Gå til innhold

Herregud, jeg vil skilles


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Mann på 38,2 barn. Flere år med dårlig ekteskap. Det er slutt for meg nå. Jeg har sagt ifra at jeg vil skilles, vært 14 mnd nå med diskusjon. Dette er nok for meg. Hun vil ikke, jeg har sagt at jeg flytter ut uansett etter nyåret. Hun har akseptert men dette kommer til å bli en kjip ferie. Barna vet ikke.

Hun vil at barna skal bo i huset mens vi voksne bytter på å bo hjemme og i en leid leilighet. Jeg ser fordelene med dette men jeg ønsker at vi kjøper ett hus eller en leilighet slik at dette blir mer permanent. Noen som har erfaringer med dette?

Mvh TS

Anonymous poster hash: d09b2...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 års krisen som er på gang ja. Huff, stakkars barn og stakkars kone. Så hva er så mye bedre enn det du har nå? Hva med parterapi?



Anonymous poster hash: 3503b...4cb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 års krisen som er på gang ja. Huff, stakkars barn og stakkars kone. Så hva er så mye bedre enn det du har nå? Hva med parterapi?

Anonymous poster hash: 3503b...4cb

Skjerp deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kjøp noe som er nær nok til at ungene kan gå mellom på egenhånd. Hennes forslag er tullete. Spesielt på sikt når dere begge er klar for å finne noen andre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom det samme som deg. Vi gikk fra hverandre i januar men byttet på å bo i huset annen hver uke i nesten 7 mnd. Det er ikke lett å gå fra hverandre, det er heller ikke lett å "dele" bolig over en lengre periode. Men ting går seg til. Barna tilpasset seg situasjonen godt, de bodde i de samme trygge rammene uansett. Voksne klarer seg på ett vis uansett- men det var fantastisk å få sitt eget hus! Kjøpte hus i gå avstand til ex, dermed lett for barna å se begge når de vil. Det anbefaler jeg deg sterkt å gjøre- tror det har gjort overgangen mye lettere for barna. Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: f3741...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg.

Dere er rimelig uinteligente. Ingen andre kvinner jeg ser på. Fikser ikke dette ekteskapet. Skuffende at noen der ute klarer å respondere på mitt innlegg slik. Jeg har ønsket parterapi i 5 år, hun har nektet. Ferdig uansett jeg, blir noe provosert over slike innlegg. Uansett, off topic. Setter pris på relevante tilbakemeldinger.

Mvh TS

Anonymous poster hash: d09b2...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er rimelig uinteligente. Ingen andre kvinner jeg ser på. Fikser ikke dette ekteskapet. Skuffende at noen der ute klarer å respondere på mitt innlegg slik. Jeg har ønsket parterapi i 5 år, hun har nektet. Ferdig uansett jeg, blir noe provosert over slike innlegg. Uansett, off topic. Setter pris på relevante tilbakemeldinger.

Mvh TS

Anonymous poster hash: d09b2...1c1

Hva i all verden? Jeg ba en AB bruker skjerpe seg fordi han/hun skrev en negativ kommentar til deg TS.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom det samme som deg. Vi gikk fra hverandre i januar men byttet på å bo i huset annen hver uke i nesten 7 mnd. Det er ikke lett å gå fra hverandre, det er heller ikke lett å "dele" bolig over en lengre periode. Men ting går seg til. Barna tilpasset seg situasjonen godt, de bodde i de samme trygge rammene uansett. Voksne klarer seg på ett vis uansett- men det var fantastisk å få sitt eget hus! Kjøpte hus i gå avstand til ex, dermed lett for barna å se begge når de vil. Det anbefaler jeg deg sterkt å gjøre- tror det har gjort overgangen mye lettere for barna. Ønsker deg lykke til!Anonymous poster hash: f3741...798

Bruker en iPad, min forrige melding var ment til de 2 første svarene. Mener det samme som deg. Jeg får 2 mill i februar, bonus på jobb. Kona og jeg kan få til det samme, hun kan bruke det som egenkapital. Jeg kan betale bidrag så hun får en grei økonomi. Hun vil bare ikke ta imot.

Mvh TS

Anonymous poster hash: d09b2...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna deres?

Tankegangen hennes er nok bare å beholde en viss stabilitet for barna. Skilsmisse er vanskelig nok, og verre med den ekstra faktoren at de skal dele sin tid mellom mors bolig og fars nye bolig. Som poengtert i "På Skråss" i Aftenposten en tid tilbake - det er foreldrene som skal måtte anstrenge seg og flytte på seg, ikke barna. Slik sett er tankegangen hennes god.

Men hun ignorerer det faktum at det over tid vil komme nye partnere inn i bildet. Ikke umiddelbart, forhåpentligvis, men over tid. Da skilsmisse ikke er noe hun er interessert i, tenker hun ikke tanken å treffe andre menn. Og hun ignorerer det at du med tiden vil treffe andre kvinner.

En veksling med leieleilighet (korttid) er kanskje et midlertidig svar. Du vil komme deg ut av huset men dette er ikke lansert for barna. En mellomting er at du finner en leilighet til leie å flytte til og dere kan i mellomperioden lansere dette for barna mens du ser etter et nytt objekt.



Anonymous poster hash: 5ebf6...c8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna deres? Tankegangen hennes er nok bare å beholde en viss stabilitet for barna. Skilsmisse er vanskelig nok, og verre med den ekstra faktoren at de skal dele sin tid mellom mors bolig og fars nye bolig. Som poengtert i "På Skråss" i Aftenposten en tid tilbake - det er foreldrene som skal måtte anstrenge seg og flytte på seg, ikke barna. Slik sett er tankegangen hennes god.Men hun ignorerer det faktum at det over tid vil komme nye partnere inn i bildet. Ikke umiddelbart, forhåpentligvis, men over tid. Da skilsmisse ikke er noe hun er interessert i, tenker hun ikke tanken å treffe andre menn. Og hun ignorerer det at du med tiden vil treffe andre kvinner. En veksling med leieleilighet (korttid) er kanskje et midlertidig svar. Du vil komme deg ut av huset men dette er ikke lansert for barna. En mellomting er at du finner en leilighet til leie å flytte til og dere kan i mellomperioden lansere dette for barna mens du ser etter et nytt objekt. Anonymous poster hash: 5ebf6...c8e

Takk for ett reflektert svar, noe å tenke på

Mvh TS

Anonymous poster hash: d09b2...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden? Jeg ba en AB bruker skjerpe seg fordi han/hun skrev en negativ kommentar til deg TS.

Unnskyld, jeg misforsto :-)

Mvh TS

Anonymous poster hash: d09b2...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...