Gå til innhold

Noen som drikker seg dritings før jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har diagnostisert deg selv med sosial angst? Det er noe du må utredes for hos bla psykolog. Du kan ikke bare sette det på deg selv!

Kom deg til fastlegen og start utredning!

Dukker du opp dritings på jobb håper og tror jeg du får sparken



Anonymous poster hash: 54f2b...415
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset! Er litt redd for å bli satt på antidepressiva da jeg ikke ønsker dette i det hele tatt, men om det finnes noe annet som hjelper (som ikke er vanedannende) høres det jo ganske så lovende ut.

Anonymous poster hash: de354...0b0

Men å drikke deg dritings er greit? Jeg vil tro at mange alkoholikere har prøvd å selvmedisinere seg selv i begynnelsen, og så "tok det bare av". Snakk med legen din. Om du har såpass sosial angst trenger du hjelp. Det er en veldig dårlig ide å søke hjelp i flaska.

Antidepressiva er ikke vanedannende, men du blir ikke satt på dette om du ikke vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Er litt redd for å bli satt på antidepressiva da jeg ikke ønsker dette i det hele tatt, men om det finnes noe annet som hjelper (som ikke er vanedannende) høres det jo ganske så lovende ut.

Anonymous poster hash: de354...0b0

Du blir ikke satt på antidepressiva mot din egen vilje. Og det er heller ikke noe du får ved å knipse med fingrene. Kontakt legen din for en time hvor dere kan prate litt, så tar h*n det derfra. Videre foreslår kanskje legen psykolog, men det er alltid opp til deg selv å bestemme om du vil gå til psykologen eller ei.

Det dummeste du kan gjøre er å ty til alkohol. Kroppen din sender ut flere signaler enn du aner selv, og plutselig kan du finne deg selv avskjediget fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke noen beta-blokkere være en bedre ide?

Synes ikke man skal slenge rundt seg med hjerte/blodtrykksmefisiner akkurat!

Anonymous poster hash: cfcd5...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig med dei som foreslår at du må til legen. Det finnes mange flinke psykologar, kurs og andre måtar å få hjelp med sosialangst. Du treng ikkje gå rundt å ha det slik resten av livet. Forstår utifrå innlegga dine at du ikkje har søkt hjelp tidlegare? Det er ingen som tvinger deg til noko du ikkje vil. Hverken medisiner eller psykolog. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å google sosial angst :) Står mye på nett, spesielt om du søker på engelsk :)



Anonymous poster hash: 72278...a9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selvmedisinerte mye med alkohol da jeg slet på mitt verste med angst. Hjalp der og da, men når rusen gikk ut så var jeg dobbelt så ille. Anbefales ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Drikke seg dritings før jobb? Ingen god ide. Hadde jeg vært sjef og en av mine ansatte kom full på jobb, så hadde de fått sparken på flekken! Helt uakseptabelt.

Alkohol er ikke løsningen. Det hjelper der og da, men fikser ikke problemene dine. Snakk heller med legen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt alkohol mot sosialangst, riktignok ikke på jobb, det er jo galskap. Men problemet er uansett at det kun hjelper der og da og i situasjoner hvor man må klare seg uten alkohol er man like langt. Angsten min ble først bedre etter at jeg tvang meg til å utfordre meg selv uten alko.

Anonymous poster hash: d01f6...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter
Jeg har flyttet tråden din til et mer passende forum. Videre må jeg dessverre stenge tråden din.
Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til videre!



Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...