Gå til innhold

påstand: kvinner er opptatt av menn, menn er opptatt av verden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om den påstanden? For meg virker det som kvinner sin hovedinteresse er menn, men menn har mange andre interesser. Ikke misforstå meg, menn tenker mye på kvinner, pupper, lår, rumpe osv., kanskje for mye til tider...

Jeg har sett endel stand-up komikere i det siste. Mennene kan godt vitse om kvinner, men så mye annet også, og det kan være veldig interessant. Se så på de kvinnelige komikerne, nesten hele forestillingen er bygget på menn, sex og menn. De mannlige komikerne har ofte lignende vitser om kvinner, men de kan snakket om så mye interessant også.

Se på nettfora hvor menn er i overtall, vs. fora hvor kvinner er i overtall. Kvinner diskuterer menn som bare det, mens på mannlige fora så diskuterer menn politikk, teknologi, vitenskap og masse andre ting.

Spør en kvinne om ambisjonene hennes, ofte involverer det ekteskap og mann. I dagens samfunn vil de og inneholde karrieremål også, så jeg sier ikke at menn er alt. Men for menn er ikke kvinner og ekteskap så mye i fokus. Det virker som menn er mer opptatt av egne prestasjoner, og det å oppnå noe.

Er dere enig med meg?, eller tar jeg feil her?



Anonymous poster hash: e7031...d01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er interessert i verden, men gidder ikke å diskutere på nettforum. For mange troll.

Hilsen kvinne.

Anonymous poster hash: f0712...9b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt ambisjoner om å gifte meg. Forstår ikke vitsen med det. Jeg har alltid hatt ambisjoner som ikke involverer menn. Men er en del damer som sikkert er som du sier, men jeg har ikke møtt så mange av dem... Og mistenker flesteparten holder til i andre land med ukultur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beror på hvordan man ser på det. Her er en video noen unge jenter har laget. Den kan tolkes som at de bare er opptatt av menn. Men den kan også tolkes som at de er opptatt av verden. I og med at de er jenter/kvinner så vil du oppfatte det som at de er opptatt av menn. Hadde de vært gutter/menn ville du oppfattet det som at de var opptatt av verden.

Så, som jeg sa innledningsvis, det beror på hvordan man ser på det.



Anonymous poster hash: 3c025...d67
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og opptatt av samfunnet. Jeg bryr meg ikke så mye om menn.

Anonymous poster hash: 54559...371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om den påstanden?

Den er like dum som den er feilaktig.

Kvinner er ikke opptatt av menn. Kvinner er opptatt av seg selv men enda mer av andre kvinner, og da gjerne på utseende og med kritisk blikk og misunnelse der dette naturlig avstedkommer oppgulp. Mest av alt er kvinner opptatt av egne barn (først og fremst) men også andres barn.

Menn: Det er neppe vårt engasjement for verden som sådan som er vårt fremste karakteristika. Jeg heller mer mot "meg selv" som det primære. Jobb, fotball lag, hobby, kompiser, dataspill osv...

Samtidig er menn - mer presist; mange menn - genuint interessert i politikk og global interaksjon. Neppe tilfeldig at politiske programmer og utenriksprogrammer domineres av menn. Samtidig finnes det selvsagt kvinner som er minst like engasjert i tema men skal man generalisere (noe jeg mer enn gjerne gjør - og stadig blir mislikt for) så er det ingen tvil om at menn dominerer kraftig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ha noe å gjøre med at om noe viktig og meningsfylt har hendt er det gjerne en mann involvert. Skal man snakke om noe som "betyr noe" er gjerne en mann en del av temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

TS,

Dette er ikke min erfaring. Generelt vil jeg si at menn er mer opptatt av kvinner enn omvendt. Hvis jeg kan reformulere påstanden din så vil jeg imidlertid si at kvinner er opptatt av mennesker og sosiale relasjoner, menn er opptatt av verden.

Dette er selvfølgelig en ekstrem generalisering, men allikevel en generell tendens etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvorfor det er så mange jenter på Statsvitenskap ved UiB.

Endret av Sofia123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer helt an på personen, jeg. Det finnes mange av begge kjønn som ikke finnes interessert i hva som skjer i verden, politikk, religion, vitenskap osv, og det finnes mange av begge kjønn som er opptatt av det. Det kommer helt an på hva slags omgangskrets man har hvordan man opplever det der.J

Mine venninner og jeg snakker stort sett om "de viktige tingene", det er ekstremt sjeldent praten dreier seg om sladder i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var student og bodde i by var det mange damer i min omgangskrets jeg kunne diskutere politikk og filosofi med. Nå som voksen, og på bygda, er damene som ble igjen ofte mer opptatt av barn og interiør. Omgangskrets og stadie i livet har nok en del å si, samt...ja, hvilken klasse man tilhører. Synd å si det, men vi har nok ikke et helt klasseløst samfunn i Norge. Da vi var i 20-årene var menn ofte et tema for samtalen. Nå i voksen alder nevnes de knapt. Heller ikke ektemennene. Man skravler om alt mellom himmel og jord. :)

Anonymous poster hash: 5fc63...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...