Gå til innhold

Hvordan liker du kaffen din? Om ditt forhold til kaffe. (Åpent for teprat)


Zenobia

Anbefalte innlegg

Gjest Ennasus

Takk for tips :)

prøvde å lage min egen idag

Den første iskaffen ble slik:

1,5dl melk
1,5dl vann
3ts kaffepulver
2/3 suketter
en halv rute kokejsokolade

Den var god men litt svak kaffesmak, så endret den til dette:
1dl melk
2dl vann
3ts kaffepulver
2/3 suketter
en halv rute kokesjokolade

Begge var gode på hver sin måte! Men likte kanskje den med minst melk best :) Ble mere kaffesmak

Endret av Ennasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg trodde er at kaffe virker slankende og livgivende. og er meget sunt. Nå må jeg ha en pause av etiske grunner. Skal nå drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Sterk, svart kaffe. Eller sterk svart kaffe med litt melk i! Må helst være traktet. Takler ikke pulverkaffe, i alle fall ikke de jeg har prøvd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lange protestrunder, gikk jeg med på å skaffe en kapselmaskin hjemme. 

Jeg så på den med dyp forakt ganske lenge. 

Men nå har vi blitt (nesten) venner, og jeg har funnet ut at den klarer helt greit å gi meg det jeg vil ha. En lang espresso. Dvs. en espresso, men med litt mer vann).

Altså: Svart, sterkt, varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best svart kaffe. Ikke noe melk, sukker eller annet fjas oppi. En sjelden gang bestiller jeg en cappuccino på kafé, men angrer alltid. Eneste "fjasekaffe" jeg liker er cortado, som er ganske ålreit.

Her i huset går det mest i Friele på moccamasteren. Det er liksom min barndoms duft om morgenen, det gir meg en god følelse av trygghet og varme. Setter veldig pris på en kopp med eksklusiv, nykvernet kaffe hvis venner lager, men hjemme og på jobb er jeg veldig fornøyd med enkel traktekaffe. Drikker tre-fire kopper kaffe om dagen i gjennomsnitt. 

Anonymkode: 7bd4d...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trodde er at kaffe virker slankende og livgivende. og er meget sunt. Nå må jeg ha en pause av etiske grunner. Skal nå drikke vann.

Hvor har du det fra at kaffe er usunt? Hvilke etiske grunner?

Svart kaffe er vel ikke usunt, med mindre man drikker ti liter om dagen. Noe man neppe klarer uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du det fra at kaffe er usunt? Hvilke etiske grunner?

Svart kaffe er vel ikke usunt, med mindre man drikker ti liter om dagen. Noe man neppe klarer uansett. :P

Er  hun jeg bor sammen med som tenker på 3 verden og slikt, nå har vi fått økologisk kaffe da, for å tenke på arbeidernes velferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er  hun jeg bor sammen med som tenker på 3 verden og slikt, nå har vi fått økologisk kaffe da, for å tenke på arbeidernes velferd.

Ah, akkurat. Da skjønner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det i lungo kapsler du kjøper 3 for to på Meny. Har nespresso maskin. Og kjøper gjerne Cortado eller kaffe ute. Det som ikke kan kalles kaffe er all den billigste kaffen, og sånn glasskaffe. 

Anonymkode: 95f45...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk "pulverkaffe" med fløte best. Den som i følge AB over ikke kan kalles kaffe :O

Nest best er espresso med mjÆlk, eller "latte" som det så fint heter..

@Ennasus , kjøp deg en liten espressokanne om du vil lage god iskaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det i lungo kapsler du kjøper 3 for to på Meny. Har nespresso maskin. Og kjøper gjerne Cortado eller kaffe ute. Det som ikke kan kalles kaffe er all den billigste kaffen, og sånn glasskaffe. 

Anonymkode: 95f45...22f

Er det tilbud nå, eller fast lavpris? Må visst på Meny i nærmeste framtid! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt kaffe laget i presskanne, gjerne dark roast. 

Gjerne med melk og kardemomme. Eller kanel. Eller chili. 

 

På jobb er det trakterkaffe med melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lite kresen på kaffe. Hjemme har jeg kapselmaskin type dolce gusto og synes den er god, selv om ifølge mange det ikke er godt. 

 

På kafé pleier jeg å drikke kaffe latte med en teskje brunsukker 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme er vi over gjennomsnittet opptatt av kaffe, og det har nok roten sin hos meg. Jeg elsker kaffe! Begynner alltid morgenen med å sette på moccamasteren. Har jeg god tid brygger jeg stort sett alltid på chemex. Jeg er veldig glad i søt, leskende og saftig kaffe. Afrikanske er som oftest mine favoritter. Enten det, eller bærtørkede kaffe. Jeg er veldig glad i en friskhet, en velbalansert og lysbrent kaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...