Gå til innhold

Ble dere seriøst riset med bar rumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en Disneyfilm nå, og en mann tok sønnen sin over fanget, dro av han buksen og riset ham! Jeg ble seriøst kvalm og måtte bare ta vekk klementinene og sjokoladene jeg spiste på :kvalm: Var dette seriøst vanlig før? Jeg vet at foreldrene mine ble slått om de gjor noe som ikke var lov, men på den måten?! Altså hadde foreldrene mine gjort det der på meg, hadde jeg dødd både psykisk og fysisk! Det er ille nok å knipse og slå barnet sitt, men å være så forbanna ekkel å rise dem med bar rumpe over fanget?! Hodet mitt skrek bare PEDOFIL, og det var ille til tross for at det var animert. Så ble folk seriøst riset med bar rumpe før(Eller jo, men var det vanlig?)

Anonymous poster hash: 85cf8...09a
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var nok tilnærmet vanlig før ja. Det er heldigvis lenge siden og hadde lite å gjøre ned pedofili

• Liker 15
Skrevet

Det var helt vanlig ja. Ikke noe seksuelt, bare maktmisbruk, trusler og overgrep. :(

Anonymous poster hash: c51cd...965
  • Liker 5
Skrevet

Stemmer nok det. Husker da jeg var 2-3 år og pappa slo meg hardt med flat hånd på bar rumpe, fy f jeg grein. Synes ikke det er noen måte å oppdra barn på. Husker ikke det skjedde da jeg ble eldre, håper mamma irettesatt han.

Anonymous poster hash: 645c6...97d
  • Liker 1
Skrevet

Ikke for å være frekk altså, men om du tåler så lite så burde du kanskje fått hjelp?

Anonymous poster hash: 4586d...577

• Liker 26
Skrevet

Det skjedde en gang eller to at jeg fikk en klaps på bar rumpe. Gjorde ingen større skade enn at jeg skjønte at det var alvor og det er helt andre ting (ikke fysiske) som har brent seg mer fast hos meg.

Jeg forsvarer ikke at man slår eller mishandler barn. På ingen måte. Men jeg synes det har gått litt langt når man ikke en gang kan gi de små en liten "smekk" på fingrene.

Anonymous poster hash: ede58...a8d
  • Liker 11
Skrevet

Jeg er født på slutten av 80tallet og ble riset sånn. Rumpa bar og somregel med sleiv eller lignende (altså, ikke med den voksnes hånd).

Det var ikke lov å slå ungene sine den gang heller, men det var ikke noe foreldrene våre brydde seg om

Anonymous poster hash: fd220...3b3

• Liker 4
Skrevet

Nei, vi drev ikke med mishandling i vårt hjem.

Skrevet

I enkelte europeiske land, som Frankrike f.eks., er det fortsatt vanlig at foreldre gjør det.

Anonymous poster hash: 7c4c0...b61
  • Liker 2
Skrevet

I enkelte europeiske land, som Frankrike f.eks., er det fortsatt vanlig at foreldre gjør det.

På den franske skolen i Oslo får barna fortsatt en smekk over fingrene med linjal hvis de er frekke mot læreren.

• Liker 1
Skrevet

Haha, nå kom det plutselig opp noen gamle minner. Jeg har kun en gang fått ris på baken, av mamma. Jeg hadde oppført meg som en dritt og pushet mamma helt til grensen for hva hun aksepterte. Var vel 6 år da hun ga meg ris. Smiler når jeg tenker på det i dag, men den gangen ble jeg svært ydmyk. Følte meg ikke høy i hatten da jeg lå med rumpa bar og skreik, men så utrolig morsomt å tenke på i dag. Mamma er absolutt ikke stolt av det hun gjorde og har faktisk sagt unnskyld i ettertid. Men jeg skjønner henne meget godt, og jeg synes jeg faktisk fortjente det. Ellers har jeg ALDRI fått fysisk avstraffelse. Pappa kunne kanskje ta tak i armen min og irettesette meg, men aldri fysisk!

Jeg vil faktisk takke mor og far for den oppdragelsen jeg fikk den gangen, det har gjort meg til et meget godt menneske som blir likt av alt og alle jeg omgir meg med i hverdagen.

Og jeg kommer IKKE til å rise egne barn, hvis den dag kommer =)

• Liker 3
Skrevet

Ikke for å være frekk altså, men om du tåler så lite så burde du kanskje fått hjelp?

???????!!

Anonymous poster hash: 33055...724

• Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det var veldig vanlig hos de kristne familiene i bygda jeg bodde i som barn.Den man elsker tukter man var omkvedet i de hjemmene der. Skal jeg si noe positivt om å vokse opp med min mor så må det være at hun var en ivrig motstander av å slå barn. En holdning jeg også innehar og har ført videre til mine barn. Den som slår barn er en svak person.

• Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

På den franske skolen i Oslo får barna fortsatt en smekk over fingrene med linjal hvis de er frekke mot læreren.

Dette må rapporteres til riktige myndigheter slik at skolen, rektor og de aktuelle lærere kan få en velfortjent straff.

Endret av brutal_mann
  • Liker 9
Skrevet

Jepp, og jeg misliker fortsatt faren min og har dårlige assosiasjoner til han. Hadde han ikke vært sammen med mamma hadde jeg nok ikke vært mye på besøk med han.

Anonymous poster hash: 5b9d3...831
Gjest Blondie65
Skrevet

Juling, frihetsberøvelse og manglende respekt for privatlivet til oss barn har vært svært skadelig for meg i allefall. Redsel for voksne er ikke det samme som respekt for voksne og det er noe de som slår ikke forstår forskjellen på.

Skrevet

Så en Disneyfilm nå, og en mann tok sønnen sin over fanget, dro av han buksen og riset ham! Jeg ble seriøst kvalm og måtte bare ta vekk klementinene og sjokoladene jeg spiste på :kvalm: Var dette seriøst vanlig før? Jeg vet at foreldrene mine ble slått om de gjor noe som ikke var lov, men på den måten?! Altså hadde foreldrene mine gjort det der på meg, hadde jeg dødd både psykisk og fysisk! Det er ille nok å knipse og slå barnet sitt, men å være så forbanna ekkel å rise dem med bar rumpe over fanget?! Hodet mitt skrek bare PEDOFIL, og det var ille til tross for at det var animert. Så ble folk seriøst riset med bar rumpe før(Eller jo, men var det vanlig?)

Anonymous poster hash: 85cf8...09a

Er du seriøst så lite oppdatert eller bare tuller du?? :P Dette var vanlig tro det eller ei før i tiden, men heldigvis forandrer tidene seg, og dette er noe vi i dag bruker ordet barnemishandling om. Dette har ingenting med pedofili å gjøre!

Anonymous poster hash: fb44a...201

• Liker 1
Skrevet

???????!!

Det er ikke normalt å bli så kvalm av å se en helt vanlig disney film....

• Liker 4
Skrevet

???????!!

• Liker 3
Skrevet

helt enig, da bør man snakke med noen.

Anonymous poster hash: fb44a...201

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...