Gå til innhold

Hvordan reagerer du som kvinne på at en mann kaller deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 23, så satser på å bli kaldt jente en del år til.

Anonymous poster hash: a8cba...433

Fryser du ?

Anonymous poster hash: 5208d...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"dame"? Og hvor gammel er du?

Jeg føler meg veldig gammel når noen sier dette til meg! Er litt over 30 men foretrekker å bli kalt jente selv om jeg vet jeg ikke er det lenger. Flere som meg?

Anonymous poster hash: f6252...d8a

Er 40++++ og liker best å bli kalt "jente".

Dame er så kjerring og kvinne er så voldsomt.

Føler meg sporty, glad, lys og...jente!

Anonymous poster hash: 6a9c8...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-18: jente

18-45: dame

45-99: kvinne

evt "kjerring" innimellom.

Du har glemt "ung dame" katergori..... Man er ikke en dame når man er 18.... med mindre man er noens dame.... men da snakker vi en helt annen betydning. Og man er vel kvinne lenge før man er 45. Er man fylt 45 er man en (godt) voksen kvinne eller dame... det i parantes er valgfritt å bruke.

Og husk for all del kategorien "kattedame" - en singel dame som bor sammen med barna sine, kattene altså, og det hele er litt trist.... denne er uavhengig alder men defineres av oppførsel. CAT LADY!

Hurra for oss menn. Vi er bare unge menn til omtrent til vi er 26-27, så er vi menn. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt ung jente for ikke så lenge siden da jeg skulle på jobbintervju. Møtte opp i resepsjonen og hun som satt der kalte ned han som skulle intervjue meg. Gjorde meg ingenting for å si det sånn ;):P Er 33 år.

Ung jente er feilaktig og upassende for en på 33. Ung dame går fint for en på 33, da er det enten humor eller flørt involvert. Er du ung jente er du 15 og søker jobb som avisbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 33, og har ingenting imot dame. Jeg husker det irriterte meg da jeg var sånn omtrent 20.



Anonymous poster hash: 26732...c5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne/jente/dame i midten av 20-årene og omtaler meg selv som "dame" ("jo, men jeg som er dame opplever at....", "Vi damer....").

De rundt meg kaller meg derimot "jente", med mindre det er foreldre som snakker om meg til barna sine ("nå må du takke damen pent").

Jeg føler meg jo ikke som en jente, for det er jo bare barn og tenåringer som er jenter (for meg). Og "kvinne" er så voksent, det er liksom et ord som blir brukt for slike som meg. "Dame" høres derimot litt tullete ut.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du har glemt "ung dame" katergori..... Man er ikke en dame når man er 18.... med mindre man er noens dame.... men da snakker vi en helt annen betydning. Og man er vel kvinne lenge før man er 45. Er man fylt 45 er man en (godt) voksen kvinne eller dame... det i parantes er valgfritt å bruke.

Og husk for all del kategorien "kattedame" - en singel dame som bor sammen med barna sine, kattene altså, og det hele er litt trist.... denne er uavhengig alder men defineres av oppførsel. CAT LADY!

Hurra for oss menn. Vi er bare unge menn til omtrent til vi er 26-27, så er vi menn. :danse:

- i en periode... før dere blir gubber eller endatil gamle gubber ;)

I perioden imellom, rundt 40-års alderen, blir mange av kategorien som begynner å trene 7 dager i uken, kjøper sportsbil, prøver å kle seg i preppy stil og sjekke 20 åringer.

Det hele er litt trist men defineres av oppførsel: GAMMEL GRIS!

Hurra for oss kvinner. Vi er bare unge kvinner til omtrent 22 - 25, så er vi kvinner resten av livet :danse:

Klarte ikke dy meg, men du ladet pistolen selv her altså :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i tidlig 20-årene. Syns det er helt greit å bli kalt dame. Når mannen min sier "dama mi" så er det noe av det beste han kan kalle meg. Når andre omtaler meg som dame så er det mer greit enn å bli omtalt som jente. Jenter er barn. Jeg er voksen. Så kvinne eller dame takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dame"? Og hvor gammel er du?

Jeg føler meg veldig gammel når noen sier dette til meg! Er litt over 30 men foretrekker å bli kalt jente selv om jeg vet jeg ikke er det lenger. Flere som meg?

Anonymous poster hash: f6252...d8a

hvis du er 30 og vil kalles jente, er det på tide å stikke fingen i jorda. En jente er et barn eller i beste fall en ungdom. Ikke en voksen person over 20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har blitt kalt dame av en mann før, egentlig. Jo, kanskje "ung dame", og det har jeg ikke noe i mot. Synes det høres fint ut :) De eneste som kaller meg dame er barn under 12, som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung jente er feilaktig og upassende for en på 33. Ung dame går fint for en på 33, da er det enten humor eller flørt involvert. Er du ung jente er du 15 og søker jobb som avisbud.

Var en voksen dame som trodde jeg var yngre. Flørting var det nok ikke;) Men ja, ung dame passer bedre. Men hyggelig at de fleste tar meg for yngre enn det jeg er;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mine trakter blir dame brukt om jentekjærester, så for meg er det et hokjønn i alder 17-uendelig. Uansett så kunne fok kalt meg som kvinnelig 27-åring bestefar om de ville. Who cares, teddy bears



Anonymous poster hash: 8042e...4d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor, pappa og de eldre kundene mine på jobb kaller meg jente. De yngre slektningene, barn og kjæresten min kaller meg dame. Det hadde for så vidt ikke plaget meg om noen av de kalte meg noe annet. Jeg vet selv at jeg er 26, og jeg trenger ingen bekreftelse på om jeg er jente/dame/kvinne/kjærring :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kalt både dame og kjerring. Bryr meg ingenting, føler meg ikke noe annerledes fordi jeg blir kalt det ene eller det andre. Er 24 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

"Dame" synes jeg høres veldig...gammelt ut. Men synes det hadde vært rart å bli kalt jente også siden jeg har fylt 30. Kvinne er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tenk litt på slike kontaktannonser.. De som omtaler seg som "Gutt 33" virker litt merkelige etter mitt syn. Jeg tenker fort at de bor hjemme på gutterommet, spiser pizza til frokost og spiller WoW om natten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er 40++++ og liker best å bli kalt "jente".

Dame er så kjerring og kvinne er så voldsomt.

Føler meg sporty, glad, lys og...jente!

Anonymous poster hash: 6a9c8...e72

Dette synes jeg kommer i samme kategori som "livat gutt på 64 år søker jente" på datingkanaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 (og i tillegg er det noen som av og til sier at de tror jeg var 15, selv om noen også sier at de trodde jeg var 22)

Det er oftere noen sier "nå må du passe på så du ikke kjører på damen" og sier unge dame eller unge kvinne til meg enn at de sier jente.



Anonymous poster hash: 10c85...ff8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...