, og du dæven om jeg ser noen andre gjøre det så skal de jaggu få be til gud om at de løper fortere enn meg!

Glemte å si; jeg er født helt på slutten av 80-tallet.

Skrevet

Pedofili? Da er det heller noe med din tankegang angående naken hud, for en naken rumpe har absolutt ikke nødvendigvis noe som helst med sex å gjøre!

Skal man også tenke overgrep når fedre tørker fire-åringene sine i rumpa etter at de har vært på do?

Ris på rumpa fra forelder til barn er veldig, veldig lite seksuelt!

• Liker 4
Skrevet

Pedofili? Da er det heller noe med din tankegang angående naken hud, for en naken rumpe har absolutt ikke nødvendigvis noe som helst med sex å gjøre!

Skal man også tenke overgrep når fedre tørker fire-åringene sine i rumpa etter at de har vært på do?

Ris på rumpa fra forelder til barn er veldig, veldig lite seksuelt!

ts har nok blitt skjerma for dette i barndommen og bare sett på BDSM i voksen alder, da kan det bli sett på som pedofilt

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg ble riset på bar rumpe! Det er noe jeg alltid har hatt et problematisk forhold til. På den ene siden husker jeg godt hvorfor, og hvorfor det var fortjent, men mitt problem er først og fremst at de var veldig dårlig til å kommunisere hvorfor.

• Liker 1
Skrevet

Ikke bare var det vanlig, men det er ikke så lenge siden det var vanlig heller. Jeg er født midt på 80 tallet og føler at min generasjon var litt 'de siste' hvor dette fremdeles var vanlig??? Nei huff, jeg er glad for at dette ikke er almennt akseptert lengre...

Anonymous poster hash: e063c...5ec

• Liker 1
Skrevet

Jeg er født på 70-tallet og er oppvokst delvis i bygd og by, og oppfattet det den gangen var helt vanlig med et par klask på blanke messingen. Dette var en vanlig form for avstraffelse når man gjorde noe veldig galt, men det var ikke vanlig å slå så hardt at man fikk blåmerke. Mer som i at klaskene svidde, mens det var mer ydmykende å dra ned buksa.

Vi visste om barn som fikk hardere avstraffelser som i juling, men det var sjeldent vi hørte snakk om det. Mishandling på den måten ble vel snakket lite om.

Jeg oppfattet aldri det å få ris på rumpa (når man ble eldre ble det klask utenpå buksa) som noe som hverken har preget meg eller skadet meg. Det er mer i at dette var det man gjorde før i tiden, og at man i dag vet at det er galt.

Tror ikke jeg fikk ris på rumpa mer enn en 4-5 ganger, men både å ta hardt i arm eller å knipe over øra skjedde oftere.

Anonymous poster hash: 847a0...faa

Skrevet

Jeg er født på slutten av 80tallet og ble riset sånn. Rumpa bar og somregel med sleiv eller lignende (altså, ikke med den voksnes hånd).

Det var ikke lov å slå ungene sine den gang heller, men det var ikke noe foreldrene våre brydde seg om

Anonymous poster hash: fd220...3b3

Samme her, født på slutten av 80-tallet. Fikk ris på rompa om jeg gjorde noe galt.

Anonymous poster hash: 6fa7d...c70

Skrevet

Herregud så mange stakkarslige mennesker det bor i landet for tiden. Ørefik og ris på rumpa har vært en helt vanlig del av oppdragelsen i Norge i alle år. Er dere så nedrullet at dere tror det er snakk om å dælje til alt du kan?

Anonymous poster hash: c57aa...0b0
  • Liker 4
Skrevet

ts har nok blitt skjerma for dette i barndommen og bare sett på BDSM i voksen alder, da kan det bli sett på som pedofilt

Hva i all verden har BDSM med pedofili å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

helt enig, da bør man snakke med noen.

Anonymous poster hash: fb44a...201

Ts gjør jo det. H*n snakker med oss og se hva h*n får til svar?!

Anonymous poster hash: c51cd...965

Skrevet

Herregud så mange stakkarslige mennesker det bor i landet for tiden. Ørefik og ris på rumpa har vært en helt vanlig del av oppdragelsen i Norge i alle år. Er dere så nedrullet at dere tror det er snakk om å dælje til alt du kan?

Det som er stakkarslig er å misbruke sin makt overfor barn til å begå vold, trusler om vold, og bevisst ydmykelse.

