Gå til innhold

Er empati og moral en sosial konstruksjon


WubWub

Anbefalte innlegg

Du sier du ikke har empati. Vil det si at du ikke hadde blunket om f.eks en liten jente hadde blitt slått foran øynene dine, eller at du heller ikke hadde reagert om en i familien din du hadde kjær hadde blitt alvorlig syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem tror du at du er? Hvem er du til å spørre om noen som helst?

hvorfor kan du ikke bare svaret på spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo asperger.

Jeg har asperger og jeg mangler ikke empati. Jeg er dårlig til å kommunisere empati, men det betyr ikke at jeg ikke føler det. Mangel på empati gjør en til psykopat.

Anonymous poster hash: 3b1b2...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror du at du er? Hvem er du til å spørre om noen som helst?

Har det rakna for deg? Du påstår at du ikke eier empati også vil du ikke svare på et enkelt spørsmål! Hvis du er SÅ nærtagende ang. dine manglende sjelelige og empatiske evner så burde du kanskje ikke tatt det opp i første omgang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har asperger og jeg mangler ikke empati. Jeg er dårlig til å kommunisere empati, men det betyr ikke at jeg ikke føler det. Mangel på empati gjør en til psykopat.

Anonymous poster hash: 3b1b2...98e

Sosial interaksjon

Manglende evne til å vise empati overfor andre er muligvis det mest dysfunksjonelle aspektet ved Asperger syndrom.

Det skal sies at de ønsker å fjerne selve diagnosen aspergers syndrom og heller gjøre det om til autismespekterforstyrrelser med flere nivåer av "syndromet". Altså har du da en lettere form for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at de ønsker å fjerne selve diagnosen aspergers syndrom og heller gjøre det om til autismespekterforstyrrelser med flere nivåer av "syndromet". Altså har du da en lettere form for det.

du kan desverre ikke fjerne noe som helst. og du kan garantere at jeg skal bli godt kjent med de du liker :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan desverre ikke fjerne noe som helst. og du kan garantere at jeg skal bli godt kjent med de du liker :) hehe

Si meg, er du drita full?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan desverre ikke fjerne noe som helst. og du kan garantere at jeg skal bli godt kjent med de du liker :) hehe

hæh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

du kan desverre ikke fjerne noe som helst. og du kan garantere at jeg skal bli godt kjent med de du liker :) hehe

Du må lære deg å lese.

"Det atypiske kan vise seg i detaljnivået, brå overganger, bokstavelige tolkninger og misforståelser av nyanser, bruk av metaforer som kun er meningsfulle for personen selv"

Disse tingene har du jo kun vist her inne. Og det ligger ganske mye mer av deg på forumet som sterkt kan minne om aspergers syndrom. I det minste er dette bedre enn det å være en psykopat, så isåfall burde du jo være lykkelig hvis du får den diagnosen og ikke den andre.

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg å lese.

"Det atypiske kan vise seg i detaljnivået, brå overganger, bokstavelige tolkninger og misforståelser av nyanser, bruk av metaforer som kun er meningsfulle for personen selv"

Disse tingene har du jo kun vist her inne. Og det ligger ganske mye mer av deg på forumet som sterkt kan minne om aspergers syndrom. I det minste er dette bedre enn det å være en psykopat, så isåfall burde du jo være lykkelig hvis du får den diagnosen og ikke den andre.

Hehe. Jævla pingle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jævla pingle.

om du ikke troller nå. så kan du umulig være frisk. sier ikke dette for å være slem altså, men kom deg til en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...