Gå til innhold

Mor som kommer med rasistiske utsagn..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at moren din har noe imot ditt barn. Hun er kritisk til kulturen mange av våre nye landsmenn har vokst opp i hjemmefra, med rette. Det kommer ikke til å gjelde ditt barn.

Ellers, som noen har poengtert, rasisme er troen på at enkelte raser er mindre verdt som mennesker enn andre. Ikke kulturer. Det er heller rasisme å vise skepsis mot enkelte grupper som har befolket landet vårt med tiden, da de ikke er representative for sitt land som helhet.

Jeg har studert i utlandet, men mennesker fra Saudi-Arabia, Afrika, Asia - overalt. Som regel er dette mennesker fra byer i sine respektive land som er veltutdannet, har et mer moderne kvinnesyn, ikke har mindreverdighetskomplekser og er modne og voksne mennesker.

Dette er ikke utvalget vi har i Norge. Fyren fra Albania du treffer i New York eller London er simpelthen ikke fyren du treffer i Norge. Disse innvandrergruppen kommer til Norge som billig arbeidskraft eller for asyl. De kommer ikke fra de utviklede delene av sine respektive land, de kommer fra bygda, hvilket medbringer langt verre holdninger enn "bygda" i Norge.

Alle oppegående mennesker vet dette, hvilket er hvorfor ingen i Norge vil at deres datter skal slå seg sammen med en mann fra Pakistan, Jugoslavia, Polen eller Somalia.

Du har faktisk begått denne feilen og merket det hele på kroppen, og det virker som du bastant stritter imot bare for å trosse moren din.

Anonymous poster hash: d3313...5a8

+1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lar meg fortsatt overraske over enkelte ting som blir sagt her.. Greit, statistikken viser vel at det er kanskje ikke finnes så mange solskinnshistorier blant multikulturelle forhold, men nå tenker jeg mer på min egen situasjon og at det er veldig feil at min mor skal sitte å kalle folk for "svarting" ol. når barnebarnet hennes også er flerkulturell.

Jeg har som sagt ingen planer om å drite meg ut igjen, jeg er altså ingen 14-åring på krigsstien mot min mor..

Jeg har flere i min vennekrets av sammd ulla som min mor også, må være ett bygde-fenomen.. Folk må få mene hva de vil, men jeg blir helt sjokkert over hva folk tar seg lov til å si om andre nasjonaliteter. Ikke rart det er krig i verden.

TS

Anonymous poster hash: 68c44...a65

Det valgte hun ikke selv, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 1fbbc...37b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og TS, helt ærlig ville jeg bedt den bestemorra holde kjeft om denne saken videre, ellers kan hun drite og dra. Det er uansett ikke mye du kan gjøre for å endre hennesholdninger, hun har rettt til å tenke slik hun selv vil. Men ungen din har ingen nytte av å være i nærheten av en slik kvinne, og som mor setter man barnet først, og du bør ta dine valg deretter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det valgte hun ikke selv, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 1fbbc...37b

Også? Det er ikke slik at moren til TS skal velge hvem TS får barn med eller ikke. Det er helt i orden at TS sin mor har egne meninger, uansett hvor grumsete disse meningene er. Men om hun virkelig skal omtale faren til barnet sitt som jævla utlending, eller snakke stygt om utlendinger foran barnebarnet sitt har TS all rett til å si stopp eller be henne holde kjeft.

Moren til TS må lære seg at ja, barnebarnet er et produkt av to ulike kulturer enten hun liker det eller ei og dermed skal hun som en voksen person oppføre seg voksent. Og ikke snakke stygt om utlendinger, faren eller andre rundt dette barnet. Klarer hun ikke å oppføre seg som et voksent menneske foreslår jeg at TS ikke lar henne være rundt barnebarnet.

Jeg lar ikke mine unger være rundt mennesker som snakker så stygt om hele folkeslag eller grupper rett og slett fordi det er holdnigner jeg mener ikke er noe barna skal utsettes for. Det er de voksne som lærer unger å dømme, mobbe og hate andre.

Anonymous poster hash: 6d393...0b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot rasisme og diskriminering basert på hudfarge og seksuell orientering, men allikevel i spørsmålet og temaet du bringer på banen her så er jeg litt splittet.

Jeg kan forstå moren din sitt sinne ettersom hu vet at dattera hennes har blitt utsatt for trakkassering av en fremmedkulturell. Selv personlig hadde jeg blitt meget skuffet om jeg ikke hadde oppdratt datteren min til å styre unna mennesker med utdaterte gammeldagse kvinnefiendtlige holdninger.

Men på den andre siden så syntes jeg ikke det er greit at hu dømmer ALLE mørkhudede over en kam og kommer med uttalser som "jævla svarting" bare hu ser en mørkhudet. Men som du sier, det her skjedde aldri før etter du og eksen din hadde slått opp. Så det kommer tydlig frem at behandlingen du fikk av han har gått sterkt innpå moren din og nå reagerer med sinne ettersom hennes kjære datter har opplevd noe forferdelig.

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...