Det var vold i min barndom også, har opplevd lugging, å bli tatt hardt i armen, klaps på rumpen og slikt. Aldri rising eller avkledning, men likevel uakseptabelt og ikke noe jeg ville tillatt overfor barn i dag. Foreldrene mine har også endret holdning til fysisk avstraffelse.

• Liker 2
Skrevet

hvilken film er det du snakker om TS? :klo:

jeg for min del har sett mye rare tegneserier gjennom min barndom, å det har ikke skadet meg eller gjort meg til et dårlig menneske. folk må seriøst slutte å være så hårsåre når det kommer til filmer. la være å se på de i så fall.

Anonymous poster hash: 268a4...ee6
Skrevet

Vel, kanskje ikke for alle, men vi hadde blåmerker i flere dager etterpå. Det var ikke bare rising på bar rumpe heller, men vi ble ofte dratt/tatt hardt i armene så vi fikk blåmerker, kløpet i leggene og ofte truet med knyttet neve mot ansiktet. I tillegg fikk vi ofte husarrest, romarrest eller stolarrest i flere timer og dager av gangen. Vi ble kalt drittsekk, bortskjemt drittunge, din lille dritt, jævla møkkaunge osv over små bagateller. Det kunne være så lite som at noen hadde tatt en stripe sjokolade fra skapet uten å spørre, sto ikke synderen frem ble alle straffet. Flere ganger var det mor eller far selv som hadde tatt og glemt.

Det kunne dreie seg om at vi hadde tatt følge hjem vi søsken fordi det var forventet at vi hentet yngre søsken, og gikk den ene til en venn ble den andre straffet med husarrest for ikke å ha passet på.

Jeg syns det er langt over streken for akseptabel oppførsel av voksne og at barn på ingen måte skal gis det ansvaret å hente yngre søsken i bhg når de knapt har begynt på skolen selv.

• Liker 1
Skrevet

Vel, kanskje ikke for alle, men vi hadde blåmerker i flere dager etterpå. Det var ikke bare rising på bar rumpe heller, men vi ble ofte dratt/tatt hardt i armene så vi fikk blåmerker, kløpet i leggene og ofte truet med knyttet neve mot ansiktet. I tillegg fikk vi ofte husarrest, romarrest eller stolarrest i flere timer og dager av gangen. Vi ble kalt drittsekk, bortskjemt drittunge, din lille dritt, jævla møkkaunge osv over små bagateller. Det kunne være så lite som at noen hadde tatt en stripe sjokolade fra skapet uten å spørre, sto ikke synderen frem ble alle straffet. Flere ganger var det mor eller far selv som hadde tatt og glemt.

Det kunne dreie seg om at vi hadde tatt følge hjem vi søsken fordi det var forventet at vi hentet yngre søsken, og gikk den ene til en venn ble den andre straffet med husarrest for ikke å ha passet på.

Jeg syns det er langt over streken for akseptabel oppførsel av voksne og at barn på ingen måte skal gis det ansvaret å hente yngre søsken i bhg når de knapt har begynt på skolen selv.

Det du skriver her er misbruk av barn.

Selv fikk jeg ris på bar stump en gang (fortjente det egentlig flere ganger).

Det var driiiit flaut å dra ned buksa. Vi fikk bare dask som ikke etterlot røde merker en gang.

• Liker 3
Skrevet

Det som er stakkarsbruke sin makt overfor barn til å begå vold, trusler om vold, og bevisst ydmykelse.

Det var vold i min barndom også, har opplevd lugging, å bli tatt hardt i armen, klaps på rumpen og slikt. Aldri rising eller avkledning, men likevel uakseptabelt og ikke noe jeg ville tillatt overfor barn i dag. Foreldrene mine har også endret holdning til fysisk avstraffelse.

Da regner jeg du ser på alle eldre som noen stakkarslige barnemishandlere?

Skrevet

Ikke for å være frekk altså, men om du tåler så lite så burde du kanskje fått hjelp?

Anonymous poster hash: 4586d...577

Tåplig kommentar. noen synes det ikke er greit å se voksne slå barn selv om det er tegnefilm.

Husker min far trakk meg i øret skikkelig hardt en gang, og klasket meg i ansiktet en gang.. Det med øret var vondt, og da jeg ble klasket i ansiktet ble jeg såret.. Vond opplevelse, men på den måten så lærte jeg at sånn forelder skal jeg aldri bli. Når min sønn driver meg nesten til vanvidd så vet jeg at hvis jeg hadde gjort noe sånn så hadde det tatt lang tid før tilliten hans til meg var like sterk... synes ikke noe om å se barn blir straffet på den måten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...